Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Kvifor har du eit lite hat mot konsoll spelarar på fps-spel?

Nå orker ikke jeg en massiv diskusjon rundt temaet, tror det finnes en tråd angående emnet. Det har iallefall vært utallige diskusjoner rundt emnet :)

Men slik jeg ser det:

Mus og tastatur = bedre mobilitet

Hardware = mye bedre, man kan styre det som man vil, bytte ut ting og tang om man vil oppgradere ergo bedre grafikk/ytelse

Og en behagelig kontorstol følger med samt en 24" full HD skjerm som man selv sitter 50 centimeter fra.

edit:

Grovt oppsummert, jeg er trøtt

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor har du eit lite hat mot konsoll spelarar på fps-spel?

Fordi de er grunn til at det blir slutt på PC exclusives og generelt bra og innoverende spill.

Er vel bare DICE og Crytek igjen som faktisk putter litt arbeid i PC versjoner.

Inntil neste gen konsoll er ute vil det ikke gå noe særlig fremover.

Må si jeg også blir provosert når jeg leser om folk som skal ha BF3 til konsoll.

Tror BF3 og Crysis 2 makser hva en konsoll klarer på alle punkt, etter det må MS og Sony fornye den eldgamle driten som er inni.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Tror ikke konsollen bør få skylden for at spill "har blitt dårligere", som du mener. Konsoll har gjort spill mer tilgjengelig for alle, og ved popularitet øker tilbudet. Da må du kunne by på noe ekstra for å tiltrekke massene. Problemet er ikke kompleksiteten, se for eksempel på Minecraft.

Nå har pc fått fullt fokus fra Dice, og likevel klager dere... Det blir jeg provosert av. La folk velge selv hvilken plattform de spiller på.

Lenke til kommentar

Tror ikke konsollen bør få skylden for at spill "har blitt dårligere", som du mener. Konsoll har gjort spill mer tilgjengelig for alle, og ved popularitet øker tilbudet. Da må du kunne by på noe ekstra for å tiltrekke massene. Problemet er ikke kompleksiteten, se for eksempel på Minecraft.

Nå har pc fått fullt fokus fra Dice, og likevel klager dere... Det blir jeg provosert av. La folk velge selv hvilken plattform de spiller på.

Jeg klager ikke på DICE nå.

Men at konsollen har skyld i treg framgang i spillverden trenger en ikke være rakettforsker for å se.

Det er så store begrensninger i maskinvaren at det er latterlig.

Bre kontrollen gjør de må begrense antall ting du kan gjøre pga få knapper.

PCbrukere vil ha best mulig grafikk og bra gameplay. Konsollfolket bryr seg ikke om noen av delene fordi de aldri har opplevd det.

Endret av Kakeshoma
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg klager ikke på DICE nå.

Men at konsollen har skyld i treg framgang i spillverden trenger en ikke være rakettforsker for å se.

Det er så store begrensninger i maskinvaren at det er latterlig.

Bre kontrollen gjør de må begrense antall ting du kan gjøre pga få knapper.

PCbrukere vil ha best mulig grafikk og bra gameplay. Konsollfolket bryr seg ikke om noen av delene fordi de aldri har opplevd det.

Er det ikke sånn at mange av de som har konsoller også har PC?

Selv har jeg begge deler og er komfortabel med å veksle mellom dem, og jeg har spilt PC siden jeg var 8 år.

Lenke til kommentar

Problemet er kompleksitet og hardware. Det en grunn til at RTS spill ikke eksisterer på konsoll. Nettopp fordi det er for kompleks!

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Hvorfor PC er en bedre spilleplattform enn konsoller til Battlefield:

se bare på unlock'en til BC2:Vietnam. Operation Hastings ble unlocket uker tidligere på PC enn på Xbox og Playstation. Ergo er PC spillerene bedre på samarbeid, mye bedre enn på konsoll. Noe av grunnen er nok at folka som spiller på PC generellt sett er eldre enn den fremadstormende konsollgenerasjonen. Bare det gjør det til en bedre plattform å spille på.

Og jo, man må være rimelig våt bak ørene for å ikke se at kompleksiteten i PC spill har gått ned som følge av at spillene blir laget for å fungere primært på konsoll med dets begrensede kraft og ikke minst, input enhet. 10 knapper + 2 stikker og 1 d-pad gir ikke på langt nær de samme mulighetene som 105 knapper og en mus gjør.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at spill er best på PC og at PC-en har soleklare fordeler fremfor konsoll. Det er bare rene fakta, det vil ikke si at man hater konsoller selv om.

Uansett, leste litt nyheter om BF3 nå og fant ut at jeg definitivt skal ha meg Special Edition! Den inneholder BF2 maps, som er renovert til å utnytte fordelene den nye grafikkmotoren har. :love: Nostalgi! Nå skal jeg spille BF2!

Lenke til kommentar

Konsoll er nok grunnen til at vi har "alt-i-ett" knappen også på pc, nemlig Q.

Q skal man spotte med, spørre etter ammo, medic, gi attack/defend ordre og spørre etter transport med. Com-rosen som vi er kjent med fra BF2/2142 hadde mye større fleksibilitet, og squadleader kunne faktisk gi ordre som folk kunne legge merke til. utrolig nyttig og kunne be squaden sin om å "push forward to this possition", og det var også tydelig på mini-mappet.

Checklisten min for BF3 på PC er:

• Comm-rose.
  • 6-man squad, MED SQUADLEADER!
  • Commander! Eller kanskje en enda mer kompleks chain of command?
  • Ekte BF maps, med skikkelig balanse, riktige chokepoints og fornuftige flanke muligheter som oppmuntrer til lagarbeid og taktikk.
  • Punktet over krever at mapsene IKKE blir designet for rush-moden, for å videre bli transportert til conquest. Skal de beholde rush, må de finne en ny klok måte designe maps på. Eller enkelt og greit ikke mixe modes på samme map.
  • Balanserte våpen (sier seg selv)
  • Sniper våpen som har lang range og høy dmg burde være vanskeligere å bruke (no-scope med M95? ja..)
  • God balanse mellom fly og AA-våpen
  • Fungerende VOIP helt fra begynnelsen!
  • Lag og dårlig hitbox er akseptabelt i begynnelsen (Når 2mill+ prøver å connecte), men det er langt i fra akseptabelt om det er et vedvarende problem. Vi har tross alt kjøpt et produkt.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...