TiNuSsS Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hei Jeg har et eldre hovedkort som heter Asus P5B-V og lurer på om det fungerer med x64bit OS. Vurderer og legge inn Windows 7 x64. Så trenger litt hjelp. Takk Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Støtte for 64-bit avhenger av om prosessoren din støtter 64-bit instruksjonssett. Etter et kjapt google søk regner jeg med du har en Core 2 Duo eller Core 2 Quad prosessor. Om det er tilfelle så støtter etter det jeg vet alle Core 2 systemer 64-bit instruksjoner og operativsystem (om du har Celeron bør du dobbeltsjekke). Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Støtte for 64-bit avhenger av om prosessoren din støtter 64-bit instruksjonssett. Etter et kjapt google søk regner jeg med du har en Core 2 Duo eller Core 2 Quad prosessor. Om det er tilfelle så støtter etter det jeg vet alle Core 2 systemer 64-bit instruksjoner og operativsystem (om du har Celeron bør du dobbeltsjekke). Hei Jeg har Core 2 Duo ja :-) Så da regner jeg med at det er x64 bit støtte Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Da var Windows 7 Ultimate x64 installert, og det fungerer fint :-) Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Hei Noe jeg lurer på, fikk 2 nye RAM brikker idag på 2 GB kvar. Så fikk jeg denne. Det står at jeg har 6 GB men bare 4.4 GB til og bruke? Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
randomguy1234 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 mest antagelighvis kjører du på innebygd grafikk dvs intet externt skjermkort Det interne skjermkortet "låner" da minne fra pc'ens ram Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 mest antagelighvis kjører du på innebygd grafikk dvs intet externt skjermkort Det interne skjermkortet "låner" da minne fra pc'ens ram Gjør nok ikke det. Kjører på 9800 GTX Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Virker som det er en del BIOS instillinger, evt fysisk omplassering av minne som løser dette problemet: http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/w7hardware/thread/8d05ba6f-cfd3-416a-8ce4-3d681ad7b9ee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå