Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med Hardcore er at du mangler mange siktemidler. F.eks. noob tube har du ingen måte å sikte på. Samme med turrets og ut sidevinduene på kjøretøy. Ganske irriterende at du ikke har fysiske siktemidler når de tar vekk crosshair'n.

Er jo det som er poenget da, at det skal være litt vanskeligere. Personlig liker jeg det mye bedre. Føler det adder litt til realismen også

Det var jo det som var poenget mitt. Hvis hardcore mode er mer realistisk, skulle det hatt realistiske siktemidler istedet for crosshair. Ingen siktemidler er jo ikke realistisk...

Lenke til kommentar

Herlig baserape runde på Diskusjon.no serven nå. For en gjeng med shitkids. Ja jeg rager.

Diskusjon.no serveren er generelt sett ikke så bra. TK på gjør at det er 31 triggerhappye mennesker som har lyst til å skyte deg.

Ja, var turn-off den serveren tbh. 3D spotting avslått også... Ikke bra.

Hvilket map var det?

Teheran highway. Noen hadde stjålet Abramsen og stod nederst i bakken og skjøt på main spawn og T-90 stod i en annen vinkel og skjøt der. + 5 snipere. Var ikke mye morsomt...

Lenke til kommentar

*bilde*

Skalaen på sikte du har tegnet på 40'en er omvendt (opp ned).

Den røde hjelpeteksten? Jo høyere du holder våpenet, jo lenger går jo granaten... så det stemmer nok.

Siktekornet og baksiktet danner en tenkt linje av kulebanen (siktelinje), og er flat. Granatens kulebane derimot er krum, og vil måtte på et tidspunkt fly over siktelinjen, for så å krysse den på nytt når den lander.

Derfor vil øverste del av siktemidlet naturligvis angi den høyeste verdien (i avstand). Desto flatere vinkel mellom baksiktet og siktekornet (der stridssiktet definerer 0-verdi), desto kortere går granaten. Logisk.

3vxbml323rk9t69vzafr_thumb.jpg

*edit: bilde

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

*bilde*

Skalaen på sikte du har tegnet på 40'en er omvendt (opp ned).

Den røde hjelpeteksten? Jo høyere du holder våpenet, jo lenger går jo granaten... så det stemmer nok.

kornet og baksiktet danner en tenk linje av kulebanen (siktelinje), og er flat. Granatens kulebane derimot er krum, og vil måtte på et tidspunkt fly over siktelinjen, for så å krysse den på nytt når den lander. Derfor vil øverst naturligvis være den høyeste verdien. Desto flatere vinkel mellom baksiktet og siktekornet (der stridssiktet definerer 0-verdi), desto kortere går granaten. Logisk.

3vxbml323rk9t69vzafr_thumb.jpg

*edit: bilde

Ja, det er riktig. Men dette er hentet fra et spill (med statisk sikte), og merkene indikerer hvor du skal se målet for å beregne avstanden. Poenget med bildet var bare å vise siktet, de røde merkene bare var der.

How to read the pictures: The lines tell you how far the grenade will fly if you place the desired impact point on that line. Example, if your target, let's say a enemy soldier is 100 meters away from you (to determine it, use rangefinder or guesstimate), and you want to hit the ground beneath his feet; Then move your weapon up or down so that the ground under the target is vertically on the line indicating "100m".

http://www.ciahome.net/forum/index.php?topic=2327.0

En bedre løsning på lignende sikte ses her (med dynamisk sikte), men litt mer omfattende:

http://www.youtube.com/watch?v=1uCduTKzWvk

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Det var jo det som var poenget mitt. Hvis hardcore mode er mer realistisk, skulle det hatt realistiske siktemidler istedet for crosshair. Ingen siktemidler er jo ikke realistisk...

Haha, beklager, trodde du mente at det ikke var noe sikte når man ikke høyreklikka. Men da forstår jeg. Men likevel synes hvertfall jeg at det er mer moro.

Lenke til kommentar

Hvilken server spiller folk flest på? Har egentlig ikke peiling på gode servere så har bare TV2-servere på grunn av lav ping, men siden Battlelog siden er heller elendig på å liste servere om du ikke søker etter noe spesifikt så har jeg liksom aldri klart å danne meg en liste over servere med god ping for oss nordmenn ettersom hvis jeg ikke søker på et spesifikt navn så ender jeg bare opp med servere som har 20+ i ping, og diverse norske servere kommer aldri opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...