Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her hvis du leter etter en god pris, gamezone har aldri skuffet meg på leveringstidene, og servicen er det beste på markedet etter min mening :)

100,- i rabatt når du forhåndsbestiller LE hos GameStop. Dvs 299,90 å betale.

Hjelper dog lite hvis du ikke bor i nærheten av en GS, eller vil ha det hjem i posten :)

Hmmm, bor ikke langt unna en GameStop, MEN hvordan blir det med tilgang til BETA hvis man forhåndsbestiller i butikk?

Lenke til kommentar

Idiotisk å gi folk enda en grunn til å forhåndsbestille, chokke? Selvfølgelig benytter de seg av hypen.

Det deler communitiet ved at noen har det, og andre ikke. Ødelegger også prinsippet med at spillere kan lage kart siden vi nå må betale for fire kart om vi ikke følger hypen rundt spillet.

Ingenting hindrer EA i å gi ut fire nye kart for bare 10€. Det er jo "frivillig", men poenget er at det gir spillere mindre mulighet til å skape, og må bare motta.

Lenke til kommentar

Se her hvis du leter etter en god pris, gamezone har aldri skuffet meg på leveringstidene, og servicen er det beste på markedet etter min mening :)

100,- i rabatt når du forhåndsbestiller LE hos GameStop. Dvs 299,90 å betale.

Hjelper dog lite hvis du ikke bor i nærheten av en GS, eller vil ha det hjem i posten :)

Hmmm, bor ikke langt unna en GameStop, MEN hvordan blir det med tilgang til BETA hvis man forhåndsbestiller i butikk?

Betaen er åpen for alle (den som kommer nå), men de som kjøpte Medal of Honor limited edition får tilgang til betaen tidligere. :)

Lenke til kommentar

Idiotisk å gi folk enda en grunn til å forhåndsbestille, chokke? Selvfølgelig benytter de seg av hypen.

Det deler communitiet ved at noen har det, og andre ikke. Ødelegger også prinsippet med at spillere kan lage kart siden vi nå må betale for fire kart om vi ikke følger hypen rundt spillet.

Ingenting hindrer EA i å gi ut fire nye kart for bare 10€. Det er jo "frivillig", men poenget er at det gir spillere mindre mulighet til å skape, og må bare motta.

Vil bare påpeke at det har kommet DLC-pakker med hovedsaklig nye kart til alle BF-spillene.

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at det har kommet DLC-pakker med hovedsaklig nye kart til alle BF-spillene.

Shhhh.

Om jeg husker rett ga de også nye kjøretøy/våpen og ikke bare kart.

Ikke var de planlagt leeeenge før spillet ble gitt ut heller, slik det er nå. Det er ganske enkelt ting som mer eller mindre laget og valgt ut et par unike folk [forhåndskjøpere] som får dette.

I mine øyne er dette sleipt og jeg misliker det sterkt. Jeg kan akseptere kosmetiske bonuser, en boost til XP eller noe annet som ikke skiller meg fra en som forhåndskjøper og en som kjøper etter utgivelsen når det er det samme spillet.

Dag 1 DLC-tingene..

Det er mye viktigere for meg å vite, og ville bruke penger på et produkt når jeg vet at utvikleren ønsker å gi meg et godt produkt og støtte det også etter utgivelsen uten at jeg må betale for den minste nye ting de kan gi meg.

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Betaen er åpen for alle (den som kommer nå), men de som kjøpte Medal of Honor limited edition får tilgang til betaen tidligere. :)

Stemmer :p og det er vel ingen vits i å kjøpe MoH nå? får vel ikke tak i LE og dermed tidlig tilgang til BETA?

Lenke til kommentar

Hvor mange kart er det snakk om i denne trialbeta tingen? Er det noe hardware som fly, heli?

Tror faktisk det ikke er det. Mest sannsynligvis får vi bare prøve ut kart der vi bare kan gå, uten fly/heli.

offtopic: Se på signaturen din. Du vet at Norge blir kaldere av global oppvarming? :!:

Lenke til kommentar

Shhhh.

Ikke var de planlagt leeeenge før spillet ble gitt ut heller, slik det er nå. Det er ganske enkelt ting som mer eller mindre laget og valgt ut et par unike folk [forhåndskjøpere] som får dette.

I mine øyne er dette sleipt og jeg misliker det sterkt. Jeg kan akseptere kosmetiske bonuser, en boost til XP eller noe annet som ikke skiller meg fra en som forhåndskjøper og en som kjøper etter utgivelsen når det er det samme spillet.

Dag 1 DLC-tingene..

Det er mye viktigere for meg å vite, og ville bruke penger på et produkt når jeg vet at utvikleren ønsker å gi meg et godt produkt og støtte det også etter utgivelsen uten at jeg må betale for den minste nye ting de kan gi meg.

Den kommer ikke på dag 1, og de som ikke forhåndsbestiller kan også kjøpe dem for en liten sum.

Lenke til kommentar

*snip*

Stemmer :p og det er vel ingen vits i å kjøpe MoH nå? får vel ikke tak i LE og dermed tidlig tilgang til BETA?

