mrdem Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 gjør røyk (sigaretter) noe med stemmen/stemmebåndet? dypere stemme osv. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hah, ja det kan du faen meg banne stygt på. Bare hør på sekstiåringene som har røyket siden de var femten, de høres ut som rustne eksospotter hele gjengen. For å være litt mer seriøs; jeg vet ikke noe vitenskapelig om hvordan niktotin/tobakk/røyk generelt påvirker stemmebåndet, men blant annet den gamle lærerinnen min og farfar som har røyket ihvertfall siden de var tenåringer høres fryktelig hese ut når de prater. Endret 22. februar 2010 av Frdlr Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jepp. Mange kjente deathmetal legender som har fått stemma si mørkere gjennom dette. Lenke til kommentar
mrdem Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 fårr artister som bruker mye stemmen også? Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 fårr artister som bruker mye stemmen også? Vil få en effekt. Feks Pink har en ganske slitt stemme men den er enda fullført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå