Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det vært PC exclusive hadde vi sikkert spilt betaen nå...

Hadde spillet vært PC exclusive hadde det vært lansert allerede, dog ikke like bra som det vil bli. PC-fanboys kan si hva de vil om at konsoller holder tilbake framskritt og slikt, men da glemmer man at konsollspill selger langt bedre enn på PC. Spillbudsjettet til PC-exsclusives er ikke i nærheten av budsjettet et multiplatform-spill får.

Lenke til kommentar

Hadde det vært PC exclusive hadde vi sikkert spilt betaen nå...

Hadde spillet vært PC exclusive hadde det vært lansert allerede, dog ikke like bra som det vil bli. PC-fanboys kan si hva de vil om at konsoller holder tilbake framskritt og slikt, men da glemmer man at konsollspill selger langt bedre enn på PC. Spillbudsjettet til PC-exsclusives er ikke i nærheten av budsjettet et multiplatform-spill får.

 

Det er sant, men BF2 var jo PC-exclusive og det var jo superb. Så DICE ville nok fått til noe bra noe, selv med mindre kapital. Men dersom de noen gang trenger mer penger til et nytt BF, så stiller jeg gjerne lommeboken min til disposisjon ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som klesteksturene er vanvittig gode, mens bakketeksturene ikke er så voldsomt gode. Veggene var ihvertfall ikke pene.

 

Blir nok bedre når vi får se tesseleringen...

En flat vegg skal bli bedre med tesselation? Det tror jeg ikke et øyeblikk på.

Problemet med veggene er at oppløsningen på teksturene er lav, ikke at det mangler noen form for dybde.

Bakketeksturene er ganske greie, men ikke imponerende bra.

 

Tesselation ser ut til å være innbakt i bildene, hjelmene, pistolløpene og hjulene ser veldig runde ut.

Lenke til kommentar

En flat vegg skal bli bedre med tesselation? Det tror jeg ikke et øyeblikk på.

Problemet med veggene er at oppløsningen på teksturene er lav, ikke at det mangler noen form for dybde.

Bakketeksturene er ganske greie, men ikke imponerende bra.

 

Du sa bare veggene, regner med at ikke alle vegger blir 100% flate.

I Crysis 2 bruker de tess på vegger med murstein, så bør vel gå an på andre typer vegger med ujevnheter...

Uansett er sikkert oppløsningen på teksturene lavere på bildene.

 

Tok en tur på EAUK og fant dette:

 

 

uB1oe.jpg

 

southpark-bf3.jpg

 

xaq6ox.jpg

 

Untitled-1-8.jpg

 

soonu.jpg

 

Pleasekeeparmsinsidevehicle.jpg

 

ncCXl.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En flat vegg skal bli bedre med tesselation? Det tror jeg ikke et øyeblikk på.

Problemet med veggene er at oppløsningen på teksturene er lav, ikke at det mangler noen form for dybde.

Bakketeksturene er ganske greie, men ikke imponerende bra.

 

Du sa bare veggene, regner med at ikke alle vegger blir 100% flate.

I Crysis 2 bruker de tess på vegger med murstein, så bør vel gå an på andre typer vegger med ujevnheter...

Uansett er sikkert oppløsningen på teksturene lavere på bildene.

Crysis 2 er et de verste optimaliserte spillene noensinne med dx11-pakken installert. Tesselering er lagt inn med vilje for å forhindre ytelsen til AMD-kort, og det ødelegger for Nvidia også. Ærlig talt, tesselation i Crysis 2 er verre optimalisert enn Depth of Field i Metro 2033, det er en prestasjon i seg selv.

 

EDIT:

Klarere sagt: Å si at Crysis 2s Tesselation er godt innlagt er som å si at en stridsvogn har lavt drivstofforbruk.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Crysis 2 er et de verste optimaliserte spillene noensinne med dx11-pakken installert. Tesselering er lagt inn med vilje for å forhindre ytelsen til AMD-kort, og det ødelegger for Nvidia også. Ærlig talt, tesselation i Crysis 2 er verre optimalisert enn Depth of Field i Metro 2033, det er en prestasjon i seg selv.

 

EDIT:

Klarere sagt: Å si at Crysis 2s Tesselation er godt innlagt er som å si at en stridsvogn har lavt drivstofforbruk.

 

Hvor i all verden er det du leser at jeg har sagt at Crysis 2 har god tesseleringsintegresjon og godt optimalisert??

Jeg sier at de har det i Crysis 2 og da får det vel gå an i BF3 også når det er mye bedre utviklet...

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Crysis 2 er et de verste optimaliserte spillene noensinne med dx11-pakken installert. Tesselering er lagt inn med vilje for å forhindre ytelsen til AMD-kort, og det ødelegger for Nvidia også. Ærlig talt, tesselation i Crysis 2 er verre optimalisert enn Depth of Field i Metro 2033, det er en prestasjon i seg selv.

 

EDIT:

Klarere sagt: Å si at Crysis 2s Tesselation er godt innlagt er som å si at en stridsvogn har lavt drivstofforbruk.

 

Hvor i all verden er det du leser at jeg har sagt at Crysis 2 har god tesseleringsintegresjon og godt optimalisert??

Jeg sier at de har det i Crysis 2 og da får det vel gå an i BF3 også når det er mye bedre utviklet...

Poenget er at tesselering er noe som burde brukes sparsomt, og tung tesselering på murstein virker for meg som dårlig brukt tesselering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...