Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I call it flax! Jeg har gjentatte ganger blitt kicka, fordi jeg er en M98 sniper n00b, som tar ut admins.. De sitter og camper jeg er ei flankehore, sim sala bim, kick..

Jeg er og sniper noob, men har aldri blitt kicka. Bortsett fra den ene gangen jeg har 100% (i mine øyne :p) accuracy på en haug campere på togskinna på Noshchiashairair canal TDM server
Lenke til kommentar

Wow, dette må ha vært den villeste runden med Battlefield jeg har spilt på veldig, veldig lenge -- kanskje noensinne...

 

64p, Seine Crossing Rush Hardcore. Spiller på det angripende laget.

 

Første basen. Jeg løper rett på A og planter, men dør av Bad Luck og noen andre får MCOM-en. Easy peasy, men B er verre. Vi prøver å pushe venstre, vi prøver å pushe midten, han som kjører LAV-en camper, vi kommer ingen vei. Tiden går og det blir færre og færre tickets, og det fort. Etter hvert får jeg LAV-en og rusher forover, kjører frem og tilbake og utrydder alt spor av liv på hovedveien, men dør i forsøket. En stund senere gjør jeg det samme, men hopper ut og overlever og vi får kontroll over huset bak B. Vi mister og tar tilbake kontrollen her et par ganger før det begynner å bli virkelig knapt med tickets. Det er bare en håndfull tickets igjen når vi tar kontrollen over huset på ny og prøver å pushe inn bakveien. Samtidig, utrolig nok, klarer noen andre på laget å pushe gjennom fronten og armere MCOM-en. Null tickets igjen, men MCOM-en sprenges og vi er videre til neste base.

 

Chat-en er i fyr og flamme, men det er for det meste munter stemning. Squad-en vår, som sitter på TS, løper rett på B (nede i båten), vi planter, blir drept, prøver å revive men blir til slutt wipet og fienden desarmerer. Vi spawner på nytt og bruker noe tid på å renske opp basen for fiender med spawn beacons, innen det var gjort var over 1/4 av tickets borte. Litt frem og tilbake, og så har vi tatt A samt fått kontroll over brua. Squad-en prøver seg på forskjellige taktikker -- pushe brua til høyre, løpe over brua til venstre, hoppe ned i elva og rett på MCOM-en... Ingenting funker. Dette er public på sitt beste og verste. Omsider klarer vi å komme oss over og opp på den andre siden hvor vi blir wipet og kommer tilbake. Cirka 10 tickets igjen, og vi løper opp den ene trappa, dekker hver vår vei og løper i retning brua som er ved båten. Utrolig nok... Noen på laget har nå kommet seg inn til MCOM-en og har armert den. Det ryr inn med fiender, men siden vi har kommet oss bak på flanken får vi drept alle sammen. En - to - tre - fire - fem kills... Og vi er nede i null tickets. MCOM sprenges. Déjà vu.

 

Neste base er enda verre. Vi pusher rett på A og planter, og vi får den nesten, men tre av fire i squad-en dør og de defuser. Sistemann dreper fienden og planter på ny, vi spawner og blir wipet. MCOM defuses. A blir armert en gang til ved en senere anledning uten at det hjelper. Det er fiender overalt og LAV-en hjelper ikke til. Tickets tappes uhyre fort og vi bruker tiden på å renske hele frontlinjen. I det tickets nærmer seg null får LAV-en fart på seg og pusher hovedveien opp mot B og noen får armert den. Hele squad-en løper mot A, og utrolig nok ble MCOM-en armert også her, muligens av EOD-bot. B sprenges, deretter A. Null tickets og vi aner et mønster!

