norbat Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Comodo er bedre kjent som leverandør av sikkerhetsprogrammer, bla Comodo Firewall, som er en av de bedre (beste?) brannmurene på markedet Comodo Dragon-nettleseren er basert på kildekoden til Google Chrome, men har en rekke forbedringer som bla. er knyttet til privatliv og sikkerhet. For å nevne noe: Dragon har fjernet ID-merkingen som hver bruker får hos Chrome (kan brukes til å identifisere en bruker) Fjernet RLZ-sporing (informerer Google om når og hvor leseren (Chrome) har blitt lastet ned) Comodo Dragon bruker avansert domenegodkjenningenteknologi opprinnelig utviklet i Comodo verifisering Engine. Dragon overfører ikke feil på nettsider du besøker som Google Chrome gjør. Dette beskytter deg fordi nettsteder som prøver å angripe datamaskinen vil bruke feilinformasjon til angrepet. Dragon er selvsagt gratis og kan lastest ned fra Comodo.com Endret 23. februar 2010 av norbat Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) minuset er at den bare funker på 32 bit (skal de lage den til 64 bit også?) Endret 23. februar 2010 av Submit Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Viste ikke at Chrome var open-source, da lærte jeg noe nytt i dag også Men skjønner ikke helt at Comodo gir seg ut på et nytt marked, det er absolutt ingen grunn til at vanlige folk kommer til og bruke denne isteden for IE eller Chrome. Den kommer kanskje til og få 1000 brukere, men ikke nok til og tjene noe på det så skjønner ikke helt hvor de har tenkt seg. Og den er heller ikke så ekstremt unik når det gjelder sikkerheten, det minste de kunne gjort hadde vært at de hadde integrert et lignende system slik som noscript til Firefox. De må nok finne på noe litt mer unikt viss prosjektet ikke skal bli lagt opp etter et år, men de er nettopp ut av beta (etter det jeg greier og se på versjonsnummeret) så det blir vell etterhvert Edit: Fant ut at jeg nettopp dumpet en 10 dagers gammel tråd Endret 2. mars 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå