Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Kill cam? Blod på skjermen? Ingen commander? Mindre baner? Trodde dette skulle være en oppfølger til BF3 og ikke det nye CoD. Hvorfor må absolutt alle skytespill i dag være mest mulig lik CoD seriene?

 

Enkelt. Fordi de selger.

 

Btw, er ikke "CoD seriene". Men, "CoD serien". Ikke flere Call of Duty serier, men en serie med flere spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes blod på skjermen er bra. Blir ikke så aaalt for mangen "snu seg og headshote meg med en M95 da jeg skyter på deg" kills, siden det forstyrrer siktinga til han som er skadet litt. Den som skyter først BØR ha en fordel.

 

I teksten til BF3 på DICE står det at man blir kastet i bakken av eksplosjoner.

Kan jo bare være markedsføringsord, men om det faktisk er sånn skal de vel klare å lage et impactsystem når man blir skutt også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

And the worst part is that the designers don't acknowledge their failure.

If you'd go now and ask their own opinion about if they succeeded with the PC chopper flight mechanics, they would still say that they are happy with what they made.

Our goal with the BC2 flight mechanics was to create an easy to pickup and fly flight model. We did just that and thus I feel like we succeeded. We achieved what we set out to create, and it was well received by many players who previously could not have a flying experience in Battlefield.

 

The flight physics are actually a great example of why BF3 is a sequel to BF2 and part of the Core Battlefield Franchise. The prevailing design philosophy of the Battlefield Core has always been Easy to Use, Difficult to Master. Bad Company had greater emphasis on Easy To Use. We're approaching BF3 with an emphasis on Difficult to Master, and that Design Philosophy is prevalent throughout all parts of BF3. I've learned a lot from working on Bad Company, I'm convinced it's possible to maintain the incredibly deep game play of Battlefield without putting off new gamers. And it's incredibly important we keep that depth.

 

Høres ut som good news :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

And the worst part is that the designers don't acknowledge their failure.

If you'd go now and ask their own opinion about if they succeeded with the PC chopper flight mechanics, they would still say that they are happy with what they made.

Our goal with the BC2 flight mechanics was to create an easy to pickup and fly flight model. We did just that and thus I feel like we succeeded. We achieved what we set out to create, and it was well received by many players who previously could not have a flying experience in Battlefield.

 

The flight physics are actually a great example of why BF3 is a sequel to BF2 and part of the Core Battlefield Franchise. The prevailing design philosophy of the Battlefield Core has always been Easy to Use, Difficult to Master. Bad Company had greater emphasis on Easy To Use. We're approaching BF3 with an emphasis on Difficult to Master, and that Design Philosophy is prevalent throughout all parts of BF3. I've learned a lot from working on Bad Company, I'm convinced it's possible to maintain the incredibly deep game play of Battlefield without putting off new gamers. And it's incredibly important we keep that depth.

 

Høres ut som good news :)

 

Det var godt å høre. Da jeg var utrolig skuffet over hvor lett det var å fly helikopter i BC2. Jeg tror BF3 faktisk vil bli bedre en jeg forventer nå :)

Lenke til kommentar

BF2 er og var et fantastisk spill, det ga meg en fantastisk følelse inni meg, banene, grafikken, våpnene, samarbeidet, lydene og gameplayet var perfekt. Ingen andre spill har fått meg til å få den følelsen i kroppen og det er dette jeg håper BF3 klarer.

 

Commander funksjonen synes jeg er essensielt i en ny oppfølger, og jeg håper gjerne at den er videreutviklet, f.eks. ved at den som er kommander på MP sitter inne på et kontor og styrer krigen, hjelper til på slagmarken og gir bedskjeder til squadene.

 

Jeg håper også vi får et gjensyn med de store banene som BF2 ga oss, og at vi kan velge mellom et stort utvalg kjøretøy, inkludert fly og helikopter.

 

Grafikken for min del er ikke det viktigste, var f.eks. storfornøyd med BF2 sin grafikk, men jeg håper jo selvfølgelig å se noe bedre fysikk og grafikk enn i BF2.

 

See ya on the battlefield soldier! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tok opp Battlefield 2 i helga, for nostalgiens skyld. Herregud for et bra spill, til å være 6 år gammelt.

_Aldri_, noen gang, har et FPS spill gitt meg en slik god-følelse. Utrolig morro.

Gleder meg bare mer og mer til BF3.

 

Off-topic:

Har et spørsmål, siden det er litt mer fart i denne tråden.

Tenkte å prøve litt Special Forces, men har brukt koden på en annen PC før. Kan man bruke den igjen, og det vil funke?

Lenke til kommentar

Ja, men de har et produkt de skal selge så de sier stort sett alt de kan for å få hypen i gang.

 

I disse dager er det ikke god teamplay og tacticts som gjør at et spill selger bra. Det er god grafikk, kule våpen, kraftige snipere og intense lydeffekter.

 

Jeg håper og ber til Gud om at dette er en ekte oppfølger til BF2. Jeg har aldri hatt det gøyere enn jeg hadde i bf2 når vi var 5stk i squadden som gjorde alt i vår makt for å holde squadleader i live, samtidig som granatene regnet og flagget gikk opp og ned.

Så kom neste map, med helt nytt gameplay og taktikker.

 

this->

 

Jeg har ikke spilt data siden bf2, av den enkle grunnen at jeg enda ikke har funnet et spill som har like engasjerende teamplayet i bf2. At DICE ikke fokuserer på TEAMPLAY er helt fantastisk. Det er jo 1000 ganger gøyere å samarbeide om mål, mestringsfølelsen er enorm når du får det til. Å løpe rundt i mw2 som en maniac er gøy i 20 minutter maks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor klage så mye over commander? Greit, det hadde vært ok om det var med, men LANGT ifra krise at det ikke er det. Andre ting som er mye viktigere. Det var artig når det var bra lag, men som regel var commander i BF2 enten noob, AFK eller brukte arty som en fjott på egne styrker. Som her.. :

 

(hahah, so true at det gjør vondt) Endret av Frode789
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...