Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Facebook er nå en ting, der går det egentlig bare en vei sånn sett :p

 

Men når det gjelder server browser løsningen på PC, syns jeg det fungerte ganske godt allerede under alfaen. Jeg har vanskelig for å tro at det blir noe dårligere ved retail versjonen :)

 

Lite sidespørsmål:

 

Kjøpe enda ett Gigabyte Geforce 560 TI SOC kort eller selge mitt Gigabyte 560TI SOC kort og går for ett kort ett par klasser over? :whistle: (har kjøper på mitt nåværende kort)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kjøpt et til. 2stk GTX560 er bedre enn et GTX580. I tilegg koster det rundt 300 kroner mindre.

 

Har et GTX 580 selv og var storfornøyd med FPS'en min i Alpha'en til Battlefield 3. Så jeg er rimelig sikker på at det kjører på greie innstillinger. 2stk GTX 560 er også mye mer problematisk enn bare ett kort.

Lenke til kommentar

Du får mer for pengene ved 2x560ti. Du har kanskje et par flere problemer med to GPU's, men jeg mener det er verdt og leve med en feil ekstra i halvåret enn 300kroner mer for mindre ytelse.

 

Jeg ville valg og valgte singel GPU ovenfor multi GPU fordi jeg har hatt det før og får noen lette småproblemer av og til, lett og fikse i men veldig irriterende.

 

Og power-bill kiddo.

Lenke til kommentar

300kroner er muligens lite der, men om man sparer 300 kroner på alt man kjøper har man plutselig veldig mye penger igjen. Det handler om økonomi og "bang for the buck". 300kroner og 5% mer ytelse = worth it.

 

Du er tydeligvis en person som tenker kortsiktig hvis du selv mener du tenker økonomisk da du heller vil ha 2 GPU'er stråene og surre 6-24 timer om dagen fremfor 1 GPU.

Lenke til kommentar

2x Gtx560:

+ Billigere

+ Bedre ytelse

- (Små (for det meste)) SLI problemer i noen spill.

- Høyere strømforbruk (?)

- Går varmere (?)

 

GTX 580:

+ Mindre problemer i spill

+ Kjøligere

+ Lavere strømforbruk

- Dårligere ytelse

- Dyrere

 

Min mening:

 

GTX560 SLI > GTX 580 > GTX 560

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

First:

Razer BF3 produkt linje: http://planetbattlef...y.php?id=165291

 

Fuuuuuuuuuuu, altfor diggbart til å ikke kjøpe :p

 

2x Gtx560:

+ Billigere

+ Bedre ytelse

- (Små (for det meste)) SLI problemer i noen spill.

- Høyere strømforbruk (?)

- Går varmere (?)

 

GTX 580:

+ Mindre problemer i spill

+ Kjøligere

+ Lavere strømforbruk

- Dårligere ytelse

- Dyrere

 

Min mening:

 

GTX560 SLI > GTX 580 > GTX 560

 

Jeg ville tro at 2x560 kort med gode kjøle egneskaper, plassert 1-3 ekspansjonsporter fra hverandre, ville bli mindre varmt enn ett enkelt 580. Effektforbruket går selvfølgelig opp, men etter en kikk på Hardware.no sin egen test av 2x560 SLI virker det som kortene blir varmere enn ett enkelt 580 (nå har de kortene så tett det går ann da). Mtp effektforbuk går ikke det opp så altfor mye fra ett enkelt 580 til 2x560 SLI.

 

Personlig har jeg tanker om å kjøpe 2x570 SLI frem til utgivelsen av BF3, men da er det fort at min i7-930 blir flaskehalsen, og da må kansje den og byttes ut :p blir fort dyrt hvis man tenker slik. Og i tillegg til dette kommer bilkjøp, med alt det drar med seg, på toppen av det hele. Kjenner jeg kommer til å bruke mye penger i høst :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...