Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er temmelig sliten, tilbragte 3-4 timer i kø bare for å få sniktitten på bare BF3, så klarer ikke formulere noe skikkelig på egenhånd :p

 

 

Flyene føltes bra, de krevde lang rullebane for å ta av, tok sin tid selv med afterburner (shiftknappen, samme som BF2).

 

Flyet oppe i lufta opplevdes som at det fløy sakte, men vanskelig å si. Tror jeg flydde et 2manns fly siden jeg ikke hadde tilgang til bomber, bare maskingunneren og air-to-air ( som jeg ikke fikk testa).

 

Jeg prøvde å se utenfor flyet, men det var ikke lett. Vinkelen var satt litt sært, bak flyet og til venstre, og det var det eneste vinkelen. Man kunne ikke fjerne cockpit-teksturen som i BF2, slik at man bare så kartet og HUD display, det var litt irriterende. Holdt man inne høyre museknapp kunne man se seg rundt i cockpiten og delvis bakover over vingene. Feelingen ellers var veldig likt, om ikke helt lik som BF2, det oppførte seg bra og responsivt akkurat slik vi forventer det.

Lenke til kommentar

Sa de NOE om en beta?

Var Caspian Border stort?

Var det vanskelig å kjøre jet?

Hvordan var grafikken og lyden?

Ingenting ble nevnt om beta.

 

Mappet føltes veldig stort, hvertfall stort nok for den type map. Vanskelig å finne noe å sammenligne med, men jeg vil tro sånn ca likt Iwo Jima kartene vi kjenner fra Bf2. Jeg fikk ikke flydd ut over grensene og sjekka hvor de lå, var mer opptatt av å skyte og prøve ting.

Vanskelig var det ikke, men så har jeg endel erfaring fra BF2, og plukka det opp ganske lett. Fløy ned og skøyt mot tanks etc med maskingeværet og klarte fint å sneie tretoppene på vei oppover uten å kræsje.

Grafikken var meget, meget pent. Så pent og realistisk at det ble vanskelig å se fienden i terrenget rundt seg, syns jeg, og det er en bra ting. Lyden hørtes veldig bra ut, men hadde et ikke-lyddempa headset i et veldig bråkete område, men bassen var stram og fin, skuddene fra G3'n hørtes veldig ekte ut (eneste jeg har erfaring fra IRL), og det kjentes ut som jeg faktisk skjøyt 7.62 ammo, og ikke en luftpistol ;)

 

@SvennAndre: Var hændlingen av fly/helikopter lik i forhold til BF2?

Feeling av fly var veldig likt BF2, og det er ingenting som kommer til å sjokkere der. Helikopteret var ganske annerledes, det var mye mer realistisk, og oppførte seg en god del annerledes, på en god måte. Jeg har spilt lite BC2, men i forhold til BF2 er det forbedret. Jeg ble beskutt av maskingevær mens jeg fløy, og da heliet begynte å ta skade oppførte det seg annerledes, ting begynte å svikte, og det ble vanskeligere å klare å håndtere det. Det endra seg etterhvert voldsomt jo mer skade jeg tok, og jeg kræsja tilslutt da jeg ikke greide å håndtere det lengre.

 

 

 

Karmany: Det fikk jeg ikke testet ;)

 

 

Edit: Fikk T-skjorte..

 

Jelly? cool.gif

 

post-34686-0-23480100-1313783033_thumb.jpg

 

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Nei, har ingen anelse. De brukte 22" skjermer ca, og jeg mistenker at oppløsninga var 1920x1080 eller hakket under, men det gikk veldig smooth ingen framedrops selv på Alpha. Bugs var det derimot :p

 

 

Det virka på meg, uten å kjenne hardwaren, at det var veldig optimalisert. Men det blir egentlig bare gjetting fra min side.

Lenke til kommentar

Aha, ok. Hadde vært morro å kunne bytte fly. Var de effektive mot bakkemål? Er det ammocount på gatlinggunen?

Jeg prøvde å ta ut det som i ettertid MÅTTE ha vært en tanks, flere ganger. Gjorde 3 sweeps med gatlingen uten særlig effekt av hva jeg fikk med meg, den var der hvertfall den tredje gangen jeg fløy ned, og det er vanskelig å se bakover som nevnt. Ammocount klarer jeg ikke å huske, men den ble opphetet og måtte kjøles ned slik mange andre våpen i dagens spill.

 

Kan du rolle og ta loop med heli?

 

Det prøvde jeg heller ikke, men det tror jeg er mulig. Vanskelig å forklare, men når man tilter fremover for å skyte mot bakkemål i BF2, så plukker heliet fort opp fart, og man klarer ikke å holde siktet lenge mot bakken før man må dra stikka bakover, det er jo sånn helikopter fungerer. Det virka på meg som dette var redusert drastisk. Tippa fremover og fikk lagt mye raketter mot bygninger i det vi ser i videon som grenseovergangen med checkpoints, og de var morsomt å se veggen kollapse og rase sammen, men det var vanskelig å se at jeg faktisk skøyt bortsett å se direkte på målet. Ingen lyd og veldig små raketter, men det blir sikkert fiksa.

Lenke til kommentar

Ask me anything.

Noe du irriterte deg over? Noen mangler?

 

Ja, merket fort at man ikke kan se bakover på jets/heli slik man kan i BF2, men det er vel en vanesak å få se kamera fra den vinkelen. Om det blir senere er ikke godt å si.

 

Fikk ikke testet commorose, noe jeg hadde håpet. Skal tenke etter om det var noe mer, men tror ikke det.

 

Ehh, jo! Køa for å komme in var på 3-4 timer! Det var jævlig irritabelt :D

 

 

Ene buggen var morsoml, cappet en base 2 ganger mens jeg satt i tanks, og når vi overtok basen forduftet tanksen begge gangene, men Alpha som sagt ;)

 

 

Edit. Ellers så likte jeg mappet, og tror det vil bli en klassiker. Det inneholder litt for alle og enhver.

 

Noe som imponerte meg var mountinga av våpen, men om dette er nytt eller ikke og om jeg skal spesifisere så si ifra. Jeg skrev ikke under på NDA :D

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke flydd så mye rundt på kartet så om det er større enn landområdene er jeg usikker på, men mistenker at det er noe ala BF2.

 

Når man døde, fikk man opp en skjerm med spawnpoints (feks jet, heli, div baser etc, digg å spawne RETT i flyet!), og man kunne velge customize. Da fikk man opp de fire forskjellige klassene og kunne endre layouten. Jeg studerte ikke våpenutvalget særlig nøye, men fikk prøve ei rifle med scope, og G3. Tok også noen skudd med en sniper, og den hadde heftig lyd, og "mounta" seg i vinduet når jeg gikk inn i scope nært vinduet, noe som var evig fett, og stabiliteten økte med en gang, stående. Veldig fin animasjon når jeg skjøt på friendlies (FF off, var ingen andre i nærheten innocent.gif), man så blodsprut og at de rykka til i kroppen der hvor jeg traff.

 

Men dette med infanteriet kan være old-news for dere, jeg fikk ikke tak i alphaen.

 

 

Hva mener du med snusegoppned modus og kjøretøy i rakett?

 

 

En annen ting jeg oppdaget, fikk se en ny trailer fra mapet før vi fikk spille, og da drev scouten på å sendte opp en UAV og så fremover på kartet. Er dette noe som er kjent?

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...