 

Ved neste og siste base åpner vi friskt og løper rett på. Pusher venstre, pusher høyre. LAV-en stormer gjennom, noen hopper ut og armerer A. Den blir defuset, men vi gir ikke opp. En i squad-en armerer og blir drept, jeg løper rundt, redder MCOM-en fra å bli defuset, reviver og blir drept og vi blir wipet. Det hele var uhyre intenst -- jeg husker ikke hvorvidt MCOM-en sprengtes nå eller senere, men det spiller ingen rolle. Etter hvert ble A sprengt og vi hadde cirka halvparten av ticketsene igjen, men MCOM-en som skal sprenges er en av de vanskeligste i spillet. Korridoren til høyre er full av C4 og er ugjennomtrengelig. Trappa opp midten er dekket fra alle kanter, og det hagler granater. Et par ganger er jeg nesten helt inne ved MCOM-en; én gang får jeg nesten armert, men nei, det andre laget forsvarer seg godt. Det hjelper ikke at topp 3 på motstanderlaget var tre av de største camperhorene jeg kjenner i BF3-verdenen. Det er røyk over alt, og nok en gang har vi faretruende lite tickets. Jeg skyter meg vei opp den ytre hovedtrappa. Sniker meg litt frem. Skyter en som dekket den venstre trappa i ryggen gjennom en stol. Jeg fyrer av en røykgranat som treffer cirka mellom MCOM og hovedmengden med fiender. Jeg hopper inn, løper litt til høyre der det er dekning, skifter retning inn mot MCOM-en.. Det er ingen røyk som dekker meg, men fiendenes kuler bommer. Jeg kaster meg inn mot MCOM-en og begynner å armere. En granat lander ved siden av meg, men heldigvis er dette et spill. Jeg får armert B i det granaten ved siden av meg eksploderer -- teamkill. Okay, det får passere. Jeg skriver noen... Veldig inspirerende ord med Caps Lock i chatten for å få laget til å gi alt i sluttsekundene. Hjelpesløs spawner jeg og hele resten av squad-en i basen, og vi løper selv om vi vet at det er intet vi kan gjøre for å hjelpe laget. Utrolig nok, resten av laget holdt stand, og vi vant kampen når MCOM-en sprenges for siste gang, cirka fem tickets gjensto. Phew.

 

Helt greit med poeng fikk jeg også: http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/62663658/233762487/

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg BESTANDIG havner på et ræva lag?

post-88331-0-77760500-1369712504_thumb.jpg

 

Tror jeg gir opp BF for en stund så jeg ikke får hjerteinfarkt av de apene på laget mitt som ikke gidder å spille objective. Alt for stort fokus på å bare ha høyest mulig K/D

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg BESTANDIG havner på et ræva lag?

post-88331-0-77760500-1369712504_thumb.jpg

 

Tror jeg gir opp BF for en stund så jeg ikke får hjerteinfarkt av de apene på laget mitt som ikke gidder å spille objective. Alt for stort fokus på å bare ha høyest mulig K/D

 

Det kan jeg faktisk forklare, hvis du er en casual som spiller alene. Folk forlater det laget som gjør det dårlig. Det betyr at alle andre som kommer inn vil settes på det dårlige laget, og volia! Du taper alle matcher. Hvorfor er ikke balancing standard på serverene?

Endret av Grankongen
Lenke til kommentar

Autobalanse er både bra og dårlig. Bra hvis det er bare folk som spiller for seg selv. Dårlig hvis det er grupper som spiller, for da er det fort gjort at de blir fordelt på de to lagene.

Burde være mulig å få autobalancing som flyttet hele squads, så minimeres problemet med at grupper splittes.

 

Men da blir det kanskje for unøyaktig?

Endret av Grankongen
Lenke til kommentar

Nei, er flere servere som har den funksjonen.

 

Men uansett er det jo problem med tanke på gruppespill. Noen ganger er man flere enn fire, og dermed må man splitte seg inn i forskjellige squads. Samt man har jo også det problemet med å komme seg inn på samme lag når man skal joine en server.

Lenke til kommentar

Nei, er flere servere som har den funksjonen.

 

Men uansett er det jo problem med tanke på gruppespill. Noen ganger er man flere enn fire, og dermed må man splitte seg inn i forskjellige squads. Samt man har jo også det problemet med å komme seg inn på samme lag når man skal joine en server.

Jo men det er nok det beste man kan gjøre. Man ivaretar gruppespill så langt som mulig samtidig som man får en balansering og unngår at lamer joinere ødelegger spillet helt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...