Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Fy faen som jeg skulle ønske BF3 kom i morgen! Kan bli sykemeldt i 3mnd, og da er det pain at jeg bare kan sikle på dette! :(

Vær forsiktig med hva du ønsker!

På DAGEN da demoen til BF2 kom ut, var jeg gira som faen, og skulle spille hele helga. Gjett hvem som ble syk samme kveld, og lagt inn på sykehus i en uke, 2 dager etterpå?

Hvorfor det tok 2 dager før jeg fikk komme på sykehus, er en annen historie.

Hehe, sykemeldinga er allerede et faktum, hvertfall 1 mnd i første omgang, men BF3 derimot tror jeg ikke plutselig kommer i morgen! :p Derfor jeg skulle ønske det kom i morgen da, siden jeg må ligge her så lenge. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen som jeg skulle ønske BF3 kom i morgen! Kan bli sykemeldt i 3mnd, og da er det pain at jeg bare kan sikle på dette! :(

På DAGEN da demoen til BF2 kom ut, var jeg gira som faen, og skulle spille hele helga. Gjett hvem som ble syk samme kveld, og lagt inn på sykehus i en uke, 2 dager etterpå?

Hehe, sykemeldinga er allerede et faktum, hvertfall 1 mnd i første omgang, men BF3 derimot tror jeg ikke plutselig kommer i morgen! :p Derfor jeg skulle ønske det kom i morgen da, siden jeg må ligge her så lenge. Hehe.

Lenke til kommentar

Joda, skjønte det, men plutselig blir du enda sykere og havner i sykeseng :D

Lenke til kommentar

Mon tro om man som engineer fortsatt kan reparere hverandres kjøretøy ved og stå ved siden av hverandre som i BF2. Ikke realistisk, men det va mye enklere enn å utsette sæ sjøl for fare ved frontlinjen, og når det visst ikke e commander som kan droppe supply-crate så blir det å holde liv i en tanks/apc enda vanskeligere. Blir artig å se hvordan DICE løser disse utfordringene.

Lenke til kommentar

Bra å se at de ikke tar ladegrep ved taktisk magasinbytte på AR riflene, slik som i BF2, (har ikke spilt BC, så vet ikke hvordan det er der), men de slår ikke ned sluttstykket etter kritisk bytte, men tar ladegrep i stedenfor (som er nytteløst, siden sluttstykket allerede blir låst bak når et magasin går tomt)..

Men dersom du trykker inn avtrekkeren etter at magasinet er tomt, så må man ta nytt ladegrep?

Hvis ikke er det vel fysisk umulig å ta ladegrep ettersom sluttstykket allerede blir låst bak som du sier.

Lenke til kommentar

Bra å se at de ikke tar ladegrep ved taktisk magasinbytte på AR riflene, slik som i BF2, (har ikke spilt BC, så vet ikke hvordan det er der), men de slår ikke ned sluttstykket etter kritisk bytte, men tar ladegrep i stedenfor (som er nytteløst, siden sluttstykket allerede blir låst bak når et magasin går tomt)..

Men dersom du trykker inn avtrekkeren etter at magasinet er tomt, så må man ta nytt ladegrep?

Hvis ikke er det vel fysisk umulig å ta ladegrep ettersom sluttstykket allerede blir låst bak som du sier.

Hvis du tenker på å få det mest mulig realistisk så trenger du på våpen som HK416 kun ett ladegrep før skyting selv om du skyter tomt magasinet.Ulikt AG3 der du må ta ladegrep hver gang du skyter magasinet tomt (og ikke har telt antall skudd).

edit: litt omformuleringh

Endret av MaX [NOR]
  • Liker 1
Lenke til kommentar
' timestamp='1299151895' post='17025455']

Hvis du tenker på å få det mest mulig realistisk så trenger du på våpen som HK416 kun ett ladegrep før skyting selv om du skyter tomt magasinet.Ulikt AG3 der du må ta ladegrep hver gang du skyter magasinet tomt (og ikke har telt antall skudd).

Det var en fin forklaring, takk.

Så det er en mer praktisk mekanisme der som gjør at man slipper å ta så mange ladegrep.

"Desverre" er ladegrepet noe som er viktig for stemningen, og da legger de alltid til flere enn færre.

Lenke til kommentar
' timestamp='1299151895' post='17025455']

Riktig det.

Gassdrevne våpen, alá M16A4, M4A1, HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid) etc+, så vil sluttstykket automatisk gå bak, når siste skuddet er avfyrt. Etter at en har slått i et nytt magasin, så kan en manuelt bare presse en knapp like ved håndtaket, slik at sluttstykket automatisk går frem og legger en kule i kammeret.

Med mer robuste, mekaniske våpen, som H&K G3, AK-47 etc+, så må en manuelt foreta et ladegrep om magasinet er tomt, for å legge et skudd i kammeret.

For øvrig, så må det siest at en H&K G3 (Kjent som Kongsberg gruppens AG3 i Norge) er langt kraftigere enn de fleste gassdrevne våpen en finner.

Våpen som H&K G3, benytter den fulle 7.62mm*51mm, noe som klassifiserer våpenet som en "Battle rifle", med en langt større gjennomslagskraft enn både AK-47, som benytter 7.62mm*39mm (En mellomting mellom G3 og M16) og M16A4 - 5.56mm*45mm.

Battle rifles:

H&K G3, M14, FN Fal etc+

Assault Rifles:

M16A4, M4A1, AK-47, Ak-74, G36 etc+

• Liker 4
Lenke til kommentar

Navnet HK 416 kommer jo fra M4 og M16, da de ikke fikk bruke navnet HK M4.

Og HK417 kommer av kaliberet som blir brukt? I så fall uryddig navnekonvensjon av de ellers så ryddige tyskerne ;)

Forøvrig stort pent, og ikke minst norsk HK416 bilde fra wikipedia:

NorwegiansolderHK416.jpg

edit: håper på HK417 i BF3 også da :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

Faktisk ikke..

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

HK 416 (Som er en tysk klone av M4A1, bare mer solid)

G36 i tilnærmet M4 kropp heter det ^^

Faktisk ikke..

HK 416 er en modifisert utgave av M4A1, hvor de har valgt å inkludere det gass drevne bolt systemet fra H&K G36 (Som var den tyske arvtageren til H&K G3)

HK 417 derimot, er en "G36" i en M4 kropp, bare med et større kaliber (HK 417 bruker 7.62mm*51mm, mens HK 416 bruker 5.56mm*45mm)

Den forstod jeg ikke helt, hva har 417til felles med g36 som

416 ikke har? Så vidt meg bekjent er 416 en videreføring av g36 med utseendet til en m4. Uten at det akuratt er tema for tråden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...