Gå til innhold

Den store Cannabis tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ca 3 år siden jeg først prøvde nå. Men har hatt pauser. Klart jeg ble psykotisk av hasjen, hva ellers? Folk blir ikke bare psykotiske sånn av seg selv. Det er ikke så unormalt at folk blir psykotiske av hasj. 10% tror jeg.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Klart jeg ble psykotisk av hasjen, hva ellers? Folk blir ikke bare psykotiske sånn av seg selv. Det er ikke så unormalt at folk blir psykotiske av hasj. 10% tror jeg.

Nigga please...!

Jeg kjenner nok folk som røyker og de e langt fra psykotiske eller noen annnen form for psykisk lidelse.

Lenke til kommentar

Hva slags utdanning har du? Du var vel bra i og male i fra før av?

Fantastiske bilder.

Jeg har ikke brukt Cannabis. En venn av meg som driver med det sier at selgerne kan tilsette LSD på det de selger. Antar det er til folk de ikke vill se igjen.

Spar meg for synsing fra folk uten erfaring, og fordommene dine kan du ta med en annen plass.

Lenke til kommentar

N*: Jeg ville ikke vært så skråsikkert på at det er cannabisen som har utløst dette, psykose fra cannabis er veldig sjeldent.

Recent research in Denmark suggests that yes, there is. It is a short-lived psychotic disorder that seems to be brought on by cannabis use but which subsides fairly quickly once the individual has stopped using it. It's quite unusual though – in the whole of Denmark they found only around 100 new cases per year.

Med andre ord er 10% rent bullshit, med tanke på at det antageligvis er litt over en mill som har prøvd cannabis i danmark (er ikke sikker på dette tallet) er det med andre ord veldig få som får dette, langt under en prommille.

ja, det hender cannabis fremkaller psykoser hos predisponerte individer, men dette er sjeldent.

http://www.rcpsych.ac.uk/mentalhealthinfo/problems/alcoholanddrugs/cannabis.aspx

Lenke til kommentar

alt jeg prøver og si er at han ikke kan være sikker, cannabis får ofte skylden for slike ting. hvis man trekker paralleller til alkohol kan man se at alkoholmisbruk øker sjangsen for psykoser hos menn 8 ganger, men man ser sjeldent at alkohol får skylden for slike ting. Jeg sier ikke at det ikke var cannabisen, men jeg reagerer litt når han automatisk går utifra at det er den som har gjort dette. Reagerer jo også litt når N* tror det er 10% av de som bruker cannabis som får en psykose, det viser jo bare vilke holdninger som er ute og går.

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychosis

Lenke til kommentar

Det begynte hvertfall mens jeg røyka. Etter litt over et års bruk hørte jeg de første stemmene, så sluttet jeg noen måneder senere. Da var jeg helt sprø. Så fikk jeg medisiner etter ca et halvt år. Da gikk det etter hvert over. Et år senere begynte jeg å røyke igjen og hørte stemmer bare måneder etter, selv om jeg gikk på medisiner, riktignok ikke så høy dose som jeg hadde da jeg var i psykose.

Lenke til kommentar

Nigga please...!

Jeg kjenner nok folk som røyker og de e langt fra psykotiske eller noen annnen form for psykisk lidelse.

At de du kjenner ikke har blitt psykotiske betyr vel ikke at 10% av alle som røyker kan bli psykotiske, så sant du ikke har en usaklig stor vennegjeng.

Jeg sier ikke at det om 10% hverken er sant eller usant, men "jeg kjenner ditt og datt og de går det fint med"-argumentet funker dårlig.

Endret av Ercles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er som med alt mulig. Noen tåler bare ikke cannabis. Psykosene er noe cannabisen kan ha trigget, kanskje han senere i livet ville fått psykoser uten noen gang å ha prøvd cannabis, men cannabisen fremskynder det.

Men det er heller ikke noe nytt at folk som har sliti med psykiske sykdommer før, eller er eksponert for psykiske sykdommer ikke skal bruke cannabis.

Akkurat som folk som ikke tåler alkohol ikke skal røre det, diabetikere ikke spiser sukker osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...