w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Finnes det noen måter å dempe glense flare tingen uten å bruke mods og annet tullball som man kan bli banna for å bruke? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det ville jo gitt deg en formidabel fordel mot fienden, og jeg håper da for all del det ikke finnes en måte, da det i mine øyne er juks. Litt av taktikken er jo å bruke sola som en strategisk fordel, og uten flare så vil du vel motvirke en slik strategi på sett og vis? Endret 23. februar 2013 av Andrull Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, det blir jo en fordel, men det er ikke alltid lett å være på en del av mapet med sola i ryggen Jeg syns dem kunne lagt til noe i instillinger sånn at man kunne dempe det... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Ja, det blir jo en fordel, men det er ikke alltid lett å være på en del av mapet med sola i ryggen Jeg syns dem kunne lagt til noe i instillinger sånn at man kunne dempe det... Dempe det? De har jo brukt masse tid og ressursjer på å implementere det, nettopp fordi det SKAL gi en strategisk fordel å ha sola i ryggen. Å ha en instilling for det ville vært idiotisk, da kunne de jo like godt ha fjernet det. For om man kunne velge å deaktivere denne strategiske ufordelen (om det er du som står i mot sola), så er det ikke lenger en strategisk fordel. I det virkelige liv så er det jo uendelig mye værre. Ser jo ikke nubbskjiten om sola står litt lavt på himmelen og du er nødt å gå "mot sola" Hvis man ikke liker slike strategiske sider ved et spill så anbefaler jeg egentlig ikke BF3. Men for all del, de kunne sikkert hatt en "ultra soft mode" eller lignende som fjernet vegetasjon, blendende lys, blurring når du blir beskutt, blod i "ansiktet" etc. Og så ha en ren skytematch. Endret 23. februar 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Opptatt_InnleggNO Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 elsker hagla, sånn er det Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Dempe det? De har jo brukt masse tid og ressursjer på å implementere det, nettopp fordi det SKAL gi en strategisk fordel å ha sola i ryggen. Å ha en instilling for det ville vært idiotisk, da kunne de jo like godt ha fjernet det. For om man kunne velge å deaktivere denne strategiske ufordelen (om det er du som står i mot sola), så er det ikke lenger en strategisk fordel. I det virkelige liv så er det jo uendelig mye værre. Ser jo ikke nubbskjiten om sola står litt lavt på himmelen og du er nødt å gå "mot sola" Hvis man ikke liker slike strategiske sider ved et spill så anbefaler jeg egentlig ikke BF3. Men for all del, de kunne sikkert hatt en "ultra soft mode" eller lignende som fjernet vegetasjon, blendende lys, blurring når du blir beskutt, blod i "ansiktet" etc. Og så ha en ren skytematch. Strategisk er det jo bra å ha sola mot ryggen, jeg tenkte ikke noe på det strategiske egentlig jeg er mer den "run'n gun" typen så jeg spiller mest TDM, men jeg går etter objectives når jeg spiller f.eks rush, conquest osv. elsker hagla, sånn er det Jeg syns jeg ikke ser noe mer enn hagler på små maps nå.... Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Dempe det? De har jo brukt masse tid og ressursjer på å implementere det, nettopp fordi det SKAL gi en strategisk fordel å ha sola i ryggen. Å ha en instilling for det ville vært idiotisk, da kunne de jo like godt ha fjernet det. For om man kunne velge å deaktivere denne strategiske ufordelen (om det er du som står i mot sola), så er det ikke lenger en strategisk fordel. I det virkelige liv så er det jo uendelig mye værre. Ser jo ikke nubbskjiten om sola står litt lavt på himmelen og du er nødt å gå "mot sola" Hvis man ikke liker slike strategiske sider ved et spill så anbefaler jeg egentlig ikke BF3. Men for all del, de kunne sikkert hatt en "ultra soft mode" eller lignende som fjernet vegetasjon, blendende lys, blurring når du blir beskutt, blod i "ansiktet" etc. Og så ha en ren skytematch. Var der BF2 var kongen, kunne tweake bort gress og slikt, tweake lyd, dvs dempe visse lyder, forsterke andre, høre lengre unna, hadde du skikkelig peiling så kunne man gjøre mye anna rar snacks også, var tider det, den tiden du trengte mye teamplay og ingame IQ. Men det skal finnes en slags promod type som har tatt vekk supression og slikt, vil jo aldri komme på public ranked servere så klart, blir jo unranked og eventuelt i officials, ladders etc, om det i det hele tatt skjer så klart, de har jo også modda op metro til å bli night map og da er det skikkelig mørkt, ikke death valley mørkt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Var der BF2 var kongen, kunne tweake bort gress og slikt, tweake lyd, dvs dempe visse lyder, forsterke andre, høre lengre unna, hadde du skikkelig peiling så kunne man gjøre mye anna rar snacks også, var tider det, den tiden du trengte mye teamplay og ingame IQ. Altså var BF2 kongen av juks? Har spillt masse BF2, og synes det var fantastisk synd at noen ønsket å være såpass kjipe at de skaffer seg selv en taktisk fordel til seg selv mot alle andre som bare har tenkt å nyte spillet. Det var mye Ingame IQ ja, men IKKE om du jukset slik du beskriver... Da går Ingame IQ rett ut av vinduet og normale strategier for de andre går rett i dass. 3 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, du har skjønt det ser jeg. Men apropo BF2, ESL skal ha en slags revival cup i BF2, signup stenger vel uhm, i helga eller 25feb, så folk får samle 5 stk å joine, er 5on5 non fbf. