raybergs Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hei Folkens Jeg skal formatere en gammel stasjonær maskin for en venn, men HDD vil ikke boote ferdig. Den booter opp og Xp symbolet kommer men etter det blir pilen (mus-ikonet) stående på en svart skjerm. Har satt HDD i en annen (fungerenede) maskin med samme resultat. Jeg har også prøvd i sikkermodus og med siste fungerende... osv. Hvordan kan jeg få ut filer fra denne HDD? Takker for svar! Endret 22. februar 2010 av raybergs Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Litt uklart om det er ett eller to problemer? For å få ut filer så kan du koble disken til en annen PC. Eventuellt med USB adapter. Heng på svart skjerm kan være et problem i MBR. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991661 Lenke til kommentar
raybergs Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Nå prøvde jeg nettopp å sette HDD inn i den fungerende maskinen etter at Xp var startet, men HDD kommer ikke opp i "min datamaskin" eller i "diskbehandling" Prøvde ultimate boot cd nå og denne oppskriften: Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR" Men nå får jeg bare boot failure på HDD... Endret 22. februar 2010 av raybergs Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Mener du bokstavelig at du koblet den til "etter at Xp var startet"? Det går isåfall ikke medmindre du har en USB adapter. Får du bootfailure på den fungerende PC'en? Da har du resatt MBR på feil disk. Lenke til kommentar
raybergs Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Neida, den fungerende pc'en fungerer ennå Så det var rett HDD jeg resatte MBR på, men som sagt så får jeg boot failure på den nå. Skal prøve å sette i Xp cd'en å se om den tar i mot data da... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Helt naturlig at du får bootfailure når MBR er slettet. Du må starte installeringen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå