Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hva for rolle spiller det for deg? Det får etterslengere kjappere inn i kampen, flere spillere, og hele poenget er jo at du har hatt gøy mens du har spilt og unlocket.

 

Det er juksere i alle spill, eller de som ønsker å ta snarveier. Jeg ser ikke noe i veien for å ha stoltheten i seg selv hvor man kan godte seg med at man har klart noe uten å ta snarveier.

 

Det er ikke snakk om at noen tok jobben fra deg akkurat fordi noen tok snarveier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt spiller den en rolle når man møter folk som har kjøpt seg til bedre utstyr og dermed får overtaket. Du snakker som om alle som spiller fra før har fått alle unlocks når de først møter på "pay to win" folka. Juksere finnes selvsagt alltid, men føler ikke akkurat at det blir mindre av det når det blir offisielt tillatt.

Lenke til kommentar

Selvsagt spiller den en rolle når man møter folk som har kjøpt seg til bedre utstyr og dermed får overtaket. Du snakker som om alle som spiller fra før har fått alle unlocks når de først møter på "pay to win" folka. Juksere finnes selvsagt alltid, men føler ikke akkurat at det blir mindre av det når det blir offisielt tillatt.

 

Disse "snarveiene" var vel ikke noe som var tilgjengelig fra dag 1? Jeg hadde låst opp alt av våpen og utstyr før jeg innså at det i det hele tatt var et alternativ å kjøpe dem.

 

Dessuten er da dette aldeles ikke et eksempel på "pay to win". Man får ingen fordeler annet enn at man har det tidligere. Våpnene og utstyret man kjøper er jo helt identiske som de man unlocker.

 

"pay to win" finner du i spill som f.eks WoT der man har egen "premium-ammo".

Endret av RunRookieRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten er da dette aldeles ikke et eksempel på "pay to win". Man får ingen fordeler annet enn at man har det tidligere. Våpnene og utstyret man kjøper er jo helt identiske som de man unlocker.

Nå skrev jeg jo over at det jeg ikke primært snakker om håndvåpen unlocks. At du hadde unlocket alt innen kort tid var sikkert fint for deg, men ikke tro at alle har spilt like mye som deg til enhver tid.
Lenke til kommentar

Nå skrev jeg jo over at det jeg ikke primært snakker om håndvåpen unlocks. At du hadde unlocket alt innen kort tid var sikkert fint for deg, men ikke tro at alle har spilt like mye som deg til enhver tid.

 

Skjønner at det også var snakk om utstyr, men det du skriver her er jo et prakteksempel på hvorfor noen vil ha slike pakker.

 

Det gir de som ikke er villige til å legge like mye tid på spillet til å fortsatt kunne få prøve alt av "ting" spillet har å by på.

 

Skjønner ikke hvordan du kan mene det er juks.

Lenke til kommentar

Du har ikke mye overtaket fordi du fikk et par unlocks.

Det som har noe å si i BF3 er ikke våpnene med hvor god du er til å bruke dem.

 

Jeg møter heller en gjeng idioter med siste unlockene og ingen erfaring, enn en med alle unlockene og mye erfaring.

 

Jeg kan derfor ikke se hvorfor noen vil bry seg om de har fått litt "starthjelp" (det er en liten trøst å få masse unlocks du ikke kan bruke) nå som faktisk de aller fleste har skaffet seg mange unlocks OG erfaring fra før av. (sjeldent syn å finne noobs der ute nå, ja eller i hvert fall folk med lav rank)

Føler meg jo nesten flau over å være lvl 48, som jeg personlig synes er MYE spilletid.

 

Derimot så slakter jeg mer enn gjerne en squad "rike drittunger" uten erfaring og haug av unlocks, any day. :devil:

 

Skille dice ha gjort noe annderledes så var det å sende alle lvl 100 personer inn på egne servere hvor de kan hore rundt! Litt kontroversielt, men ærlig talt, disse har jo hinsides mye mer erfaring enn alle andre. :confused: (er selvsagt litt spøkete ment, men poenget står; de hodeløse uerfarene spillerene er da ikke noe å bry seg om, og bare vær stolt at du IKKE har jukset til deg fremgang ;))

Lenke til kommentar

Du har ikke mye overtaket fordi du fikk et par unlocks.

Det som har noe å si i BF3 er ikke våpnene med hvor god du er til å bruke dem.

Man trenger ikke få mye overtak, det er nok at du har litt overtak, da vinner man stort sett. Feks.2 spillere med omtrent like mye erfaring, begge med tanks, men den ene har kjøpt seg til reactive armor. Han med reactive armor VIL vinne i 90%+ av tilfellene.
Lenke til kommentar

Man trenger ikke få mye overtak, det er nok at du har litt overtak, da vinner man stort sett. Feks.2 spillere med omtrent like mye erfaring, begge med tanks, men den ene har kjøpt seg til reactive armor. Han med reactive armor VIL vinne i 90%+ av tilfellene.

 

Men hvor ofte er man i den situasjonen at begge spillere har like god plassering og har sett hverandre samtidig, OG skyter helt likt? Sjeldent.

 

En dyktig spiller vil se deg før du ser ham, og plassere seg bedre. Og det er kunnskaper man ikke kan kjøpe.

Lenke til kommentar

Burde det egentlig ikke være motsatt? Når du starter å spille, har du alt av unlocks. Når du spiller mer og får mer erfaring, mister du flere og flere unlocks. Og til slutt når du har nådd top-level, har du bare standardutstyr :p

For å balansere spillet, hehe.

 

(SV-politikk?)

Endret av Nerowulf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å betale for unlocks er fint for folk som ønsker et fullverdig spill uten å måtte spille i mange timer for å unlocke ting, det er ikke alle som har tid til all denne spillingen. Når det kommer til infanteri er det jenvgodt å spille uten attachments som å spille med, så ingen får en stor fordel av å kjøpe unlocks til disse klassene. Det som er synd her er at dette ikke gjelder for kjøretøy, verken tanks eller fly eller helikopter, her er det vanskelig for nye spillere å hevde seg mot spillere med både unlocks og erfaring. Jeg irriterer meg ikke over at det er mulig å kjøpe unlocks, men at EA/DICE har gjort det slik at mange ser seg nødt til å gjøre dette.

 

Det inkluderer meg selv, som etter 20 minutter med COOP-oppdrag kjøpte meg våpnene sånn at jeg slapp å lide mer. Er jeg ikke noe bedre enn folk som cheater?

Lenke til kommentar

Er jo ganske kjedelig for folk som kjøper BF3 nå da, der samtlige andre spillere har alt av utstyr. Synes det er helt greit jeg, kjøping av våpenpakker kommer jo når vi som satt og svetta oss opp i lvl fra dag en var kommet langt opp. Ser ærlig talt ikke skaden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde det egentlig ikke være motsatt? Når du starter å spille, har du alt av unlocks. Når du spiller mer og får mer erfaring, mister du flere og flere unlocks. Og til slutt når du har nådd top-level, har du bare standardutstyr :p

For å balansere spillet, hehe.

 

(SV-politikk?)

Skal ikke se bort i fra at det blir noe lignende etterhvert: Om man er litt dårligere enn alle andre så er det vel greit at man kjøper seg et übervåpen som er bedre enn alle andres? Da slipper man jo å spille så mye for å kunne hevde seg og man kommer mye lettere inn i spillet? Dette er akkurat samme argumentasjon som enkelte bruker om "pay to win" unlocksene. :thumbdown:
Lenke til kommentar

Er du virkelig så butthurt over at folk som ikke spilte ifra dag 1, kan låse opp hva vi som har spilt lenge har låst opp allerede?

 

Om ikke annet, så gjør det ting jevnere. Men det er kanskje det du klager over, at du ikke kan kjøre rundt i din blinged out tank og drepe noobs?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...