Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Har ikke tenkt å adresse noen klage noe sted. Sier bare at det er synd. Ut fra det jeg har lest, er det en kombinasjon av minne og båndbredde som setter disse begrensningene.

Er ikke så mye med båndbredde å gjøre, men rett og slett at maskinvaren er for svak. DICE har jo selv sagt at de kunne hatt 64spillere på konsoll også, men da måtte de fjerne destruction \ redusere grafikken osv, noe som var uaktuelt. Men vi får håpe neste generasjons konsoller har sikkelig hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2006 hadde hvertfall jeg 2 GB ram i min stasjonære PC og det var ganske gjennomsnitling med 1-2 GB på den tiden hvis jeg ikke husker feil. 512 MB var jo dermed ikke akkurat fremtidsrettet så det er jo lov å håpe at de har lært til neste gang.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å adresse noen klage noe sted. Sier bare at det er synd. Ut fra det jeg har lest, er det en kombinasjon av minne og båndbredde som setter disse begrensningene.

Er ikke så mye med båndbredde å gjøre, men rett og slett at maskinvaren er for svak. DICE har jo selv sagt at de kunne hatt 64spillere på konsoll også, men da måtte de fjerne destruction \ redusere grafikken osv, noe som var uaktuelt. Men vi får håpe neste generasjons konsoller har sikkelig hardware.

En Frostbite- utvikler skrev dette om grensenn:

These are the reasons why we only have 24 players in BC/1943

* Performance - making a game with so much destruction, vehicles and with that scale and still trying to keep it good looking is hard. 33ms/frame is disappearing pretty fast... if we removed the destruction and instead precalculated stuff I'm sure we could have squeezed in many more players performance-wise. We are of course always working on performance

* Network bandwidth restrictions - There are pretty tough restrictions on how much data that is allowed to be sent to the client on 360/ps3, the destruction and the vehicles steal _lots_ of bandwidth, a vehicle is much more expensive than a soldier. Every object that is moved by simulation and is gameplay affecting need to be at the same place on all clients at the same time and therefore need to be networked, the destructable state also need to be networked. And as you know we have vehicles and lots of destruction in bc/1943.

I didn't mean that MS won't allow us to have 32 players, it is a matter of them securing quality to make sure that bandwidth to client never goes over a certain bitrate.

Kilde

Lenke til kommentar

I 2006 hadde hvertfall jeg 2 GB ram i min stasjonære PC og det var ganske gjennomsnitling med 1-2 GB på den tiden hvis jeg ikke husker feil. 512 MB var jo dermed ikke akkurat fremtidsrettet så det er jo lov å håpe at de har lært til neste gang.

Tanken er at de ikke skal drive ett tungt OS.

Men konsollene skal også være billige. Og det blir de straffet for når selskapene skal tjene penger.

Lenke til kommentar

Regner med at den vokser når beta kommer jeg.

Blir nok en del fappe-poster i de sene nattestimene da ja :!:

Bare å bidra :love:

edit: Det at denne tråden "snart" er på høyde med bc2 tråden sier vel sitt om at EA/DICE har brukt de millionene de hadde til markedsføring godt. Hypen blir bare større og større for hvert sekund av nye trailere.

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...