Hva ville vært vitsen med det? Du får jo betaen du også :p

Lenke til kommentar

De kjører sikkert Paris mappet på pc og et annet på Konsoll. Sånn somde gjorde med BC2.

Gitt at the_tom snakker om betaTRIAL og det eneste TRIAl eg har fått med meg er AlphaTrial, og at fyren snakker om AlphaTrial, tror eg ikke det er noen konsoll AlphaTrial. Og trialen går på Parismappet for så vidt eg har fått vite av en venn som fikk key...

Lenke til kommentar

Shhhh.

Dag 1 DLC-tingene..

Grunnen til dette er ganske enkel. DICE har selv sagt at de bruker mye lenger tid til å lage maps til FB engine, og måtte derfor begynne tidligere med å lage content for etter launch.. Ganske logisk forøvrig. Selv om de holder på med maps til expansion pack nå, så er de (i følge han map produced fyren til pakken) langt fra ferdig. Pakken kommer nok ikke før et par måneder etter launch, som BC2:Vietnam.

Dyrt blir det neppe heller, om man ikke velger å forhåndsbestille (og derfor må betale etter launch for den). Max 90 kroner som BC2:V.

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Litt mer info fra en Alpha tråd fra EA forumet :)

Some new things that can be learned from these videos:

Glock 17, MP7, M1911, SV98, M27 IAR, G36C, M1014 are confirmed weapon

The M1911 in the video, interestingly, can have 9 rounds before reloading. A standard M1911 has a 7-round magazine and can have one more in the chamber, making it 8 rounds total IRL. This could be either a mistake/balancing act, or maybe extended magazines on your sidearm?

The mini-map can be enlarged (so can my...).

Unlike BC2, you can see your own legs when you look down.

M1014 has a four-round magazine. Expandable??

Rear knife kills are worth an extra 300 points

Below the ammo counter is a progress bar to the next unlock for that weapon

Aircraft can use an unlockable perk called "Stealth"

You get 10 points for having a squadmate spawn on you (if you're squad leader). A new video shows you get a 200-pt ribbon for many spawns.

You get 50 points for ending an enemy's kill streak.

The LAV-26 IFV has 6 shots before cool-down, like the M3A3 in BC2.

Body shots are not one hit kill with the SV98, like in BC2. How it varies with range, I'm not sure.

There is an "accuracy kill" ribbon

Players killed by falling debris is listed as "(Player) is no more" in the kill feed. Could this mean that kills by destruction don't count?

If the front sight post blocks the view of the optic, it won't be shown when in iron-sight mode, but will be shown in idle.

A silver star is worth 10,000 points.

Revives are now 100 points.

In the Shotgun/SV98 video, there seems to a lunge with the knife.

You can tell when your soldier is ready for a rear knife kill when you aim at the enemy's back and your soldier will lift his knife up and point it forward.

In the multiplayer montage, it seems that music will play when the very final M-COM is armed, and the song will climax near detonation (as will I).

Attachment unlocks may be per weapon (than per class, like in BC2).

In the sniper video, the player got enough points to unlock the ACOG 4X scope after using his MK11. Later, he picks up a fallen enemy's SVD, picks up some kills, and unlocks the PSO-1 4X (A Russian ACOG equivalent compatible with only AK-style rifles) scope. I don't know what to make of this, really.

In the destruction video, it seems that the parts of a building where a player cannot reach are not destructible. Instead, an explosion creates a small crater and some debris particle.

Spotting the squad leader puts a spot marker with a star above the player

You're awarded 10 points for killing the last member of a squad

In other videos, you can see what happens after you win a game. It looks like there won't be any cut-scenes at the end of a match; instead, you'll be taken to a review of your stats. This is still only alpha stage though, so they could still throw in cut-scenes in the beta/final version.

lawlzelotz: The way you earn points with vehicles is based on vehicle type now.

Vehicle classes appear to be, Mobile AA, IFV, MBT, Attack helicopters, Jets

thanatosofail: Theres also Scout helicopters see:[removed] As for weapons, the G36c is in the game see: [removed] I saw the M27 IAR in the top right scoreboard, I'll try to find a screen shot Edit: here it is [removed]

Juddernawt: The music will play when the mcom is about to blow and when tickets get low. Attachments unlocks are per weapon like in MoH, as well as ribbon awards. The first specialization I unlocked was a Sprint Boost which is 5%, then Ammo Boost which is a 50% increase, and then another Sprint Boost which is 10%. You are able to use these with all kits. I have played maybe 5-6 hours and am a rank 7.

I haven't been able to see the previous levels, but to get to level 8 is 39,000 points and not 500,000 like was shown in the pics. Also, from the Award Progression screen I noticed some interesting things. There are claymores, laser designators, and radio beacons as there are medals for them.

Juddernawt: The weapons I see so far are this: Assault: Ak-74M, M16A4, G3 Engineer: M4A1, G36C Support: M27 IAR (seems like a lalalalaing beast since I get wiped out quick with it), RPK, M-249 Recon: MK11, SVD, SV98 General: MP443, M9, M1911, Glock 17, M1014, MP-7, M-416, Pecheneg

Juddernawt: You can press F to do the quick knife. It will just swipe if you're not right up on someone like in BC2. I haven't killed anyone with just the swipe. I've noticed that with both quick knifing or wielding it you will get the animation if you're behind them.

tom1226: Didn't see anyone put this, but in a couple of instances (first noticed it in MCOM Defuse video) where players are shot in close proximity to a wall/floor a blood spatter is left on the surface.

In the M-COM defuse video, the player is on the Russian team but American radio voice-overs are used. My guess is that it's not implemented yet in the Alpha.

I like that they've correctly portrayed the AK sights. When you look through the sights of an AK in MoH and BC2:Vietnam, they angled the weapon down so that the rear sight is below the front sight, which makes it more open. This looked to tacky for me.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at mye av det jeg har sett så langt overhode ikke innfrir mine forventninger til hva BF-3 skal være. Ja grafikken er helt utrolig, men det var den også i BF:BC-2, og det spillet gikk jeg lei av etter første helga. For meg så handler spill om spillglede og spillbarhet, ikke grafikk. BF:BC-2 ligner rett og slett for mye på COD og MOH serien for min del, spill jeg heller aldri fikk noe særlig sansen for. Her er jeg virkelig redd for at DICE har trådd feil og nok en gang ikke tørr å gå sine egne veier, men istedenfor legger seg altfor tett inn på COD serien.

1942 og BF-2 handlet for min del mye om de enormt store og åpne kartene, og fantastisk hardware som man kunne bruke år på å virkelig mestre. Første gang jeg forsøkte heli i BF:BC-2 så var skuffelsen enorm, mer noob vennlig hardware har jeg aldri vært bort i. Det er greit at DICE ønsker å senke inngangsterskel, men jeg håper virkelig ikke de glemmer spillere som faktiske er villige til å bruke tid på å mestre og eksperimentere - her synes jeg BF:BC-2 virkelig skuffet !!

Jeg er også skeptisk til at de fjerner elementer som virkelig definerte BF-2 som en egen sjanger innen public, men også clan spilling - bla. commander. Det å spille pcw, og vite hva fienden gjør - samt å vite at fienden vet hva du gjør - tillot frag.svake klaner å likevel konkurrere med og vinne over langt fra.sterkere lag (se f.eks nationscup 2010(?) hvor Norge møtte mange nasjoner som hadde bedre fraggere, men likevel gang på gang klarte å karre seg til seier). Det å overføre kraftige ressurser som commander i BF-2 hadde kontroll over til f.eks sniper klassen, altså gi sniper muligheten for arty (BF:BC-2) er var et utrolig rart valg hva spill design angår. Enda dummere - etter all kritikk sniper/clay har fått i BF-2 velger likevel DICE å gi sniper mulighet til å unlocke 5 clays(tror det var 5, husker ikke helt) i BF Play4Free .. hvor inngangs / noob vennlig må et spill være før det blir for dumt?!

For meg så står eller faller BF-3 på de store hardware kartene, og på selve hardwaren. Kul grafikk er bare kult den første helga man spiller spillet, resten av tiden bæres spillet av spillbarhet. Jeg håper DICE tørr å se bort fra COD serien, jeg høper at de tørr å ikke senke inngangsterskelen for lavt OG .. jeg håper virkelig at TV vender tilbake til heli ! Men jeg tipper at BF-3 feiler på samtlige av disse punktene, og at det vi får levert ikke er BF-3 men snarere BF:BC-3 .. et noob vennlig produkt kun markedsført på et av de beste spill navnene i bransjen.

edit:skriveleif

Endret av BareGjest
  • Liker 6
Lenke til kommentar
@Demize99 on his twitter has confirmed that destruction has almost been turned off completely for the alpha trial of the game and that in the full game destruction will be full.

:new_woot:

edit: mer info

Global Battlefield Community Manager confirms "BattleRecorder" for Battlefield 3.

In an interview with Pixel Enemy, Kevin O'Leary, EA's Battlefield Brand Manager, denied that Battlefield 3 players will be able to record gameplay through "BattleRecorder" at launch. However, DICE's Daniel Matros has just cleared up the situation. In response to a twitter follower's question on O'Leary's "No BattleRecorder" statement, Matros explained "the counter confirmation that the statement is wrong comes from me".

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=XhBjBy5OOFY

Kjenner jeg sliter å bli entusiastisk.

Våpenfølelsen ser jo helt forferdelig ut, det skriver jeg uten å ha testet. Når han deployer SAW(?) bipod finnes der jo ikke rekyl. Virker som det går relativt likt ut med andre våpen også.

Håper også de oppdaterer lydene, kjente igjen flere av dem fra BC2.

Håper inderlig de ikke lager BF:BC3 her, for jeg begynner å få den følelsen av det jeg har sett så langt.

Endret av Chresjan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes de skulle gjort en helt ny layout på magasin, heatlbar, minimap osv. Selve gamepleyet tror jeg blir mye mer slik vi kjenner det bra BF2, men det irriterer meg at de bruker den samme layouten fra BC2, gir følelsen av en ny versjon BC, snarere enn BF2. Skulle heller pusset litt på BF2 designet.

image1.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...