Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i all verden er det konsoll sin feil at man ikke kan gå prone? DICE sa det var fordi spillet ville få altfor mye campere. Jeg var skuffet da prone ble tatt ut av spillet.

BF2 var det beste jeg noensinne har spilt på PC. Men jeg gikk som sagt over til konsoll av mine egne grunner. Hvorfor dere skal kalle alle på konsoll dårlige, konsoll-unger, osv. Skjønner dere ikke hvor bitter og grinete det høres ut?

For min del kommer jeg aldri tilbake til PC-gaming, pga konsollene har totalt tatt over. Og jeg trives på konsoll. FPS hører ikke hjemme på konsoll? De har fått det ganske bra til på konsoll, og jeg trives med det.

Og Refsa, hvor mye brukte du egentlig på PCen din i 2008? Det er ikke alle som kjøper hauger av spill og sparer inn igjen vettu. Det finnes konsollspillere som kjøper ganske få spill, og derfor ikke bruker så mye penger på spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Brukte 8k på pc deler.

FPS hører ikke hjemme på konsoll fordi den ikke har "styremidlene" til det. Mye bedre kontroll og styring med en mus og et tastatur. Dette er ikke en vanesak. PC kontrollene sitter inne med en gang. En kontroll må man venne seg til over lengre tid.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Brukte 8k på pc deler.

FPS hører ikke hjemme på konsoll fordi den ikke har "styremidlene" til det. Mye bedre kontroll og styring med en mus og et tastatur. Dette er ikke en vanesak. PC kontrollene sitter inne med en gang. En kontroll må man venne seg til over lengre tid.

Mer skills på konsoll? Bare tuller.

Men er uenig i at det ikke hører hjemme på konsoll. Dere kommer alltid til å være like trangsynte i mine øyne. Jeg var en PC-gamer, og klarte meg fint på konsoll.

Lenke til kommentar

Du må sitte mer på en konsoll for å få inn det med og snu fort, sikte inn på folk og bevege seg rundt bra enn på pc. For meg føles hele styringen treg. I tillegg må jeg betale 100-200 kroner mer for et nytt spill på konsoll enn på pc så for MEG så ser jeg bare tap i det. Om jeg skulle hatt konsoll ville det hvert PS3 for multimedie mulighetene på den.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden er det konsoll sin feil at man ikke kan gå prone? DICE sa det var fordi spillet ville få altfor mye campere. Jeg var skuffet da prone ble tatt ut av spillet.

BF2 var det beste jeg noensinne har spilt på PC. Men jeg gikk som sagt over til konsoll av mine egne grunner. Hvorfor dere skal kalle alle på konsoll dårlige, konsoll-unger, osv. Skjønner dere ikke hvor bitter og grinete det høres ut?

For min del kommer jeg aldri tilbake til PC-gaming, pga konsollene har totalt tatt over. Og jeg trives på konsoll. FPS hører ikke hjemme på konsoll? De har fått det ganske bra til på konsoll, og jeg trives med det.

Og Refsa, hvor mye brukte du egentlig på PCen din i 2008? Det er ikke alle som kjøper hauger av spill og sparer inn igjen vettu. Det finnes konsollspillere som kjøper ganske få spill, og derfor ikke bruker så mye penger på spill.

Når jeg spiller på konsoll får jeg faktisk litt klaustrofobi. Og hater at jeg ikke greier å snu meg like fort som på pc. Men det som er det verste med konsoller, er at de holder igjen utviklingen av ordentlige spill til pc.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv PC, Xbox 360 og PS3.

Spiller alltid på PC om jeg kan. Mest for exclusives jeg har begge konsollene for. PS3'n bruker jeg ikke pga pris på spill. Gidder ikke ofte lete etter brukte, billige spill.

Xbox 360 bruker jeg mer, da flashet. Og spill kommer tidlig til den. Eneste minus er grafikkbegrensinger, og at min kontroll har en 1% skadet joystick (da jeg ikke rører den ene, hender det at den går til venstre).

Vil jeg ha konsoll-følelse, kobler jeg kontrollen til PC.

Lenke til kommentar
mens konsollen jeg kjøpte i 2008 takler alt.

Fordi hvert eneste jevla spill blir portet til de helvetes konsollene.

Omvendt, men okei.

Spill på konsoll ser jo dårligere ut enn PCspill fra 2005 feks. Derfor takler konsollen fra 2008 det. Hadde man prøvd Crysis på konsoll hadde den eksplodert eller noe.

Anti-aliasingen er helt forferdelig, kontrollene er fæle, få knapper gir færre muligheter osv... huff... gamere du liksom, pøh.

