Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

føles litt bedre å betale 2000 for en konsoll mot 20 000 for en gaming pc :thumbup:

Du mener vel 2000 + 3000 (grei tv) for konsoll og 5000 + 1500 (grei PC-monitor + mus/keyboard) for PC.

jupp 20 000 for noe decent :ph34r:

Decent?

En PC til 20 000 kr er så kraftig at en vanlig person ikke klarer å bruke halvparten av kraften den har til rådighet under spill. Eller påstår du at du at dagens spill på PC bruker 6 kjerner (hver mer enn dobbelt så rask som en 360s prosessorkjerne), 3 grafikkprosessorer (som hver for seg er 8 ganger kraftigere enn en PS3/360s grafikkprosessor) og 10GB RAM? For det er en slik arbeidsstasjon du får for 20 000 kr.

 

Riktig bærbar til 5000 kr vil klare å spille BF3 like bra som en konsoll. På bærbare betaler du også veldig mye ekstra for at det er en bærbar.

 

Mere et litt bevis på standard pc brukere tanke gang :thumbup:

Mer et bevis på at konsollspillere ikke vet hvor mye det koster å spille på PC.

Jeg har null problem med at du spiller på PS3, men når du påstår noe du helt klart ikke har peiling på har jeg et problem med deg.

 

Alle konsollspillere sier de spiller konsoll fordi "å spille PC koster så mye penger", sannheten er at du betaler kanskje en tusenlapp eller to ekstra i året på PC, men hvert spill på PC lanseres minst 100 kr billigere enn på konsoll og en PC kan gjøre langt mer enn å spille spill. Det hele kommer ned til hvor mye du bryr deg om opplevelsen av spillet og hvor mye du har lyst til å bruke på en fritidshobby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere to kan snakke med hverandre her.

Over til noe helt annet. Dere kan nå legge til fysiske produkter i Origin ved å snakke med EA support (verktøyet var nede noen uker). Brukte 10 min i går på å få flytta over 2142 og bf2 over på den nye EA accounten + å legge dem inn i Origin.

UKuaN.jpg

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

12 reasons console gaming beats PCs :thumbup:

Konsoll er best, enkelt og greit!

 

http://www.techradar.com/news/gaming/12-reasons-console-gaming-beats-pcs-489212

 

1. No mouse and keyboard support

Ah, the very raison d'être of PC gaming. Well, guess what? Not everyone wants to play games posturing like Rick Wakeman. The joypad has been gradually refined over 20 years into the finely-honed gaming tool you see today. Pressing digital keys to move? How very 1982.

Nå har det seg slik at mus+keyboard-komboen slår kontrolleren i støvlene, det er såpass vilt at en med mus+keyboard kan slå to stykker med kontroller i enkelte fps. Det er dog en smakssak, og enkelte foretrekker en kontroller der man vrir hendene på unaturlige måter for å få til kombinasjonene.

 

2. Playing on TV

While the PC might happily spew forth images consisting of a quadrillion pixels, the real issue here is that with a console you're playing on a nice big TV in the living groom on a comfy sofa and, if you have any sense, with a 5.1 Surround Sound system. If we wanted to slouch at a desk in a dimly-lit room we'd just stay at work.

Dette koster langt mer penger enn en grei monitor + headset. For ikke å nevne hvor dårlig man fungerer når man sitter i en sofa. Om du kun er opptatt av å ha det gøy er dette en smakssak.

3. It just works

Oh, how we console owners point and chuckle at PC websites where the incumbent expert attempts to explain to some poor sap that his three-month old (and thus obsolete) quad-AMD 3000 and Nvidia Orgasmo-card won't actually run Generic FPS 10 because it's got driver 1.1 instead of 1.1a. Try this: go to shop, buy game, insert disc, game runs. Bliss.

Ok. Dette er et greit argument for de som ikke har lyst til å gjøre annet enn å sette seg ned og spille uten problemer.

4. No need for endless upgrades

Yes, the PC is hugely upgradeable - and a bloody good job, too, otherwise you'd never get to play all those games built with cutting edge technology by crazy Scandinavian ex-demo hackers. And anyway, a console is upgradeable: when the next Xbox or PlayStation comes out, we sell the old one and buy a new one. Easy.

Jada, BF3 som er et av de hardeste spillene på PC vil kjøre på maskinvare fra 2006. "Endless upgrades"?

5. Cheaper hardware

We've heard all the arguments and excuses. Face it: if you really want a decent PC to play games (and no we don't want to build one ourselves) prices start around £500. And if you want to play games at any sort of quality, your (sigh) 'rig' is more like a grand. For that you could buy all three consoles, extra controllers and the top 10 games of the year.

Men så koster en skikkelig TV + lydanlegg langt mer enn en monitor og et headset/høyttalere.

6. The big 'p'

The PC is gradually becoming the ginger step-child of the developer community. Even stalwarts like Valve are moving to consoles because, let's be honest, piracy is eroding the PC world from within like a mercilessly enthusiastic cancer. It's becoming less and less viable for developers whose budgets are spiralling ever upwards. Recently the World of Goo developer suggested piracy of his game was at a rate of about 90 per cent. That shit just ain't funny any more.

Piratkopiering ja, hva med videresalg av brukte konsollspill? Det skader industrien over fem ganger så mye siden utviklerne ikke får noe igjen for det. Piratkopiering er en liten del av PC-gaming, og med online-spilling er det mindre og mindre grunn til å ikke kjøpe spillet.

7. The Japanese

They may not be to everyone's taste, but PC gamers do miss out on a whole raft of amazing games crafted by genius Japanese developers whose focus is mainly consoles. Crazy stuff like Patapon, Katamari, Okami, Vib Ribbon, PaRappa... not to mention hordes of amazing JRPGs.

Men så får vi modder og andre spill igjen. Ærlig talt, dette er bare tull.

8. No first-party support

Because the PC is an open platform, there's no ownership and therefore no desire to drive it forward. Microsoft is way too busy with the Xbox to bother about Games For Windows, and so we either get the biggest games first with PC ports following months after, or we get exclusives that never appear on PC at all. Still, at least you have, y'know, Crysis. And Crysis 2.

The Witcher 2, BF3 som vil gruse konsollutgaven, bedre spillopplevelse, mods.

9. The lack of patch mentality

Okay, we'll admit it - console games do get patched, but infrequently and not to any great extent. Truth is that, for the majority of console titles, when we buy our games from the shop they're actually finished. Which is nice.

Konsoller får ofte patcher, og PC-spill får ikke akkurat ofte patcher de heller. Jeg vet dette, Steam sier ikke mye ifra om patcher akkurat.

10. Innovation, innovation, innovation

It's true that, when it gets it right, PC gaming is awesome; beautiful, high-res, online fragfests. But when was the last time you played something truly innovative? Just look around you at the games coming to consoles. You may mock the Wii, but when was the last time you had a drunken four-player tennis match in your PC games room?

Nye konsoller bringer med seg innovasjon, gamle konsoller som PS3/360 nå holder gaming tilbake.

11. Four-player family fun

Yes, we know PCs have been online for years, but what if you want to interact with people you actually know in the comfort of your own home? Apart from the aforementioned Wii activities, there are great quiz games like SceneIt! And Buzz, endless Mario Party games, dance mat games, Eye Toy games, karaoke games... the list goes on and on.

Ok, LAN-party har du aldri prøvd?

12. Perception

Have you ever seen that episode of South Park where the kids are playing World of Warcraft? You know the fat, pale, pizza-faced guy with the wrist support slouched in his chair? That's you that is. You are a PC gamer.

Ikke alle PC-gamere er feite, stygge og late. Det finnes mange som spiller PC fordi de ønsker seg den beste opplevelsen eller fordi de liker å konkurrere.

 

Er bare 2000 bare. Alle har tv fra før av:). Her er grunnen til jeg vagt kun ps3 som gamingplattform, jeg gidder ikke å bruke mye penger på pc og bruker de heller på vikigere ting. Er veldig konfortabel med ps3:)

 

Smak og behag;)

Jeg har ikke TV, TV er ikke interessant lenger. NRK nett-TV for nyhetssendinger når jeg ønsker det istedet for å se det på faste tider og serier får jeg fortere over nettet. TV tar dessuten mye plass, og på hybel er det da bedre å ha en monitor med matt overflate som dobler som TV enn en TV du kobler PCen til.

 

Du har også prioritert andre ting, og det er helt greit. Ingen hindrer deg i det :)

Smak og behag som du sier.

Endret av arni90
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tar meg friheten til å sitere EA's egen FAQ ang. beta da jeg syntes det tar over med spørsmål ang. beta

 

Hvordan havner jeg i Open beta

 

PS3; Betaen vil automatisk havne i Playstation network store.

XBOX 360; Betaen vil automatisk havne i XBOX LIVE MARKETPLACE.

PC; Betaen vil automatisk havne i Origin Butikk -> Gratis Spill

 

 

 

Hvor lenge og når er Betaen?

 

OPEN BETA Starter 29. september på PC, Xbox360 og PS3

 

Early Access Starter 27. september på PC, Xbox360 og PS3

 

Betan avsluttes 10. Oktober

 

 

 

Hvordan får jeg early access i Open Beta?

 

 

Dersom du har forhåndsbestil BF3 på origin eller har Medal of Honor Limited Edition / Tier 1 edition til både PC, xbox360 eller PS3 skal du få invite

 

PC; Du vil motta en email med instruksjoner og en personlig kode du må redeem i Origin.

 

Xbox 360; du vil motta en email med instruksjoner og din personlige kode

 

PS3; Du vil motta en early access open beta i Playstation Network Store automatisk.

 

 

Got more?

Sjekk ut disse:

- FAQ nederst.

- FAQ fra EA's BF3 blog

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere to kan snakke med hverandre her.

Over til noe helt annet. Dere kan nå legge til fysiske produkter i Origin ved å snakke med EA support (verktøyet var nede noen uker). Brukte 10 min i går på å få flytta over 2142 og bf2 over på den nye EA accounten + å legge dem inn i Origin.

UKuaN.jpg

 

 

Finner ikke denne LIVE supporten folk snakker om. help? :D

Lenke til kommentar

Early Beta Acces kun i US!?!?!??!

 

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7538812.page

 

Nei.

 

javell, takket vere dine hardt oppbakkede fakta må eg si meg enig.

 

Bra. Lønner seg det.

 

 

IN WHAT TERRITORIES IS THE BETA AVAILABLE?

 

THE BETA IS AVAILABLE in North America, South America, Europe, South Africa, Australia and New Zealand.

 

 

Eg snakker ikke om BETA ACCESS, men EARLY BETA ACCES, slik som i 48 HOURS EARLY BETA ACCESS. Skjønner du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...