Gå til innhold

OL2010:24-25/2 Langrenn, stafett

Latias

Anbefalte innlegg

Kan godt hende vi er bortskjemte, men ser man generelt sett på herrestafetter de siste fire årene, fortjente Norge å vinne denne også.

Fortjener vi å vinne fordi vi har vunnet tidligere!? Jeg mener da at man fortjener å vinne kun om man gjør det godt nok når det gjelder. Idag fortjente vi det ikke, svenskene var før oss i mål og det var helt realt.

Men Northug fortjente mer fra det norske laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sameboe: Bjørndalen er ikke god nok? hva i all verden har du røyka? På jaktstarten kom han 7 sekunder bak Hegle Svendsen som tok gull, med 1 tilleggsminutt! Han er en av verdens raskeste skiløpere. Udiskuterbart.

aunmar: han trenger ikke skyteferdigheter for å gå langrennsstafett.. at han ikke er i form om dagen i skiskyting betyr ikke at han fortsatt ikke kan gå fort på ski.

Lenke til kommentar

Ikke det som er poenget mitt. Bjørndalen kunne sikkert gjort like god jobb, om ikke bedre, enn Berger om han hadde vært med på stafetten. Det jeg vil frem til er at Bjørndalen aldri i verden går en langrennstafett bare et par dager før han skal ut å gjøre det han er med i OL for, nemlig skiskyting.

Lenke til kommentar

Ikke det som er poenget mitt. Bjørndalen kunne sikkert gjort like god jobb, om ikke bedre, enn Berger om han hadde vært med på stafetten. Det jeg vil frem til er at Bjørndalen aldri i verden går en langrennstafett bare et par dager før han skal ut å gjøre det han er med i OL for, nemlig skiskyting.

NEMLIG!!

Det er ikke bare å velg å vrake i skiskyttere som man vil.

Hadde Bjørndalen startet og vært i form hadde han nok nesten tatt igjen svensken.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett Hellner med 35 sekunder på Petter ALENE med Petter jagende bak... uten hjelp hadde nok svensken slitt.

Tviler. Svensken hadde hatt kontroll uansett.

Northug var 12 sekunder fra på det minste og hvis du vet hvor mye man sparer på å få noen andre til å dra må¨du innrømme at den kampen hadde blitt mye mer spennende.

Han hadde ikke hatt sjangs uansett. Hellner lot Petter komme inn til en passende avstand og så økte han tempoet. De gikk der framme i jentetempo for svensken, men gikk akkurat så fort at de andre hadde nok. Så stakk bare svensken. Han fikk da ikke noe hjelp. Sparte jo krefter, men det hadde han da gjort selv om han var alene, fordi han hadde ikke trengt å gå fortere enn i går uansett.

Berger gjekk jo ein god etappe, ingen grunn til å erstatte han, det var Hjelmeset som hadde ein dårleg dag.

Berger var langt fra sitt beste i går. Var slakk i frasparkene og gikk langt fra noen superetappe. Det at han tapte tilsammen 4 sekunder til frankrike og tsjekkia sier igrunn det meste.... Sødergren er på en god dag mer enn god nok til å slå Berger, men de to andre skal ikke ha så god tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...