Tenker neste gang vi hører/ser fra BF3 blir på BC2:V release, eller E3 2011...

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på dette overhodet, det virker jo som mannen ikke har snøring i det hele tatt når han sier ting som f.eks; "The gap is narrowing, but PCs still have a clear advantage in memory"

Det er ihvertfall slutt på min tillit til DICE, etter manglende støtte på BC2, ingen 1943 på PC og latterlig dårlige spill som 2142 og MoH.

Når det er sagt så skal det godt gjøres å ødelegge BF3 alt for mye så lenge de følger prinsippene fra BF2, med svære map og 64 spillere.

Lenke til kommentar

/quoter itzthetruth

Ja, nesten alt du sier er riktig. (Refsa forklarte hva som var feil)

Det morsomme er at du ser ut til å støtte det, noe som er ganske vanvittig.

For spill på konsoll har så lav kvalitet av det du kunne fått på PC at det er latterlig.

BF2 i 2005 var helt rått. Nå, i 2010 kan de ikke lage spill i nærheten av det BF2 var (tilsvarende for 2010), fordi de fokuserer på konsoll som har en mengde svakheter.

Ikke en gang klarer de å få til 64 spillere online!

Banene lager de bitte små fordi det er for få konsollspillere på en server og ungene liker ikke løpe/kjøre/fly til kampene, evt bruke litt taktikk som man kunne i BF2.

Ikke kan man legge seg ned... Ikke har man radial meny...

Listen er lang.

Pga konsollen. Fy faen så trist.

Eneste som kan redde oss er FB 2.0 og noen PC fantaster (og BF, PC style fans) hos DICE, men de ser det ut til det er få av.

Så sant så sant.

Er glad jeg ble født i 1990 og fikk spilt BF1942, vietnam og BF2 som er de beste spilla noensinne laget, aldri hatt så mye morro. Da spilte ikke grafikken så stor rolle, når gameplayet var så bra.

Så kom badcompany, et par timer spilling så ble det kjedelig, syntes synd på de som ikke fikk med seg hvor bra de gamle spilla var, man har virkelig gått glipp av noe stort. Tviler på at battlfield3 eller bc2 vietnam kommer til å bli like bra som de gamle, pg.a. de må tilpasse konsoll, dvs mindre baner, mindre kjøretøy osv = mindre morro.

Endret av Iceman22
  • Liker 2
Lenke til kommentar

/quoter itzthetruth

Ja, nesten alt du sier er riktig. (Refsa forklarte hva som var feil)

Det morsomme er at du ser ut til å støtte det, noe som er ganske vanvittig.

For spill på konsoll har så lav kvalitet av det du kunne fått på PC at det er latterlig.

BF2 i 2005 var helt rått. Nå, i 2010 kan de ikke lage spill i nærheten av det BF2 var (tilsvarende for 2010), fordi de fokuserer på konsoll som har en mengde svakheter.

Ikke en gang klarer de å få til 64 spillere online!

Banene lager de bitte små fordi det er for få konsollspillere på en server og ungene liker ikke løpe/kjøre/fly til kampene, evt bruke litt taktikk som man kunne i BF2.

Ikke kan man legge seg ned... Ikke har man radial meny...

Listen er lang.

Pga konsollen. Fy faen så trist.

Eneste som kan redde oss er FB 2.0 og noen PC fantaster (og BF, PC style fans) hos DICE, men de ser det ut til det er få av.

Så sant så sant.

Er glad jeg ble født i 1990 og fikk spilt BF1942, vietnam og BF2 som er de beste spilla noensinne laget, aldri hatt så mye morro. Da spilte ikke grafikken så stor rolle, når gameplayet var så bra.

Så kom badcompany, et par timer spilling så ble det kjedelig, syntes synd på de som ikke fikk med seg hvor bra de gamle spilla var, man har virkelig gått glipp av noe stort. Tviler på at battlfield3 eller bc2 vietnam kommer til å bli like bra som de gamle, pg.a. de må tilpasse konsoll, dvs mindre baner, mindre kjøretøy osv = mindre morro.

Nå er det vel sagt at pcversjonen battlefield 3 ikkje skal consollifiseres da. ?

Hvis ikkje, så er det jo bare å fortsette å spille Battlefield 2 ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nå er det vel sagt at pcversjonen battlefield 3 ikkje skal consollifiseres da. ?

Hvis ikkje, så er det jo bare å fortsette å spille Battlefield 2 ;)

Vi får håpe det, men det er skuffende i seg selv at det kommer til konsoll, da er jo sjansen stor at det går negativt utover pc versjonen...

BF2 har jeg spilt nok av, det kommer en dag man sier det er nok, derfor alle venter på bf3 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...