Gå til innhold

Den store Cannabis tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ca 3 år siden jeg først prøvde nå. Men har hatt pauser. Klart jeg ble psykotisk av hasjen, hva ellers? Folk blir ikke bare psykotiske sånn av seg selv. Det er ikke så unormalt at folk blir psykotiske av hasj. 10% tror jeg.

Kan godt se at hasjen var den utløsende psykosen, men vet du om det er kjente tilfeller av psykose eller andre psykiske lidelser i familien din som da du kan ha arvet? For så vidt jeg vet er man stort sett nødt til å ha en latent lidelse som kan 'bringes frem' av enten hasjrøyking eller stressende hendelser e.l.

Har du forresten noen kilder på det 10%-greiene? Det virka mye mer enn alt jeg har hørt og lest. Og gjelder det folk som direkte har blitt psykotiske av cannabis alene eller er det psykotiske som har brukt/prøvd cannabis?

Forøvrig ser jeg gjerne at trådstarter legger inn Effects-listen fra Erowid under 'rusen', der står det mye mer utfylt/konkret:

POSITIVE

* mood lift, euphoria

* laughter

* relaxation, stress reduction

* creative, philosophical, abstract, or deep thinking : ideas flow more easily

* increased appreciation or awareness of music; deeper connection to music; increased emotional impact of music

* increased awareness of senses (eating, drinking, smell)

* change in experience of muscle fatigue; pleasant body feel; increase in body/mind connection

* pain relief (headaches, cramps)

* reduced nausea, increased appetite (used medically for this)

* boring tasks or entertainment can become more interesting or funny

NEUTRAL

* general change in consciousness

* increased appetite, snacky-ness

* slowness (slow driving, talking)

* change in vision, such as sharpened colors or lights

* closed-eye visuals (somewhat uncommon)

* tiredness, sleepiness, lethargy

* stimulation, inability to sleep (less common)

* blood-shot eyes (more common with certain varieties of cannabis and inexperienced users)

* mouth dryness, sticky-mouth (varies with strain)

* interruption of linear memory; difficulty following a train of thought

* cheek, jaw, facial tension / numbness (less commonly reported)

* racing thoughts (especially at high doses)

* time sense altered (for example, cars seem like they are moving too fast); time dilation and compression are common at higher doses

NEGATIVE

* nausea, especially in combination with alcohol, some pharmaceuticals, or other psychoactives

* coughing, asthma, upper respiratory problems

* difficulty with short-term memory during effects and during periods of frequent use (Ranganathan M, D'Souza DC, Psychopharmacology, 2006)

* racing heart, agitation, feeling tense

* mild to severe anxiety

* panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much)

* headaches

* dizziness, confusion

* lightheadedness or fainting (in cases of lowered blood pressure)

* paranoid & anxious thoughts more frequent

* possible psychological dependence on cannabis

* clumsiness, loss of coordination at high doses

* can precipitate or exacerbate latent or existing mental disorders

HANGOVER / DAY(S) AFTER

* dry mouth

* tired, red, dry, or itchy eyes

* joint stiffness

* fatigue, drowsiness, foggy or slow thinking

* reduced memory skills, slower speed of recall

WITHDRAWAL SYMPTOMS (after stopping heavy use)

* mild to moderate, non-life-threatening withdrawal symptoms occur after daily use in some users.

* Withdrawal symptoms normally last 2-4 days, up to six weeks with long term use. Severity of symptoms is related to frequency and duration of use and individual sensitivity.

* anhedonia (reduced experience of pleasure)

* headaches, general unease/discomfort

* difficulty sleeping

* desire to smoke cannabis

* slight loss of appetite

* finding non-stoned life a bit dull, increased boredom

* fatigue, lethargy

* slow thinking, talking

* stoned-like abstract thinking, impatience with or annoyance at linear thinking

Videre står det veldig mye annen bra informasjon om cannabis på Erowid, både på godt og vondt. Bl.a. info om psykoserisiko, historie, kjemi og -akkurat nå- 1451 erfarings-rapporter. Av erfaringene er det blant annet svært positive tekster og tekster som forteller om psykiske lidelser som følge av bruk.

Veldig bra og nøytral side :)

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

Det begynte hvertfall mens jeg røyka. Etter litt over et års bruk hørte jeg de første stemmene, så sluttet jeg noen måneder senere. Da var jeg helt sprø. Så fikk jeg medisiner etter ca et halvt år. Da gikk det etter hvert over. Et år senere begynte jeg å røyke igjen og hørte stemmer bare måneder etter, selv om jeg gikk på medisiner, riktignok ikke så høy dose som jeg hadde da jeg var i psykose.

Du merket at du begynte å få tegn til psykoser når du røyka, og enda fortsatte du å røyke et år? Og da stemmene begynte å komme fortsatte du å røyke noen måneder til? I tillegg var dette fast og jevnlig røyking?

Hørtes ikke ut som veldig forsvarlig bruk og etter som du sier så kan det være hasjen som utløste psykosen din. Alt kan misbrukes og kan få konsekvenser som følger. Tilfellet ditt hørtes noe ekstremt ut.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det er vel lovlig så lenge den ikke er brukt til noe ulovlig.

Og blir den av en eller annen grunn sett av politiet, kan de ta den hvis de har misstanke om at du skal bruke den til noe ulovlig.

Men ellers kan du vel si at du skal røyke tobakk på bongen, fordi du elsker nikkosjokk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...