obie Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har en pc som er 2-2,5 år gammel. Når jeg trykker på-knappen lyser oppstartslysene en kort kort stund og så skjer det ikke mer. Trykker jeg igjen skjer det ingenting. Hadde tidligere problem med at den avogtil ikke startet når jeg trykte på-knappen... men dersom den stod og kjølte seg ned en stund, startet den igjen. Trenger noen tips til hva det kan være / hva jeg kan sjekke/prøve. På forhånd takk! Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For det første: Vær så snill og droppe caps i subject. Det er nemlig ikke så lite uforskammet. For det andre: som du sikkert oppdaget, så nytter det ikke med bbCode i subject, ergo kunne du droppet bold-taggen. Overskrifta blir sett av brukere på forumet uansett. Det første du gjør dersom du ikke har prøvd det, er å resette CMOS for så å prøve på nytt. Etter det er det å nappe ut all hardware til et minimum og se om det starter da. Prøv også å bytte på plassering av RAM i RAM-slotene. Se dessuten om det er mye støv og skitt som kan forårsake kortslutning eller temperaturøkning. Edit: Skriveleif var på besøk. Slitsom type... Lenke til kommentar
dalai Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 skaff deg en ny pc! du har en 2-3 år gammel pc.. dårlige greier sannsynligvis hovedkortet ditt som kødder. (du hører strømforsyneren starter og går eller?) feiltesting av pcen din vil koste mye, dersom du ikke gjør det selv som kan ta lang tid Lenke til kommentar
obie Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Beklager både Caps og Bold - det var ikke meningen å være uforskammet. Jeg har ny pc, men skal gi denne til en bekjent dersom jeg får den til å fungere. Han skal bare bruke den til mail og internett og da er den god nok. Hører vel egentlig ikke strømforskyneren starte - muligens bitte litte grann ved første trykk - skal høre godt etter når jeg kommer hjem. Ellers er den helt død. Hvordan resetter jeg CMOS? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Sannsynligvis ved å kortslutte en jumper på hovedkortet. Les manualen. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 skaff deg en ny pc! du har en 2-3 år gammel pc.. dårlige greier Det er det dummeste jeg har lest på lenge.. Er noen heromkring som er såvidt "foruftige" at de ikke har en state-of-the-art pc når de ikke trenger det, men har en som passer til deres behov.. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Problemet ligg nok i hovudkortet vil eg tru... Hadde ein liknande feil tidlegare som eg håpte var strømforsyninga, men det viste seg at det var hovedkortet, så då var det på tide med oppgradering.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå