Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Om ikke annet, så gjør det ting jevnere. Men det er kanskje det du klager over, at du ikke kan kjøre rundt i din blinged out tank og drepe noobs?

Så da burde det vært greit om noobs fikk kjøpt seg noen våpen som var en god del bedre også siden det ville blitt jevnere da? Akkurat samme idiotiet. Det som er tragisk er at hacks som ble bannet for kort tid siden nå plutselig "er greit" siden man kan betale penger for det istedet. Ikke rart folk kjøper uautoriserte hacks/cheats i hauger og lass når spillutviklerne selv oppmuntrer til samme oppførsel. :thumbdown: Og nei, med mine totalt 15 timer i tanks så kan jeg knappest kalles for en som kjører rundt og dreper noobs og kun tenker antall kills. Det er først og fremst prinsippet og den raskt økende positive holdningen til juks & fanteri som er problemet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da burde det vært greit om noobs fikk kjøpt seg noen våpen som var en god del bedre også siden det ville blitt jevnere da? Akkurat samme idiotiet. Det som er tragisk er at hacks som ble bannet for kort tid siden nå plutselig "er greit" siden man kan betale penger for det istedet. Ikke rart folk kjøper uautoriserte hacks/cheats i hauger og lass når spillutviklerne selv oppmuntrer til samme oppførsel. :thumbdown: Og nei, med mine totalt 15 timer i tanks så kan jeg knappest kalles for en som kjører rundt og dreper noobs og kun tenker antall kills. Det er først og fremst prinsippet og den raskt økende positive holdningen til juks & fanteri som er problemet.

Nei, om de får kjøpe BEDRE ting, vil det ikke være skill som avgjør lengre. Og det er ikke hacks å kjøpe unlocks, uansett hvor ofte du sier det.

Det er ingen pay to win, det er en pay to have whatever he has.

Men du er så butthurt over at folk kan kjøpe unlocks og drepe deg på lik fot, at du bare ser sort, gjør det meningsløst å diskutere med deg.

Unlocks gir ikke bedre skills, unlocks betyr veldig lite i det store og hele. Om du dør hele tiden pga andre har unlocks, da spiller du feil. Adapt or die.

Lenke til kommentar

Nei, om de får kjøpe BEDRE ting, vil det ikke være skill som avgjør lengre. Og det er ikke hacks å kjøpe unlocks, uansett hvor ofte du sier det.

Det er ingen pay to win, det er en pay to have whatever he has.

Men du er så butthurt over at folk kan kjøpe unlocks og drepe deg på lik fot, at du bare ser sort, gjør det meningsløst å diskutere med deg.

Unlocks gir ikke bedre skills, unlocks betyr veldig lite i det store og hele. Om du dør hele tiden pga andre har unlocks, da spiller du feil. Adapt or die.

Med den slags holdning så er det som sagt ikke rart at juksing og hacks blir mer og mer utbredt, Trist. :thumbdown: Endret av Vice
Lenke til kommentar

Nå er det ikke hacks når det er fult åpent for alle og kjøpe unlocks (og dette kom lenge etter release).

Det gjør så ting er mer balansert imellom de som har spilt lenge, og de som akkurat har kjøpt spillet.

Det er juks ene og alene på den måten at folk ikke må spille metro 1000 ticket servere og spamme piss i trappa.

For DEG personlig, vil det ikke ha en dritt å si, om du møter noen som har kjøpt sine unlocks, eller har farmet kills for de samme unlocksene.

Spørsmålet er gjerne om han som har farmet seg til unlocks, faktisk har bedre skills og kjennskap til hvordan ting fungerer, da han har måtte brukt 50+ timer på å låse dem opp.

Er det noe som er trist, er den manglende gode argumentasjon på hvorfor dette skader spillet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke hacks når det er fult åpent for alle og kjøpe unlocks (og dette kom lenge etter release).

Det gjør så ting er mer balansert imellom de som har spilt lenge, og de som akkurat har kjøpt spillet.

Det er juks ene og alene på den måten at folk ikke må spille metro 1000 ticket servere og spamme piss i trappa.

For DEG personlig, vil det ikke ha en dritt å si, om du møter noen som har kjøpt sine unlocks, eller har farmet kills for de samme unlocksene.

Spørsmålet er gjerne om han som har farmet seg til unlocks, faktisk har bedre skills og kjennskap til hvordan ting fungerer, da han har måtte brukt 50+ timer på å låse dem opp.

Er det noe som er trist, er den manglende gode argumentasjon på hvorfor dette skader spillet.

Nå har jeg aldri påstått at "pay to win" er hacks. Men det fungerer på samme måten. Som du så elegant sier selv:
Om en person hacker til seg unlocks så er det nøyaktig det samme resultatet. Men da er det plutselig ikke greit lenger, eller hva? ;) Og igjen, du snakker som om de som har spilt spillet en stund har fått absolutt alle unlocks i spillet. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Å skaffe seg unlocks ved å betale gir deg bare noen ekstra fordeler som alle har mulighet til å få.

At noen betaler med å bruke tid, og en annen bruker penger på å nå et nivå er kun to former for "betaling" for å nå samme mål.

Hvis noen hacker til seg flere unlocks så kan jeg ikke se det store problemet med det. Dog blir dette personer som verken har betalt i tid ELLER penger og har ikke noe problemer med å se at det straffer seg heller.

I det store og hele er dette en elendig diskusjon, da det er så bagatellmessig del av spillet at det er noe som er sådd av ren kjedsomhet.

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Unlocks er server-side og kan ikke hackes i BF3. For øvrig helt latterlig å sammenligne kjøp av unlocks med hacks.

Jeg fatter virkelig ikke problemet. De som kjøper seg unlocks er folk som ikke har tid eller lyst til å bruke hundrevis av timer på å unlocke alt mulig rart - unlocks er der mest for at vi andre skal ha noe å se frem til, slik at vi fortsetter å spille. De som kjøper unlocks gjør det for å ha tilgang til alt innhold med en gang slik at man kan spille slik man ønsker fra første stund. De fleste av disse er sannsynligvis folk som bruker et par-tre timer i uka på Battlefield og ikke mer. Hvordan man kan bruke energi på å irritere seg over dette er over min fatteevne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke rart folk kjøper uautoriserte hacks/cheats i hauger og lass når spillutviklerne selv oppmuntrer til samme oppførsel. :thumbdown:

Hehe, dårlig spøk. Hvordan kan du sammenligne hacks og cheats med at spillutviklere ønsker å tjene penger på late spillere?

Det er da ingen som får noe bedre muligheter enn hva alle andre har muligheten til å få. Cheats/hacks gir spillere muligheten til et nivå ingen andre kan få, og er derfor det eksakt motsatte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lol, Vice er på usannsynelig tynn is her..

Som inf starter du med m16, nuff said. Med Tank, teller skills og ikke unlocks.. Eneste unlocks som betyr noe er air. Hvis du er ny og vil bli god heli/jet pilot, har jeg stor sympati med folk som vil betale for en "air unlock". Da kan du i det minste starte på lik linje med lvl100 gutta, men det tar nok litt tid før man gruser stråhatten...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt: Ting som man tidligere ble bannet for er nå liksom "helt greit" siden man kan kjøpe seg til samme effekt. Jeg spør igjen folk her som har tvilsom spillmoral: Hva er forskjellen på det man oppnår ved å hacke seg til unlocks kontra det å bruke "pay to win" modellen i BF3? Og det er tydelig at mange folk her ennå ikke har fattet et eneste eksempel på hva som gir rene fordeler med unlocks i BF3. Kom igjen, dere har antagelig kastet bort mye mer tid på dette spillet enn det jeg har, dere burde ha alle mulig forutsetninger til å finne det ut. (Spesielt når jeg faktisk har skrevet det rett ut tidligere) ;)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Lol, Vice er på usannsynelig tynn is her..

Som inf starter du med m16, nuff said. Med Tank, teller skills og ikke unlocks.. Eneste unlocks som betyr noe er air. Hvis du er ny og vil bli god heli/jet pilot, har jeg stor sympati med folk som vil betale for en "air unlock". Da kan du i det minste starte på lik linje med lvl100 gutta, men det tar nok litt tid før man gruser stråhatten...

Merker at jeg sliter visst jeg møter en tank face to face siden jeg ikke har unlocket Reactive Armor enda. Unlocks til tanks, fly og jet skulle vært fjernet mener jeg. Visst du starter på bar bakke med jet, så er du nesten garantert til å bli tatt ut av en med alle unlocks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke Vice har skjønt at det negative med cheating ikke er selve unlockingen av våpen etc, men at de faktisk ødelegger spillet for alle andre. At en fyr har flere unlocks en meg har absolutt ingenting å si (med unntak av air). I så og si alle tilfellene jeg dør er det fordi:

a) Spilleren var bedre enn meg

b) Spilleren så meg før jeg så han

Som nybegynner i BF3 døde jeg aldri fordi jeg hadde færre våpen enn de andre, jeg var bare noob. Unntaket er som sagt jets. Aner ikke hva Dice tenkte på der.

Lenke til kommentar

Slenger meg på med at en tank med unlocks er bedre enn en uten, og har betydning. Møter jeg en god tanksjåfør med Reactive, må jeg skyte han tre ganger, før jeg kan begynne å ta skade på han. På den tiden kan h*n lett disable tanksen min og ødelegge den.

Lenke til kommentar

Slenger meg på med at en tank med unlocks er bedre enn en uten, og har betydning. Møter jeg en god tanksjåfør med Reactive, må jeg skyte han tre ganger, før jeg kan begynne å ta skade på han. På den tiden kan h*n lett disable tanksen min og ødelegge den.

Endelig noen som vet nok om spillet til å forstå problemstillingen :)

Du skal være veldig mye bedre for å kunne dodge og treffe såpass mange ganger at du kommer vinnende ut av en sånn situasjon. Selv om du har fordelen som angripende part.

Lenke til kommentar

Som sagt: Ting som man tidligere ble bannet for er nå liksom "helt greit" siden man kan kjøpe seg til samme effekt. Jeg spør igjen folk her som har tvilsom spillmoral: Hva er forskjellen på det man oppnår ved å hacke seg til unlocks kontra det å bruke "pay to win" modellen i BF3? Og det er tydelig at mange folk her ennå ikke har fattet et eneste eksempel på hva som gir rene fordeler med unlocks i BF3. Kom igjen, dere har antagelig kastet bort mye mer tid på dette spillet enn det jeg har, dere burde ha alle mulig forutsetninger til å finne det ut. (Spesielt når jeg faktisk har skrevet det rett ut tidligere) ;)

Visste ikke at det gikk ann å hacke seg til unlocks.. og bf3 har dessuten ikke noe pay to win modell.

Selvfølgelig kan unlocks (noen) gi fordeler,, det er vel hele meningen er det ikke? Det å lvl'e opp og få unlocks synes mange er gøy og det er endel av spillet. At dice etter en stund ga nybegynnere muligheten til å få samme unlocks som rutinerte har, synes jeg ikke gjør så mye. Det er ihvertfall ikke juks som du antyder. (Spill mot noen ekte juksere så skjønner du hva jeg mener).

Og er du ny, spiller du ikke 1vs1 tank. Vær litt mer strategisk og vær bak noen AT folk/andre tanks og få inn siste skudd. Da lvl'er du fort opp og får unlocksa på no time.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig noen som vet nok om spillet til å forstå problemstillingen :)

Du skal være veldig mye bedre for å kunne dodge og treffe såpass mange ganger at du kommer vinnende ut av en sånn situasjon. Selv om du har fordelen som angripende part.

Herregud. Dersom motstanderen har kjøpt seg alle unlocks til tanks og dermed også bl. a. Reactive Armor og du taper en duell mot vedkommede er det enten fordi A) motstanderen din var bedre enn deg eller B) motstanderen din var bedre og du har feil loadout for situasjonen. Å si at du hadde vunnet duellen dersom han ikke hadde kjøpt unlocks er som å si at den eneste måten for deg å vinne på er med flere unlocks enn motstanderen. Du kan bruke 3 unlocks på en gang, motstanderen din kan bruke 3 unlocks på en gang. That's it. Du taper ikke fordi motstanderen din har kjøpt noen unlocks, du taper fordi du fortjener det. Det er mer rettferdig at motstanderen din har fått kjøpe tilgang til unlocks enn det hadde vært dersom du hadde fått gruse vedkommede, 3 unlocks mot 0.

Det eneste problemet jeg klarer å se er at man dessverre ikke kan starte å spille BF3 med minst 1 unlock per slot (med mindre man betaler noen kroner for det), slik at man stiller likt fra første runde. Aller helst skulle det kanskje ikke vært unlocks i det hele tatt foruten skins/camo og lignende, men dette hadde jo muligens vært noe kjedelig.

Dette er det siste jeg orker å si angående kjøp av unlocks, men andre må for min del gjerne fortsette å la seg irritere over ikke-problemer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud. Dersom motstanderen har kjøpt seg alle unlocks til tanks og dermed også bl. a. Reactive Armor og du taper en duell mot vedkommede er det enten fordi A) motstanderen din var bedre enn deg eller B) motstanderen din var bedre og du har feil loadout for situasjonen.

Milde moses, når man er tilnærmet like gode og den ene trenger flere skudd enn den andre for å bli tatt ut så sier det seg selv at den som tåler mest har absolutt størst sjanse til å overleve og vil ikke tape med mindre han driter seg totalt ut eller pga. ytre påvirkninger. Sett deg inn i situasjonen som er gjeldende for tanks!!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...