Gå til innhold

Desire, Nexus eller HD2?

edge

Anbefalte innlegg

Halla,

Lurer på disse tre. Så langt er det Desire som kommer best ut av det i mitt hode, men ser at elkjøp kjører HD2 til 2500 med Flexitalk 199 nå, så den. Nexus har jeg egentlig utelukket mtp. at jeg ikke liker designet. Er WM så kjipt at HD2 bør utelukkes bare pga det?

Cheers :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD2 får nok ikke gratis oppdatering. Men det kommer sikkert til å kunne oppdateres uoffisielt gjennom feks xda. Jeg har også lest alle nyhetene om gratis oppdatering, men alle disse ryktene kan like godt være falske. Tenk logisk: HTC kommer trolig til å lansere en ny toppmodell jul 2010 med WP7S. Hvordan skal dette selges når HD2-brukere får oppdatering gratis? HD2 blir en helt annen tlf med WP7S uten Sense, det hele blir ganske ulogisk.

Jeg har hatt HD2 i tre mnd nå. Det er så bra som en Windows tlf kan bli, men er ikke helt fornøyd. Jeg har tidligere vært trofast mot WM og elsket det samt alle forum etc. Men WM 6.5 er fortsatt veldig gammeldags og henger seg av og til opp. Har nyeste ROM (1.66). Den er i tillegg litt for stor (smakssak). Jeg rekker ikke opp til start-knappen med mine små hender.

Derfor skal jeg gå for Desire når den kommer. AMOLED vil gi et bedre skjermbilde. Ettersom jeg er litt lei av å bruke timesvis på forum etc, er jeg mest opptatt av å ha en tlf som har et fint UI og fungerer som det skal. Jeg likte også nyeste Sense for Android.

Dette er igjen en smakssak. Men hvis du skal vente på WP7S må du vente lenge ettersom det muligens ikke kommer før jan. 2011.

Edit: Ikke misforstå, HD2 er en strålende tlf; en av de beste på markedet nå. Den store skjermen er virkelig fin å se bilder, surfe og se på video. WM har jo også CorePlayer. Alt går også veldig raskt, så ingenting er tregt. Et tips kan være å se video på YouTube for å se hvordan det er å bruke tlf.

OBS! En av grunnene til at jeg vil gå for Android er at jeg vil ha et skikkelig tastatur med æøå. Dette er tilgjengelig på Android Market. WM har fingerkeyboard etc, men synes knappene blir for små og kronglete. HTCs eget keyboard har ikke æøå som egen knapp og ordboken er heller ikke spesielt god (ikke på nivå med SE).

Endret av Marcyss
Lenke til kommentar

Angående at du ikke rekker til start menyen oppe pga du har for små hender.

Visste du at du har også en fysisk knapp nede som fungerer på samme måte som den startknappen du ikke rekker ? :p

Så kan man få mobilen mine bedre med chooked rom fra xda, selv har jeg innstalert min eget, fjerna all som jeg syntes var unødvendig

som f.eks copilot, bing osv

Lenke til kommentar
OBS! En av grunnene til at jeg vil gå for Android er at jeg vil ha et skikkelig tastatur med æøå. Dette er tilgjengelig på Android Market. WM har fingerkeyboard etc, men synes knappene blir for små og kronglete. HTCs eget keyboard har ikke æøå som egen knapp og ordboken er heller ikke spesielt god (ikke på nivå med SE).

Du vet at det finnes maaaaaaaaaaaaaaaaaaange alternative tastatur til WM som støtter æøå ?

Her er noen:

Resco Keyboard Pro

SPB Keyboard

Vito Zoomboard

TouchPal

Lenke til kommentar

Jeg hadde HTC Touch HD når den kom ut, og kjøpte HTC HD2 med engang den kom. Jeg har altså brukt disse telefonene en stund og vet hva det går i.

Kjøp deg Nexus One. Windows Mobile er forferdelig dårlig. Marketplace har alt for få, og kjedelige apps, den krasjer fra tid til annen, gamle stylus menyer popper opp av og til (disse er veldig lite finger vennlige), the list goes on.

Jeg flasher forresten jevnlig nye ROMS fra XDA, stort sett Dutty sine, men er alikevel ikke fornøyd.

Det eneste unntaket må være om du er døds avhengig av kalender sync med exchange. Det skal visstnok ikke funke med Nexus One (kalendersync med gmail funker alikevel da).

Edit: Jeg har forresten lyst å selge HD2'en min om du mot formodning skulle ville kjøpe mannskiten :) (men det må bli til en grei pris da, det finnes tullinger på finn.no som kjøper den til nesten fullpris)

Endret av xenoxz
Lenke til kommentar

Du vet at det finnes maaaaaaaaaaaaaaaaaaange alternative tastatur til WM som støtter æøå ?

Her er noen:

Resco Keyboard Pro

SPB Keyboard

Vito Zoomboard

TouchPal

Joda. Har prøvd alle de, og hvertfall 10 til. Synes ingen når opp til iPhone sitt (trodde aldri jeg skulle si det). Fingerkeyboard er det beste jeg har prøvd, men hva skal jeg med alle pilene? Vet det finnes en uten piler, men har ikke funnet en WVGA uten piler?

Hehe, og jeg vet vel forsåvidt om knappen, men har ikke helt blitt vant med å bruke knappene ordentlig, bortsett fra hjem-knappen. Er vel min feil, det.

Og man er vel ikke tulling hvis man selger tlf sin for høy pris, men heller de som kjøper den?

Lenke til kommentar

Kjøp deg Nexus One. Windows Mobile er forferdelig dårlig. Marketplace har alt for få, og kjedelige apps, den krasjer fra tid til annen, gamle stylus menyer popper opp av og til (disse er veldig lite finger vennlige), the list goes on.

"Windows Mobile er forferdelig dårlig." Slike ting er useriøst å si siden det kommer an på hvem som ser det.

Market Place er ikke verdt å besøke. Derimot finnes det hauger med programmer ute på nettet.

Min HD2 har nå kræsjet 1 gang, altså like mange ganger som Hero. Ser allikevel at noen har hatt større problemer enn meg med akkurat det. Men det kommer sikkert litt an på bruken, og det kan hende at jeg har vært heldig.

Jeg synes i alle fall ikke at menyene er vanskelig å treffe med den store skjermen. At utseende er gammeldags er jeg derimot enig med deg i.

Endret av program
Lenke til kommentar

Ja, windows mobile er gammeldags. Men det er ikke bare smak jeg snakker om her - det er faktisk en del menyer som er veldig vanskelig å trykke seg gjennom med fingre. Spesielt når man kommer under HTC Sense laget.

HD2 har utrolig bra hardware, men softwaren er bare alt for dårlig. Det er ikke en useriøs uttalelse.

Les kommentarene i http://www.engadget.com/2010/02/06/how-would-you-change-htcs-hd2/ (omtrent alle sier de vil ha Andorid)

Les anmeldelsen: http://www.engadget.com/2009/11/25/htc-hd2-review/

Edit: og denne anmeldelsen: http://gizmodo.com/5400593/htc-touch-hd2-review-a-tragedy

this is easily the best WinMo device ever made, with world-beating hardware and a spec sheet that'd make any geek drool. Ultimately, though, it's going to take a thorough revamping of the core to make even the best "coachbuilt" WinMo-based HTC phone an easy recommendation, and that requires a commitment on Microsoft's part that we haven't yet seen.

Windows Mobile 6.5 kan rett og slett ikke konkurrere med iPhone OS / WebOS / Android.

Min neste telefon skal hvertfall bli en Android telefon.

Endret av xenoxz
Lenke til kommentar

Halla,

Lurer på disse tre. Så langt er det Desire som kommer best ut av det i mitt hode, men ser at elkjøp kjører HD2 til 2500 med Flexitalk 199 nå, så den. Nexus har jeg egentlig utelukket mtp. at jeg ikke liker designet. Er WM så kjipt at HD2 bør utelukkes bare pga det?

Cheers :)

Jeg har hatt telefoner med Symbian/Win Mobile og nå Nexus One. Naturlig nok finner jeg den siste den klart beste av disse, uten sammenligning, så er det også mye nyere teknologi. Hvis du ikke behøver å bytte telefon på et år, så har du jo tid til å vente å se hva Wndows Phone blir for noe. Skulle jeg kjøpt idag, ville det kun vært iPhone eller en Android-telefon som ville komme på tale for meg. iPhone vil jeg ikke ha p.g.a. at jeg ikke kan fordra Apples forretningsmodell og lock-in politikk. Nexus One er jeg meget fornøyd med. Lynrask, fantastisk skjerm, stabil og glimrende funksjonalitet. Ikke perfekt, men ikke så langt unna. Jeg kan tilpasse det meste slik jeg vil ha det. Når det gjelder Desire så blir den sikker flott, men den er vel ikke i salg ennå, er den vel. Har du tid er det bare å vente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...