Gå til innhold

Noen som har byttet fornavn? Overgangen fra gammelt til nytt -

Xlution

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har endret fornavn før? Hvordan ble overgangen fra gammelt til nytt? Jeg selv har tenkt å bytte fornavn (er utlending), også er jeg på en måte bekymret over hvordan venner/familie osv reagerer. F.eks så heter jeg Abdullah også endrer jeg til Per. Det blir et stort forskjell, værtfall hvis en av dine venner har kalt deg Abdullah hele livet, også plutselig heter man Per. Noen som kan komme med sine egne erfaringer/innspill?

mvh. Gutt på 16 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har ikke direkte byttet navn men begynt å bruke fornavnet mitt i stede for mellomnavnet mitt mot slutten av ungdomsskolen. Det var jo ikke noe drastisk stor overgang og ikke i nærheten av å bytte navn, men det var helt klart en liten overgang. I begynnelsen var det bare et par stykker som kalte meg fornavnet før flere begynte med det. Det er fortsatt sånn at folk jeg ikke har hatt kontakt med de siste årene bruker mellom navne mitt og når noen jeg kjenner bruker navne mitt når de f.eks snakker med noen jeg gikk på skole med og spør om de vet hvem jeg er så vet de ofte ikke hvem jeg er før de sier mellom navnet mitt også. Nå har jeg flyttet da og alle kjenner meg etter fornavnet.

Men som jeg sa er jo ikke i nærheten av å bytte navn, men kanskje noe av litt det samme. Håper det hjalp i vertfall:)

Lenke til kommentar

En venninne av meg skiftet fornavn. I begynnelsen føltes det kunstig å kalle henne med det nye navnet, men hun gjorde overgangen kjapp og effektiv ved å rett og slett ikke svare på det gamle navnet lenger. Man ble fort vant, og nå tenker jeg ikke over det lenger. Nå er hennes nye navn like naturlig som det gamle var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...