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Da kan vel du forklare meg det, siden jeg tydeligvis ikke har skjønte det. (med min antagelse om at du var rimelig sarkastisk) Like frustrerende å hjemme seg i gress, snike seg bak busker, eller prøve å være stille for å komme opp bak fienden når fienden bruker alle former for "perks", eller juksekoder som vi kalte det før i tiden. Dette gjelder i grunn også i tidligere spill hvor man kunne skru av slikt i menyen... Det ble mer fair da, men fortsatt irriterende når du prøver å øke realismen, og du er den eneste som spiller mot andre med handicap. Jaja, det var de tider. Ikke slik i BF3 heldigvis. 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Synd det ikke er slik idag, kunne gjerne tenkt meg å fjerne unødvendig støy, først og fremst min egen skyte lyd og egne footsteps i BF3, det hadde vært deilig det. Jeg har ikke tenkt å sitte å forsvare de små fordelene du trenger i offisielle matcher, hadde de total forbudt det så hadde jo pipa fått en anna låt, for da tvinges du jo til å ikke gjøre det, sett bort ifra at noen fortsatt ville gjort det. Men ett gjennomsnittlig bra lydkort og headsett gir deg samme effekten, bare at du fortsatt har all den unødvendige støyen i bakgrunnen. Realismen i BF3 er jo rimelig ikke tilstedeværende. Endret 23. februar 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 fjerne unødvendig støy, først og fremst min egen skyte lyd og egne footsteps i BF3, det hadde vært deilig det. Hvorfor i helsike spiller du spill som BF da? Hadde det ikke vært like greit med Shootmania? 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Skal vi se, kanskje fordi jeg kan og fordi at DICE med sine BF spill faktisk er det eneste realistiske(ikke virkelighets realisme) alternativet innen slike spill? Har vært rimelig fanboy av dice og bf spillene siden 1942, selv om de har tapt seg litt med de 2 siste spillene syns jeg, men er fortsatt ingen som kan levere det de leverer. Altså, ville jeg spilt quake så hadde jeg spilt quake. Hvorfor skal jeg ikke ha lov til å enten fjerne det eller mene at det burde vært fjerna? Folk fjerner jo bluetint og sunglare til den store gullmedalje og de fleste ser jo ut til å hylle de, eller har trenden snudd så fort? 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Realismen i BF3 er jo rimelig ikke tilstedeværende. Både grafisk og lydmessig så er Battlefield noe av det beste innenfor realisme vi har i noe spill. Ikke bare er mange av lydene tatt fra ekte opptak med proffesjonelt utstyr, men også grafikken scorer rimelig høyt på lista i dag. Strategisk så legges det til mange elementer d bare kan glemme i andre spill som fokuserer på å dø og drepe. Som Northern nevnte så virker det ikke som om du er målgruppen til Dice, men det kan godt være at jeg for raskt plasserer deg i en steroetype-gruppe. BF2 prøvde, og gjorde det bra i forhold til sin tids spill, men ble naturligvis ganske begrenset med datidens ressursjer. Men jeg har dog blitt for god til å diskutere måter å finne måter å skaffe seg fordeler i spillet, som spillet ikke hadde ment. Enten det er å utnytte glitcher, modder eller juksekoder. Alt tyder på en veldig dårlig holdning om man ikke klarer å spille spillet slik det er ment. Ser egentlig for meg at en slik person enten får stor glede av å ødelegge opplevelsen for andre, eller at de rett og slett ikke klarer å tape eller spille uten et handicap. Det er i hvert fall det jeg mener, og nettopp det Dice mener også, og er grunnen til at du kan bli bannet ved bruk av slike metoder. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Folk fjerner jo bluetint og sunglare til den store gullmedalje og de fleste ser jo ut til å hylle de, eller har trenden snudd så fort? Det er ganske i gråsonen, eller faktisk over kanten, og det er ingen garanti for at det blir godkjent av Dice. Bluetint er etter hva jeg forstår kun fordi de ikke liker fargeeffekten, og vil verken gi noe som helst fra eller til rent taktisk? Skal vi se, kanskje fordi jeg kan og fordi at DICE med sine BF spill faktisk er det eneste realistiske(ikke virkelighets realisme) alternativet innen slike spill?? Du jukser fordi du kan? Du er selvsagt klar over at denne typen holdninger ikke er særlig populære i noe som helst spillmiljø eller i det virkelige liv? Både jeg og studier har gitt en indikasjon på at slike holdninger også kan ses i det virkelige liv, og det er egentlig enda værre å ha en slik person i vårt samfunn, men nå skal jeg ikke gå for langt inn på det, da jeg ikke skal trekke noen forhastede slutninger. Om noen ikke synes det er juks, så er det bare fordi de ikke ser fordelene du selv skaffer deg selv. Men av nysjerrighet, hvor går grensen din? Ville du akseptert en person som ikke bare kan høre klarere, men også kan se lengre? Hva med se gjennom mer enn bare busker og gress men også vegger? Hva med litt hjelp til skytingen (auto-aim)? Eller bare drepe deg fra andre siden av brettet? Altså, kort sagt: Hvor går din grense. Både i hva du selv ville gjort, og hva du hadde taklet å spilt mot før det ødela hele opplevelsen din? Endret 24. februar 2013 av Andrull 5 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 ... Bra innlegg Andrull. Er juksere for redd for å spille på like vilkår? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Når jeg skreiv "fordi jeg kan" så mente jeg at jeg spiller spillet fordi jeg kan spille det. Hadde jeg jukset som du så fint sier hadde jeg løpt rundt med aimbot og wallhack, DET er juks, det gir deg en så usedvanlig stor fordel, ingen kan egentlig stå imot det, teknisk sett. Jeg tåler at folk vil dempe og forsterke lyder, det har jeg alltid gjort, jeg ville aldri brukt hacks public eller i matcher, aka aimbot, wallhacks og alt det snackset der. Det er STOR forskjell på folk som dreper deg tvers over mapet og folk som hører 10 meter lengre enn det du kan, lyden i det spillet er jo ikke direkte korrekte heller hva angår footsteps. Hva med alle som ikke har ett bra dedikertlydkort og headsett? Det er også med på å gjøre ting lettere å høre og forsterke ting/plukke opp små lyder, er vel juks det å da og ha det beste utstyret? Jeg ser ikke på BF3 som noen "opplevelse", kommer det en inn med aimbot, disconnect, er ikke verre enn det. Ja blinc, jeg spiller på like vilkår som deg i BF3, så ro helt ned. Antar du sitter der med ett glis så bredt at hadde det ikke vært for øra hadde dett gått helt rundt. Jeg har aldri jukset i ett online spill på en ranked server med andre folk. Det er mye vi alle ikke tåler som andre finner ekstremt gøy. Men dere får kose dere med å lage teorier om meg og mitt vesen ingame, tjohei. Endret 24. februar 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Hvis du tweaker på settings inni spillet (ikke i menyene inne i spillet) via notepad o.l. regnes det som juks, sier ikke at du har gjort det, men hvis. så er det juks. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Det å tweake BF3 via notepad er vel så og si umulig, men de prøver å sverte meg med noe som er totalt akseptert i det kompetitive miljøet i BF2, det døde strengt tatt midt i 2010, men er vanskelig å gjøre noe med når man ikke vil forstå. De har på en eller anna måte fått for seg at jeg er samfunns fiende nr 1 hva angår BF3 også, ettersom jeg aldri har gjort noe anna enn å justere grafikken i ingame menyen i det spillet. Jeg finner strengt tatt ingen filer å tukle med som har noe å gjøre med BF3 på den harddisken der det er installert og lete nøye etter de er for mye jobb til at det lønner seg. 1 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Er juks (progs/skripts) lett tilgjengelig og uten konsekvenser, så vil folk jukse. Enkelt og greit Jeg var under en illusjon om at norske spillere var mindre aktive innen for juks, men samtidig er jeg med å drifte servere for Dayz og der er de fleste som er tatt med juks norske. Når det gjelder anticheat og arbeid gjort for battlefield miljøet vil jeg tørre å påstå at TV2 og battle.no var servere med mest aktive admins, som gjorde MYE arbeid for å holde serverne rene og frie fra juks. På en måte satte de en god standard og holdt Norge rent for juks - og la en moralsk standard samtidig og var grundige og rettferdige i behandlingen av juks. (BF2 tiden spesielt). Det som for meg er et tankekors, er at ikke norske BF gamere spiller på norske servere. Kanskje er det fordi det er flaut å bli tatt i sin egen "bakgård" for juks og at det er lettere å skjule det på en random tysk server? Feks slik det er nå så forsøker noen å samle til en enkel helgecup og lage noe for de norske spillerne, men det er utrolig lite oppslutning. Egentlig litt merkelig at de fleste velger å spille på randoms, istede for å bli med og bidra til noe som kan være vårt eget initiativ for å lage noe Sansynligheten for at det ikke blir noe mer er jo overhengende når det ikke finnes oppslutning eller interesse. Allikevel kunne et sånne cup arrangementer være med å samle norske spillere og samtidig gi et visst innblikk i hvem som egentlig er gode spillere, og hvem som jukser. Da er vi tilbake på at nordmenn flest jukser kanskje, siden dem ikke melder seg på? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå