negativecreep Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Finnes det programmer som gir mulighet for å starte tjenester på en remote windows maskin fra linux? Trenger tilgang til windows maskinen min hjemme, men vnc tjenesten er ikke i gang. Har derimot tilgang til linux boksen så det jeg prøver å få til er å kjøre igang vnc via denne. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Du kan iallfall bruke net send med samba (morro ca 20sek). Noe som er enda kjekkere er å pipe en diger fil til net send klonen (maasse tekst på Windows maskinen) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Tviler på at det finnes et program, men du kan jo alltids ta turen hjem... Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Finnes det programmer som gir mulighet for å starte tjenester på en remote windows maskin fra linux? Trenger tilgang til windows maskinen min hjemme, men vnc tjenesten er ikke i gang. Har derimot tilgang til linux boksen så det jeg prøver å få til er å kjøre igang vnc via denne. fyfy. skal ikke plage andre med sånt vettu :wink: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 jeg bruker rdesktop.. http://www.rdesktop.org/ til å styre en win2k server (terminal server) ellers så kan du ta å lese den faqen til vnc om registere http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html under "Running WinVNC as a service" Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Som tivolieselet sier saa funker RDesktop meget bra til windows XP og Win2k men da maa du selvfoelgelig ha X Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Sett opp en telnet server på windass boksen din. ...eller la være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå