Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nesten deprimerende å spille BF3 i dag, den ene åpenbare cheateren etter den andre. Den første var nesten morsom, han drepte meg med SOFLAM, knivet folk som fløy helikopter og så videre. Votekick tok cirka 15 sekunder. Cheater nummer 2 var litt mer diskret, men likevel åpenbar, spesielt etter en nærmere titt på stats som viste at vedkommede knapt hadde en eneste kill assist, og nesten ingen headshots (dårligste 1% på begge iflg. bf3stats).

Søkte opp cheats forrige uke og det var noe urovekkende lesing. Aimbots kan stilles og justeres i akkurat slik man ønsker slik at headshots %, accuracy % osv ikke vekker oppmerksomhet, man velger selv FOV og om wallhack skal være av eller på (viser en firkant rundt fiende selv gjennom vegger). Og ikke minst er aimbots nå slik at man ikke "snapper" på målet men gjør det i en mykere bevegelse slik at det ser ekte ut og blir nærmest umulig for folk å oppdage.

Hvordan er det mulig at slike hacks fungerer uten at PB tar disse? Er det ikke .exe-filer eller lignende som ligger og kjører i bakgrunnen? Jeg trodde det var enkelt å lage anti-cheat software men der tok jeg nok feil. Og ikke minst... Hjelper det virkelig å rapportere cheaters? Jeg antar det blir rapportert hundrevis om ikke tusenvis av cheaters hver eneste dag, og jeg har ifølge enkelte motspillere blitt rapportert selv noen ganger, så det må være litt av en jobb å gå gjennom disse rapportene om det i det hele tatt blir gjort.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne naiv, men tror kanskje jeg bare har møtt en cheater eller to (åpenbar kar). Det er noen ganger jeg tenker cheater, men så ender det som oftest med at jeg knuser han en gang eller to, på en lsik måte at det ville vært patetisk om han faktisk cheatet. :p Er liksom ingen jeg synes er gode nok til å være en cheater. I hvert fall ikke som jeg virkelig har irritert meg over.

Det er ikke bare dere som overvurderer situasjonen litt da? Leser litt for mye om cheatere (bortsett fra åpenbare såklart), og så antar litt FOR raskt? :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selv får jeg et inntrykk av å lese chatten in-game at mange tror folk jukser fordi noen er bedre enn de selv. Har blitt beskyldt for å jukse flere ganger når jeg flyr helikopter, tilogmed blitt banet av admin. Er også flere som har skrevet i chatten at de skal rapportere meg for juksing, men heldigvis så har det aldri skjedd noe.

Lenke til kommentar

Jeg har møtt flest cheatere på Metro, de bare sto og pælma skudd overalt og hadde 200-0 etter 10 minutter. Men etter at jeg "slutta" med Metrogrindinga har jeg ikke møtt så mange. Men har møtt ett par, den mest overdrevne var vel han som headshotta meg med hagle når jeg satt inni tanksen og kosa meg. :grin2:

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne naiv, men tror kanskje jeg bare har møtt en cheater eller to (åpenbar kar). Det er noen ganger jeg tenker cheater, men så ender det som oftest med at jeg knuser han en gang eller to, på en lsik måte at det ville vært patetisk om han faktisk cheatet. :p Er liksom ingen jeg synes er gode nok til å være en cheater. I hvert fall ikke som jeg virkelig har irritert meg over.

Det er ikke bare dere som overvurderer situasjonen litt da? Leser litt for mye om cheatere (bortsett fra åpenbare såklart), og så antar litt FOR raskt? :p

Det er veldig sjeldent jeg treffer på åpenbare juksemakere, men i dag traff jeg altså på to rett etter hverandre, og det ødela spillkvelden for min del. Selvfølgelig er det ikke slik at jeg konkluderer med juks hver gang jeg blir eid... Jeg kan tenke "no way" men går ikke hen og rapporterer vedkommende med en gang av den grunn.

Men det er absolutt naivt å tro at man aldri treffer på juksemakere, det mener jeg definitivt. Jeg ser jo hvor mange som blir instabannet ved joining av server fordi de har blitt tatt for bruk av hack før andre steder (uten å ha blitt bannet fra Battlelog). Og etter å ha sett hva som er tilgjengelig av hacks der ute er jeg sikker på at mange jukser uten å bli tatt. Men, jeg kan selvfølgelig ikke mistenke noen jeg spiller med eller mot for å "cheate bare litt" og følgelig lar jeg meg ikke irritere meg over folk jeg tror er legit. Når folk åpenbart jukser forlater jeg bare serveren og rapporterer vedkommende. Med de to i dag tror jeg det har blitt til sammen 5, 5 stykker jeg er 100% sikker på jukset, så ikke bare avfei det med at jeg bare har feilvurdert situasjonen...

Lenke til kommentar

Er lvl 40ish rundt der og kan med hånda på hjertet si jeg har blitt drept av hackere i alle rundene så langt.

Nå spiller jeg bare på random public , og da mener jeg samme hvor jeg spawner i kartet blir jeg head-shoot-drept av 44magnum instant osv.

Samme personen også, selv i basen.

Lenke til kommentar

Ganske trist ja. Er dessverre nesten umulig å oppdage de også 100% som du skriver pga. stadig bedre aimbots. Jeg kan ikke si jeg er mye plaget av dem men de enkleste å avsløre er som regel de som alltid vet hvor du er og kommer hoppende ned på deg mens de alltid headshotter deg med ett eneste skudd , helst mens de selv befinner seg i lufta.(Hopper ned fra tak, trapper etc.)

Lenke til kommentar

Er fortsatt mange som suger utrolig hardt på FPS spill så de legger skylda på dårlig "aimbot" for å gjemme seg litt...

For å si det slik: hvis du alltid havner i nedre halvdel av lista så skylder man ikke på aimbots. ;) Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd noen ganger at en på mitt lag har hatt en cheat som spotter alle på det andre laget.

Da er det enkelt å overkjøre det andre laget når man alltid vet hvor alle er...

Jeg oppdaget det når alle på det andre laget ble spottet før runden begynte.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd noen ganger at en på mitt lag har hatt en cheat som spotter alle på det andre laget.

Denne cheaten har jeg også vært borti to-tre ganger. Det er greit når admin er pålogget, da kan han flytte en mistenkt (en som "alltid" vet hvor fienden er) over til det andre laget, og så får man jo bekreftet mistanken når det plutselig er motsatt lag som blir spottet... :roll:

Erfaringsmessig er aktive admins det eneste som hjelper mot cheaters (GGC-Stream o.l. hjelper også), så jeg holder meg til en håndfull servere der jeg vet at alle admins både er aktive og fornuftige.

EDIT: Her er Battlelog-en til den ene og ekstremt åpenbare cheateren jeg traff på i går, han som knivet folk i heli, drepte meg med SOFLAM etc. Dette er et eksempel på folk som sannsynligvis bare ønsker å se hvor lenge det går an å holde på før man blir bannet (han sa jo selv at han jukset), så jeg føler det er helt ok å legge ut link. Merk accuracy på enkelte våpen; 180% med kniv er jo ganske imponerende..!

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Er fortsatt mange som suger utrolig hardt på FPS spill så de legger skylda på dårlig "aimbot" for å gjemme seg litt...

Det er veldig sant, har jeg en skikkelig god runde blir jeg ofte anklaget for og bruke cheats.

Men som mange her nevner, cheating er ett STORT problem nåtildags, iaf hvis man joiner random servere som ikke har aktive admins..

Lenke til kommentar

Denne cheaten har jeg også vært borti to-tre ganger. Det er greit når admin er pålogget, da kan han flytte en mistenkt (en som "alltid" vet hvor fienden er) over til det andre laget, og så får man jo bekreftet mistanken når det plutselig er motsatt lag som blir spottet... :roll:

Erfaringsmessig er aktive admins det eneste som hjelper mot cheaters (GGC-Stream o.l. hjelper også), så jeg holder meg til en håndfull servere der jeg vet at alle admins både er aktive og fornuftige.

EDIT: Her er Battlelog-en til den ene og ekstremt åpenbare cheateren jeg traff på i går, han som knivet folk i heli, drepte meg med SOFLAM etc. Dette er et eksempel på folk som sannsynligvis bare ønsker å se hvor lenge det går an å holde på før man blir bannet (han sa jo selv at han jukset), så jeg føler det er helt ok å legge ut link. Merk accuracy på enkelte våpen; 180% med kniv er jo ganske imponerende..!

Han har fått statsene sine resatt nå i følge min Battlelog, heldigvis. Men det er synd at de bare resetter og ikke banner permanent, jeg har ihvertfall ingen erfaring med at de gjør annet enn å resette. :hmm: Hacking burde bli slått MYE hardere ned på, er Dice/EA virkelig så redde for å miste spillere?

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar

Flott at statsa ble wipet, men aller helst skulle det jo resultert i ban. Et google-søk fortalte meg at DICE wiper stats første gang de oppdager en som jukser, og banner ikke før i alle fall andre gangen de blir tatt, så neste gang...

Les for øvrig denne innsidebeskrivelsen av hvordan hacks fungerer og hvor mange som faktisk bruker disse. Opprinnelig fra Reddit, men mer lettleselig på denne siden.

Lenke til kommentar

Enig. Latterlig av DICE at de ikke har gjort mer for stoppe hacks. De må ha flere system for å oppdage cheats. Spillet selv burde tracke bevegelser og aim og sette dette opp mot sannsynlighet.

Er overbevist om at spill som er koblet mot nett kunne vært fri for cheatere om utviklere virkelig gikk inn for å stoppe det.

Sjekk denne karen her. Hadde vel 142-4 en match han spilte mot relativ god motstand..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...