Gå til innhold

Vil åpne gratis bordeller

72 stemmer

1. 1. Burde gratis bordeller være lov?

• Ja
      64
    • Nei
      6
    • Vet ikke/ingen formening
      2

Anbefalte innlegg

Vil gi gratis sex til folket

Fripolitisk bevegelse med Frank Horn Hartvedt i spissen vil åpne

gratis bordeller i landets fem største byer i løpet av våren.

(.....)

Rammes ikke av hallikparagrafen

Loven definerer prostitusjon som seksuelle tjenester mot betaling, og fordi tanken er at dem som «arbeider» på bordellene skal gjøre dette av egen fri vilje, vil ikke tilbudet rammes av hallikparagrafen. Ifølge Hartvedt er det ikke problemer å finne nok frivillige menn og kvinner som ønsker å ha sex.(....)

Er dette en god ide og bør gratis bordeller være lov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt en idè som burde gå videre. Som GenralJota sier, vil det hindre mengder av voldtekt, og dekke de som behøver det sine behov.

Men om det burde være gratis er da en annen sak, om det skal være det, burde iallefall de som "jobber" der få en viss inntekt for det de gjør, og heller se på det som en helt normal jobb.

Lenke til kommentar

Ingen som ser problemet med å bruke andre mennesker sine penger på bordeller?

Gratis bordeller burde være lovlig, men bare private.

Viss jeg har forstått ideen til dette riktig, så er det vel ikke snakk om å bruke statlige penger på dette. Han planlegger visstnok å skaffe sponsorer.

Lenke til kommentar

Er vel kun et media-jippo dette? :roll:

Er rimelig sikker på at vi ikke får se ett eneste gratis-bordell i drift. Hvem skulle i såfall jobbe der? Tviler på folk står i kø får å "gi bort" seksuelle tjenester gratis til gud & hvermansen som dumper innom ;)

Lenke til kommentar

Er vel kun et media-jippo dette? :roll:

Er rimelig sikker på at vi ikke får se ett eneste gratis-bordell i drift. Hvem skulle i såfall jobbe der? Tviler på folk står i kø får å "gi bort" seksuelle tjenester gratis til gud & hvermansen som dumper innom ;)

Hvorfor ikke? Det finnes jo nok av nettsider hvis eneste formål er at folk som er ute etter sex kan møte hverandre. Det blir jo, slik jeg har forstått det, egentlig bare en live utgave av det, og folk velger jo selv frivillig hvorvidt de vil ha sex eller ei, så ja, folk kan risikere at ingen vil ha sex med de. Det er jo ikke bare snakk om å "gi bort seksuelle tjenester", men rett og slett bare ha seg, når begge parter ønsker det.

Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil om det etiske når det gjelder dette såkalte gratisbordellet, men det er et viktig budskap som ligger bak, som forhåpentligvis ikke forsvinner i detaljene. Dette handler om enkeltindividets frihet og rett til å bestemme over egen kropp og eget liv. Initiavtaker Frank Horn Hartvedt forklarer dette godt i dette radioklippet.

Min første respons på forslaget, var at det ikke er en god sak å fronte for en liberal organisasjon. Prostitusjon og promiskuitet er ikke moralsk høyverdige aktiviteter som en seriøs organisasjon bør være bekjent av. Det blir litt som å bli heroinmisbruker som et argument for frihet. At noe bør være lovlig, betyr ikke at man selv bør ta del i det. Når jeg tenkte meg litt om, kom jeg imidlertid frem til at dette blir en altfor snever tolkning av frihetskampen. Man kan ikke oppnå større frihet i samfunnet dersom alle bare skal kjempe for sine friheter.

Og deri ligger også et svært viktig poeng som skiller det liberale fra alle andre tankeretninger, nettopp i at den liberale kjemper også for andres frihet til å gjøre valg som den liberale selv ikke nødvendigvis forstår eller støtter opp om. Det er et langt viktigere poeng enn at man kan risikere å fremstå som tilhengere av bordellvirksomhet som sådan. Og de som måtte tolke det som et uttrykk for at promiskuitet er av det gode, har spesielt godt av å bli kjent med den liberale måten å tenke på.

Jeg kjente ikke til Fripolitisk bevegelse før dette, men det må være lov å håpe at de kan fortsette i samme spor og skape oppstyr, interesse og engasjement rundt liberale ideer.

Lenke til kommentar

Dette viser nok en gang hvor ekstremt dekandent Norge har blitt, hva blir det neste, sponsede turer til CIAs torturleire for å tilfredstille lystene til eventuelle psykopater?

Greit nok at du er uenig, men jeg forstår virkelig ikke hvordan du kan sammenligne sex, gratis sådan, med torturleire og psykopater.

Lenke til kommentar
Greit nok at du er uenig, men jeg forstår virkelig ikke hvordan du kan sammenligne sex, gratis sådan, med torturleire og psykopater.

Fordi denne sexen er en del av den dehumaniseringen av mennesker som stadig når nye høyder, hvem vet hva slags umoral som blir "akseptabel" om et par år?

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner, men i dette tilfellet er intensjonene i seg selv også onde.

Lenke til kommentar

Fordi denne sexen er en del av den dehumaniseringen av mennesker som stadig når nye høyder, hvem vet hva slags umoral som blir "akseptabel" om et par år?

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner, men i dette tilfellet er intensjonene i seg selv også onde.

Jeg syns synd på deg hvis du lever i den troen at alt blir "verre" etterhvert som årene går.

Hva er dehumaniserende med å tilby/kjøpe sex hvis det er frivillig fra begge parter? Jeg regner med det kommer til å være kontroller og et system som fjerner muligheten for misbruk og bakmenn.

Lenke til kommentar
Jeg syns synd på deg hvis du lever i den troen at alt blir "verre" etterhvert som årene går.

Jeg synes synd på deg hvis du lever i den troen at alt blir bedre etterhvert som årene går og dekadensen består, for ikke å si forsterkes.

Hva er dehumaniserende med å tilby/kjøpe sex hvis det er frivillig fra begge parter?

Det viderefører klisjeen om at alt er til salgs inkludert sex, det støtter også opp om det høyst unaturlige og umoralske skillet som har oppstått mellom sex og prokreasjon. Sist men ikke minst fører utviklingen til høyere forekomster av kjønnsykdommer i befolkningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...