Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I 99% av tilfellene ville AA ha tapt mot jet. Bulletspreaden på lang avstand er helt horribel + at de omtrent ikke gjør skade med mindre flyet er rett oppi trynet på deg. Å bruke Stinger/Igla mot jet er bare borkastet, de bruker bare flares å flyr ut av range. Skulle du være så heldig å treffe så får du bare disablet jeten så kan piloten fortsette på sin 80-0 killstreak

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Men har du raketter som det litt utdaterte NIKE, HAWK eller SAM så kan det hende du treffer. Men både NASAMS, Patriot m.fl. er livsfarlige for et hvert jagerfly som kommer innom rekkevidde, flares eller ei. IRIS T lar seg heller ikke avlede med flares, siden den har visuell søker som låser seg til målet. Den kan monteres både på fly, og i kombinasjon med NASAMS, men har kort rekkevidde.

Lenke til kommentar

Men nå har jo BF3 ingenting med realisme å gjøre, bortsett fra at folk har to armer og to bein...

Nå tar du "litt" vel hardt i.

Det er en fin blanding mellom frustrerende realistisk simlator og sjeleløs skyter.

Den tar inn flere grunnprinsipper av forskjellige strategier som lar seg muliggjøre, den tar i bruk mye forskjellig utstyr man finner i virkeligheten, den har ganske så grei fysikk som virker veldig kraftig inn på realismen, simlering av flere grafiske elementer/effekter du finner i virkeligheten, og en grafikk helt i toppklasse. Sist men ikke minst så er det brukt realistiske lyder hvor mye kommer fra reelle opptak i virkeligheten i 'krigssituasjoner'.

En nær perfekt blanding som henter mye realisme fra det virkeliggjør, og så gjør det hele spennende.

Sammenlignet med sine andre medspill i samme sjanger så er det ren triumfering. Spill som ARMA2 etc. er ikke ment å konkurrere mot BF3, og har mer nøyaktige og flere realistiske elementer, men mister en del på andre felt igjen som bla. det rent grafiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, er mer realisme enn "to armer og bein", det var mer for å illustrere den våpentekniske delen av spillet. Det er litt interessant at våpen, som er selve bærebjelken i spillet, er ren fantasi fra ende til annen. Alle(?) vet at det er gjort for å få det mest mulig spillbart og gøy, men mange ganger blir man frustrert over hvor ekstremt det er. I praksis kunne man like gjerne hatt flyvende biler. Det ville vært like "realistisk".

Lenke til kommentar

I 99% av tilfellene ville AA ha tapt mot jet. Bulletspreaden på lang avstand er helt horribel + at de omtrent ikke gjør skade med mindre flyet er rett oppi trynet på deg. Å bruke Stinger/Igla mot jet er bare borkastet, de bruker bare flares å flyr ut av range. Skulle du være så heldig å treffe så får du bare disablet jeten så kan piloten fortsette på sin 80-0 killstreak

99% av alle som kjører AA, kan ikke kjøre AA.

- vær stealthy

- sørg for å finne litt dekning så du kan ha litt beskyttelse mot fly ifra ca. halve kartet.

- blir du påskutt.. pop smoke og flytt deg.

- *IKKE* skyt på fly før du er sikker på å gjøre skade, den største feilen folk gjør er å spraye mot fly/heli som er ALT for langt borte.

- Samme gjelder AA-missiles, vent med å locke til flyet er nesten over deg. fyr av EN rakett og vent på flares. fordi du ventet med å locke vil piloten ofte feilberegne din posisjon og er mer trolig til å fly innenfor range en gang til, da har du fortsatt en rakett igjen. (samme taktikk fungerer med stinger/igla også)

Mot verdens beste pilot så ligger du selvfølgelig dårlig ann uansett, men en riktig brukt AA kan snu kampen om herredømmet i lufta i mer jevne kamper.

Lenke til kommentar

99% av alle som kjører AA, kan ikke kjøre AA.

Sant nok, men det er fordi oddsene er så dårlige i utgangspunktet at ingen gidder å bruke mye tid på den. Men en god AA kan utgjøre en bra forskjell mot medium piloter.
Lenke til kommentar
Bulletspreaden på lang avstand er helt horribel + at de omtrent ikke gjør skade med mindre flyet er rett oppi trynet på deg

Har man litt aim og bruker zoom, er det overaskende hvor langt unna du kan treffe, og få ut et jet

- blir du påskutt.. pop smoke og flytt deg.

Det er vel ingen som bruker smoke på AA? det er zoom som gjelder!

Lenke til kommentar

Fordi du blir hamret fra alle kanter er du som regel nødt til å bruke røyk. Hvis du spiller omganger hvor du slipper å bruke røyk er du heldig. Eneste gangen du slipper å bruke røyk er dersom du camper i base, men du får ikke gjort veldig stor nytte dersom du ikke rykker en god del framover.
Lenke til kommentar

AA uten zoom er jo håpløst. Man må bare være litt ekstra forsiktig når man ikke har smoke, møter man på tank/tankdestroyer er du fucked uansett.

Når jeg har spilt mot folk som har 10.000+ kills i AA, gjett hva de bruker. smoke eller zoom?

De 3 med mest kills på LAV-AD bruker zoom, hva tror du er grunnen til det?

Jeg spiller en del AA selv også, og jeg klarer meg stort sett uten smoke, og jeg camper ikke i base bare så det er sagt.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Da er du jo (nesten) forsvarsløs mot Javelin, Soflam og Guided rockets så det skal jo normalt øke dødligheten din.

Men jeg skal innrømme at jeg aldri har testet zoom noe særlig så jeg skal gjøre det neste gang.

Jeg regnet egentlig ikke med at zoom hadde noen særlig effekt på nøyaktigheten, du må jo leade med like mye og jeg antok at spread'en på kulene ikke endret seg bare fordi du fikk bedre optikk.

Lenke til kommentar

Da er du jo (nesten) forsvarsløs mot Javelin, Soflam og Guided rockets så det skal jo normalt øke dødligheten din.

Men jeg skal innrømme at jeg aldri har testet zoom noe særlig så jeg skal gjøre det neste gang.

Jeg regnet egentlig ikke med at zoom hadde noen særlig effekt på nøyaktigheten, du må jo leade med like mye og jeg antok at spread'en på kulene ikke endret seg bare fordi du fikk bedre optikk.

Det er god grunn til att de beste bruker zoom, jeg brukte smoke selv, helt til jeg spilte mot en som var sinnsykt god i AA, så jeg sjekka hva slags loadout han brukte, og det var zoom.

Hvis du bruker litt til på å lære deg å aime med zoom, så blir du fort veldig god, og det blir en lek å ta ut heli og også jet.

http://www.youtube.com/watch?v=qadX_YJZ_5s

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Er enig i at det er lettere å treffe med zoom, men man er da avhengig av å holde seg veldig lang bak, eller være heldig og spille på maps hvor det ikke finnes soflam+javelins. Men det er kanskje blitt mindre av dem etterhvert? Karen i videoen ble ikke akkurat overøst med javelins?

Fikk nesten litt lyst selv til å kjøre AA igjen :o

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg har spilt mot han i videoen, og han er utrolig god, klippet er jo snart et år gammelt i tillegg, så han er nok bedre nå. Det skal mer enn en halv-god pilot for å ta han ut.

Selv kan jeg klare en meget god runde med AA, selv om det er noen halv gode piloter i lufta, det gjelder å flytte på seg, og gjemme seg der man kan.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...