Dynejonas Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Konge at du quota hele inlegget. Her er en link med en del forskning om de medisinske fordelene Cannabis har. http://www.greenpassion.org/showthread.php?t=13858 Endret 25. februar 2010 av Dynejonas Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Er det noe industrihamp næring i Norge i dag?. Ikke ennå, men ting er i gang... Bønder vil ha lovlig hamp Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Er ikke industrihamp lovlig i så og si hele EU? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 European Industrial Hemp Association Er en medlemsliste på siden deres, er vel rimelig å anta at i disse landene er det lovlig. Lenke til kommentar
N* Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg har en bukse av hemp som er kjøpt på headshop i oslo Lenke til kommentar
ispinne0 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) N*: Hvor lenge har du røyka og når startet du ? Sykeste jeg har hørt, trur ikke du blei psykotisk av hasjen. Endret 27. februar 2010 av ispinne0 Lenke til kommentar
ispinne0 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) u Endret 27. februar 2010 av ispinne0 Lenke til kommentar
N* Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Det er ca 3 år siden jeg først prøvde nå. Men har hatt pauser. Klart jeg ble psykotisk av hasjen, hva ellers? Folk blir ikke bare psykotiske sånn av seg selv. Det er ikke så unormalt at folk blir psykotiske av hasj. 10% tror jeg. Endret 27. februar 2010 av N* Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Klart jeg ble psykotisk av hasjen, hva ellers? Folk blir ikke bare psykotiske sånn av seg selv. Det er ikke så unormalt at folk blir psykotiske av hasj. 10% tror jeg. Nigga please...! Jeg kjenner nok folk som røyker og de e langt fra psykotiske eller noen annnen form for psykisk lidelse. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Hva slags utdanning har du? Du var vel bra i og male i fra før av? Fantastiske bilder. Jeg har ikke brukt Cannabis. En venn av meg som driver med det sier at selgerne kan tilsette LSD på det de selger. Antar det er til folk de ikke vill se igjen. Endret 27. februar 2010 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Snaffo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 1. LSD er ikke farlig, med mindre man er predisponert for psyokoser. 2. Pensling av hasj er urban myths og har ikkenoe for seg i virkeligheten. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hva slags utdanning har du? Du var vel bra i og male i fra før av? Fantastiske bilder. Jeg har ikke brukt Cannabis. En venn av meg som driver med det sier at selgerne kan tilsette LSD på det de selger. Antar det er til folk de ikke vill se igjen. Spar meg for synsing fra folk uten erfaring, og fordommene dine kan du ta med en annen plass. Lenke til kommentar
ezpytivits Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 N*: Jeg ville ikke vært så skråsikkert på at det er cannabisen som har utløst dette, psykose fra cannabis er veldig sjeldent. Recent research in Denmark suggests that yes, there is. It is a short-lived psychotic disorder that seems to be brought on by cannabis use but which subsides fairly quickly once the individual has stopped using it. It's quite unusual though – in the whole of Denmark they found only around 100 new cases per year. Med andre ord er 10% rent bullshit, med tanke på at det antageligvis er litt over en mill som har prøvd cannabis i danmark (er ikke sikker på dette tallet) er det med andre ord veldig få som får dette, langt under en prommille. ja, det hender cannabis fremkaller psykoser hos predisponerte individer, men dette er sjeldent. http://www.rcpsych.ac.uk/mentalhealthinfo/problems/alcoholanddrugs/cannabis.aspx Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Sjelden er lik aldri? Ser ikke hvorfor cannabisen absolutt ikke skal ha vært utløseren her. 1 Lenke til kommentar
ezpytivits Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 alt jeg prøver og si er at han ikke kan være sikker, cannabis får ofte skylden for slike ting. hvis man trekker paralleller til alkohol kan man se at alkoholmisbruk øker sjangsen for psykoser hos menn 8 ganger, men man ser sjeldent at alkohol får skylden for slike ting. Jeg sier ikke at det ikke var cannabisen, men jeg reagerer litt når han automatisk går utifra at det er den som har gjort dette. Reagerer jo også litt når N* tror det er 10% av de som bruker cannabis som får en psykose, det viser jo bare vilke holdninger som er ute og går. http://en.wikipedia.org/wiki/Psychosis Lenke til kommentar
N* Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det begynte hvertfall mens jeg røyka. Etter litt over et års bruk hørte jeg de første stemmene, så sluttet jeg noen måneder senere. Da var jeg helt sprø. Så fikk jeg medisiner etter ca et halvt år. Da gikk det etter hvert over. Et år senere begynte jeg å røyke igjen og hørte stemmer bare måneder etter, selv om jeg gikk på medisiner, riktignok ikke så høy dose som jeg hadde da jeg var i psykose. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Nigga please...! Jeg kjenner nok folk som røyker og de e langt fra psykotiske eller noen annnen form for psykisk lidelse. At de du kjenner ikke har blitt psykotiske betyr vel ikke at 10% av alle som røyker kan bli psykotiske, så sant du ikke har en usaklig stor vennegjeng. Jeg sier ikke at det om 10% hverken er sant eller usant, men "jeg kjenner ditt og datt og de går det fint med"-argumentet funker dårlig. Endret 28. februar 2010 av Ercles 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Det var mer den bombastiske utallelsen: "Klart jeg ble psykotisk av hasjen, hva ellers?" I mine øyner er det en litt vag uttalelse... Enig? Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Har aldrig hört om noen som tar cannabis litt da og da att dem har fått psykose. Men dem som ikke klarer å ta moderate mengder har jeg hört får det lettere. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Dette er som med alt mulig. Noen tåler bare ikke cannabis. Psykosene er noe cannabisen kan ha trigget, kanskje han senere i livet ville fått psykoser uten noen gang å ha prøvd cannabis, men cannabisen fremskynder det. Men det er heller ikke noe nytt at folk som har sliti med psykiske sykdommer før, eller er eksponert for psykiske sykdommer ikke skal bruke cannabis. Akkurat som folk som ikke tåler alkohol ikke skal røre det, diabetikere ikke spiser sukker osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå