Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, nåja, du kan nok ha en lyssterk skjerm, men nå overdriver du. Jeg går ut fra at du ikke får hodepine av hvitfargen på forumet heller, eller så ville jeg anbefalt å skru ned lysstyrken litt. ;)

Og i forhold til sola som lyser 100 ganger kraftigere og gjør det umulig å se mot en god andel av himmelen, så er det rimelig snill etterligning.

Nei sun glare håper jeg kommer sterkt i BF4 også. Selvsagt irriterer det meg når jeg blir drept på grunn av det, men fordelen i bitte litt ekstra realisme skader virkelig ikke. Skulle gjerne sett flere slike strategiske fordeler, så vell som at det er en kul lyseffekt. :)

Lenke til kommentar

Mørkt rom og stor skjerm så er det ganske irriterende, skulle iallefall bare reflektert om man lå mot sola så man kunne gjøre noe med det som sniper.

Nå lyser man opp som med lommelykt i mørket selv 2km unna.

Lenke til kommentar

Og godt er det, ellers ville sniping blitt raskt overpowered. En genial funksjon som gjør at snipere ikke kan campe FOR lenge, og at det baserer seg litt på virkeligheten (selv om den er overdrevet for å skape en stor nok effekt på spillet).

Alternativet er jo bla. at våpnene til snipere ble svakere, og da ville i hvert fall folk klaget?

Er det bare jeg som synes BF3 er godt nok balansert her? :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snipere hadde ikke vært overpowered dersom scope glare hadde blitt fjernet, eller aller helst endret til noe mer realistisk, problemet er jo at det av en eller annen ukjent årsak er slik at absolutt alle skal spille sniper. Og jo dårligere laget gjør det, jo flere skal spille sniper - en selvforsterkende effekt.

Det er nesten aldri en som spiller sniper som blir MVP. Som regel er det heller ingen snipere i nærheten av topposisjonene, de er lengre ned på lista.

Den eneste løsningen slik jeg ser det er å ha muligheten for å innføre maks antall spillere i en klasse per lag. Admin tools som finnes i dag "løser" problemet ved å ta livet av spillere hver gang de selv får et sniper-kill, dersom det er flere enn X snipere på laget. Helst skulle det ikke vært mulig å være mer enn f. eks. 4 snipere på et lag på en 64p server. Så kunne scope glare vært endret til noe mer realistisk (men samtidig noe som har effekt i spillet), og gjort sniper til noe brukbart.

At folk klarer å irritere seg over sun glare skjønner jeg ikke. Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blitt drept av folk som har hatt sola i ryggen mens jeg har hatt den i ansiktet. Én gang var det et helikopter som kom rett mot meg mens alt jeg kunne se var sola. Dette er da vittelig helt O.K. ettersom sola faktisk finnes på ekte også, og samtidig blir og har blitt brukt som en taktisk fordel i virkelighetens krigføring.

Lenke til kommentar
8-0

Veldig, veldig mange av disse ender jo opp med 1.0 eller mindre i K/D etter å ha campet hele runden. Jeg har selv prøvd å spille på denne måten, det funker ikke. Min beste runde noen sinne som Recon/sniper kom på Wake Island og da gjorde jeg alt annet enn å campe. Runder som dette er sjeldne, og for å være ærlig tror jeg ikke jeg gjorde veldig mye nytte for meg foruten å løpe fra flagg til flagg og skyte folk. Det Recon-klassen trenger dersom den skal beholdes i sin nåværende form, er en mer fleksibel, håndholdt versjon av SOFLAM med noe kortere rekkevidde slik at spillerne kan og bør involvere seg mer i fronten.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste dette spillet online etter jeg har gått bra lei av Black ops 2.

Men et par ting.

- Det er jo lagt opp på en helt annen måte enn på BO2, hvordan velger en de forskjellige typene spill, TD osv...

- Det er en evig lang liste over servere, noe spesielt en bør se etter? Ikke vært borti slik måte å velge spill på tidligere på xbox, så greit med litt hjelp her.

Noen generelle tips til en som skal spille dette for første gang?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste dette spillet online etter jeg har gått bra lei av Black ops 2.

Men et par ting.

- Det er jo lagt opp på en helt annen måte enn på BO2, hvordan velger en de forskjellige typene spill, TD osv...

- Det er en evig lang liste over servere, noe spesielt en bør se etter? Ikke vært borti slik måte å velge spill på tidligere på xbox, så greit med litt hjelp her.

Noen generelle tips til en som skal spille dette for første gang?

Hjelp til å klare å spille BF3 faktisk........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...