Tigern73 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har en UNIX maskin på jobben som kjører AIX 5.1 uten skjermkort som jeg gjerne skulle ha installert x-server eller et annet egna GUI på. Planen er å bruke vnc eller lignende for å aksessere den. Er det noe som kan hjelpe en komplett grønn type med dette? Som sagt så er jeg helt grønn, så jeg trenger en steg for steg hjelp for å fikse dette :o Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ehhh, tror ikke det går å starte xserveren uten skjermkort... Meget umulig det! Smokk inn et skjermkort da... Lenke til kommentar
power Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 En pc klarer da vel ikke å starte uten skjermkort?? Min bare står der å sier bare pip.. åsså skjer det ikke noe mer Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 jo da det funker fint det.. bare å sette i biosen at den ikke skal bry seg om feil.. det er under der du stiller klokken osv.. (første valg, i menyen) dersom du skal bruke vnc så kan du gjøre det.. bare å instalere vncserveren ifra realvnc.org eller.com å sette i gang.. Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 OK, VNC uten skjermkort går vel. Men uten vnc går det ikke! Hvorfor ikke bare sette inn et kort, billig er jo så likevel... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Høres egentlig litt stilig ut, å kjøre X uten skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå