Gå til innhold

Spørsmål angående innkjøp av mer RAM.

NinjaPiraten

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå for øyeblikket 4 GB RAM. Jeg har OCZ PC-MINNE OBSIDIAN ULTRA-LOW VOLTAGE 2 X 2 GB DDR3-1600 PC3-12800

Jeg lurte altså da på hva som er viktig når jeg ser etter mer RAM. Det beste ville jo vært å kjøpe nøyaktig den samme, men jeg orker ikke vente på Pixmania igjen, og jeg vil se om jeg finner noe billigere. Siden disse kjører "ULTRA-LOW VOLTAGE" kan det føre til kluss hvis jeg kjøper et annet sett, men som da ikke er "ULTRA-LOW VOLTAGE". Ja, det er vel det jeg hovedsakelig lurer på. Også, har det mye å si om jeg kjøper annen RAM? Altså, annet merke, men samme specs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Pixmania så står det at brikkene kjører på 1.35V, så hvis de ikke takler ~1.65V som de fleste DDR3 brikker pleier å kjøre på, da kan det bli litt vanskelig. Det du egentlig bør gjøre er å finne ut hvilken spenningsfrekvens brikkene dine takler (google). La oss si det er 1.35-1.55V. Da prøver du å finne et sett med lignende specs som overlapper det området. F.eks. 1.45-1.65V. Da kan du sette spenningen i BIOS til 1.5V som passer begge. Sjekk gjerne hvilken spenning du kjører på nå og se etter et sett som er oppgitt å fungere på den spenningen.

Forskjellig merker og t.o.m. forskjellige specs pleier å fungere ganske greit. Man vil dog ikke ha forskjellige specs ettersom de treigeste brikkene vil "holde igjen". Jeg kjører to forskjellige merker med ganske like specs og det fungerer helt supert. Selv overklokket, så det skal nok gå bra :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...