Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hvordan er HP på f.eks tankser og et helikopter?

 

Kan man skyte ned et helikopter med rifla si?

 

Blir lite teit hvis man kan det, eller? :p

 

Tanksen regner jeg med tåler alt av kuler.

 

Blir kult hvis et helikopter faktisk blir noe man blir nødt til og gjemme seg fra, og ikke bare "hmm et helikopter, jaja.. får bare tømme to magasiner så er'n dævv" :p

 

Regner med at Dice sikter etter litt realisme.

Endret av TommyGavin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint med god support på live chat. 1min ventetid og 5 etter på så har dama skifta EA-ID nicket mitt. Hater å må finne opp nick på stedet.

Hvem var det som ikke fikk skiftet det lengre bak i tråden?

 

Måtte du eskalere eller kunne den første det? Kjenner to som ikke har fått byttet... Rare greier.

Lenke til kommentar

Hvordan er HP på f.eks tankser og et helikopter?

 

Kan man skyte ned et helikopter med rifla si?

 

Blir lite teit hvis man kan det, eller? :p

 

Tanksen regner jeg med tåler alt av kuler.

 

Blir kult hvis et helikopter faktisk blir noe man blir nødt til og gjemme seg fra, og ikke bare "hmm et helikopter, jaja.. får bare tømme to magasiner så er'n dævv" :p

 

Regner med at Dice sikter etter litt realisme.

APC'en i alphan tålte ganske mange skudd før den ble sprengt men de har ett nytt "element" i kjøretøyene og det er disablet. Du må skyte kjøretøyet i ett spesielt plass/punkt (f.eks på hjulene) så blir kjøretøyet disablet og må repareres til 100% igjen før den kan kjøre igjen.

Lenke til kommentar

Det var vel ikke så mye hvor man skjøt tanksen, men mer at når kjøretøyet kom under 30% av full "helse" så var den disabled. Men hvis den kom over 40% eller noe, så kunne man kjøre fremover/bakover/rundt omkring igjen. Mener ihvertfall at jeg disabla LAV'n uten å skyte den i hjulene (dvs at jeg skjøt den i toppskiktet). Men man kunne skyte LAV'n med Heavt Machineguns og den gikk forholdsvis raskt ned. Så den var lite motstandsdyktig.

 

Forhåpentligvis blir kjøretøy litt bedre rustet mot RPG's o.l. i BF3 slik at det er en viktighet for det andre laget å samarbeide med å ta ut et kjøretøy raskest mulig.

Lenke til kommentar

Fint med god support på live chat. 1min ventetid og 5 etter på så har dama skifta EA-ID nicket mitt. Hater å må finne opp nick på stedet.

Hvem var det som ikke fikk skiftet det lengre bak i tråden?

 

Måtte du eskalere eller kunne den første det? Kjenner to som ikke har fått byttet... Rare greier.

Hun første greide det helt fint

 

Hvordan er HP på f.eks tankser og et helikopter?

 

Kan man skyte ned et helikopter med rifla si?

 

Blir lite teit hvis man kan det, eller? :p

 

Tanksen regner jeg med tåler alt av kuler.

 

Blir kult hvis et helikopter faktisk blir noe man blir nødt til og gjemme seg fra, og ikke bare "hmm et helikopter, jaja.. får bare tømme to magasiner så er'n dævv" :p

 

Regner med at Dice sikter etter litt realisme.

Kan ikke skyte ned ett chopper med G3 ol. nei.

Lenke til kommentar

Kan ikke skyte ned ett chopper med G3 ol. nei.

 

Litt merkelig det, syns jeg.

Kommer helt ann på hvilket helikopter man snakker om. Havoc/Sup cobra nei, transporthelikopter, ja de burde ta en viss skade fra rifler (men ikke veldig mye). Det burde forøvrig være fullt mulig å skyte piloten i transportheli med vanlige rifler også, ikke bare .50cal. hvis man skal ha realisme..

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvilket helikopter man snakker om. Havoc/Sup cobra nei, transporthelikopter, ja de burde ta en viss skade fra rifler (men ikke veldig mye). Det burde forøvrig være fullt mulig å skyte piloten i transportheli med vanlige rifler også, ikke bare .50cal. hvis man skal ha realisme..

Tja, nå er jeg ikke sikker på oppbygningen - men de aller fleste helikoptre har svake punkt hvor det IKKE passer med et skudd. Rotorhode, luftinntak til jetmotor osv.

Lenke til kommentar

Ja ok, hvis du klarer å sikte deg inn på akkurat de områdene. Men generellt sett så motstår de ganske mye (i alle fall i forhold til transport/utility helikopterene).

Det har du egentlig rett i, for all del, men dersom man skal være helt realistisk så kan man ikke se bort i fra at kuler på feil steil vil kunne gjøre stor skade. Kunne vært spennende med helikoptre som opplevde feil på f. eks. oljetrykk o.l - og piloten må gjøre korreksjoner.

 

Men nå tenker jeg kanskje litt for realistisk. :)

 

Husker jeg riktig fra Alphaen, så ble APC'en merkbart tregere, og kunne bli stående helt i ro når den tok skade. Litt stilig.

Lenke til kommentar

Folk som prøvde casp. border sa jo at helikopter ble vanskeligere å håndtere etterhvert som de fikk skade? (eller er det bare jeg som har drømt det?)

 

 

At de enkelt ble disabled ved skudd i rotorhodet tror jeg hadde blitt svært ubalansert. Man hadde snart fått folk som ble eksperter på å gjennomføre skuddene og så hadde helikopter blitt det mest ubrukelige i hele spillet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Helikopteret i Orions belte møtte sin sjebne vha. en hjemmesnekret harpun. :ph34r:

 

Ut fra filmene fra Caspian Border virker det på meg at både helikoptre og fly flyr ganske sakte, mao. de bør være lette å treffe. Jeg tror derfor de tåler en støyt.

Endret av hightow
Lenke til kommentar

Hvis du klarer å treffe med RPG så ser jeg ikke noen grunn til at de skulle gjøre mindre skade enn de dedikerte AA rakettene man kan få som engineer. ;)

 

 

Men når vi snakker om heli, noen som vet om MI28'ern for explosive ammo som i BF2 kontra Super cobra'en som ikke hadde det i BF2? Det er jo 30mm vs 20mm guns her... for jeg synes å minnes at Havoc'en herjet endel mer med infanteri enn Cobraen i BF2...?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...