Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Husker dere ikke bloggen hvor de lasta ned haxxen selv og spillte med den på uten å bruke den.

Da ser man for eks når andre har sikte på deg, og selv om man hopper ut av flyet ruller over 2 biler og løper bak en stein så sto det 100% spot. Sånn kunne man avsløre juksemakere, og han fant 10 på hver eneste server selv om han prøvde 100 servere.

Jeg er sikker på at jeg ikke har spillt på en eneste server uten juksemakere på.

Fyrer av halve magasinet i ryggen på noen så hele karakteren rister så snur de seg og dreper meg så ser jeg de som 100%. Skjer ca 76x pr runde det.

Jeg må nok dessverre være enig med deg der War. Det er dessverre flere cheaters der ute enn det enkelte vil ha det til. Har man spilt FPS siden 90-åra, så er det forholdsvis enkelt å skille klinten fra hveten.

Men da må jo vi non cheaters være fuckings AWESOME som faktisk klarer å drepe alt ifra level 1 til colonel 100 uten større problemer, siden det tross alt ikke fins servere uten cheater, eller 10 cheatere på hver server(ja jøss).

Jeg mener at cheat problemet er noe overhypa selv om det fins mange i verden som bruker cheats så er det rimelig hypa opp mener nå jeg, men så klart noen skjuler det jo bedre enn andre, men igjen så er det mange også er ekstremt gode i dette spillet uten å måtte bruke noe.

Og det med at dere skyter folk i ryggen og de ikke dør er ingen nyhet, det var slik i bf2 hvor du også kunne bruke alt mulig å ingen døde, men har det i det hele tatt eksistert hacks hvor du ikke kan dø?

Det nærmeste tror jeg er at du kaaaanskje kan skru health opp til sånn 1000% eller noe.

Beste hacken må jo være den typen som spotter alle fiendene uansett og den funker også hos team mates sin radar når bare en person bruker den.

Nei, det er nettopp det som er så lett. Det er ikke så mange der ute som er så fuckings awesome - de klarer man fint å sortere ut. Det er ikke vanskelig å forholde seg til i det hele tatt. Men når man blir one-shotta med hagle fra andre sida av mappet - da blir det litt vel fuckings awesome.

En annen kar jeg var borti var slik at uansett fra hvilken vinkel du snek deg innpå ham, så satt han og hadde rifla pekende rett i trynet på deg når du nærma deg. Dette prøvde jeg hele 7 ganger, og hver eneste gang pekte rifla rett på meg - enda det var 4 mulige retninger jeg kunne komme meg innpå ham fra. Og det er greit - jeg skjønner at man kan ha flaks, men på 7 ganger så vil alle før eller senere på èn av de gangene være snudd feil vei. Så når han er vendt riktig vei alle 7 gangene på rad - da er det ingen tilfeldighet lenger - og da har det ingenting med å være fuckings awesome lenger heller. Og i hardcore er det ikke spotting, så han kan umulig vite fra hvilken kant jeg kommer fra, ei heller kan han høre meg når jeg kommer snikende. Og det var ikke åpent lende slik at han kunne se meg på forhånd.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke være "fuckings awesome" for å ha bra runder. Er ikke så veldig ofte jeg får mistanke om juksing og når man spiller 64-maps skal det også endel til å treffe på juksemakerne gang på gang. Jeg tviler riktignok sterkt på at det er så mange som 10pr. runde, tror faktisk de fleste rundene jeg spiller er relativt frie for juksemakere. Men som sagt, jeg tror CQ egnet seg mindre bra for disse jukserne og der ble det også mere tydelig dersom noen brukte aimbot. Jeg snakker da om folk som kommer hoppende rundt ethvert hjørne og headshotter deg med 1 skudd, uansett hva slags våpen de har, gang på gang.

Lenke til kommentar

En annen kar jeg var borti var slik at uansett fra hvilken vinkel du snek deg innpå ham, så satt han og hadde rifla pekende rett i trynet på deg når du nærma deg. Dette prøvde jeg hele 7 ganger, og hver eneste gang pekte rifla rett på meg - enda det var 4 mulige retninger jeg kunne komme meg innpå ham fra. Og det er greit - jeg skjønner at man kan ha flaks, men på 7 ganger så vil alle før eller senere på èn av de gangene være snudd feil vei. Så når han er vendt riktig vei alle 7 gangene på rad - da er det ingen tilfeldighet lenger - og da har det ingenting med å være fuckings awesome lenger heller. Og i hardcore er det ikke spotting, så han kan umulig vite fra hvilken kant jeg kommer fra, ei heller kan han høre meg når jeg kommer snikende. Og det var ikke åpent lende slik at han kunne se meg på forhånd.

T-ugs? MAV?

Lenke til kommentar

T-ugs? MAV?

Ikke noe T-ugs/MAV der nei.

Lenke til kommentar

Fyrte opp igjen spillet og etter bare 5 runder la jeg godt merke til at de problemene som fikk meg til å slutte fortsatt er her...

Hit detection er fortsatt forferdelig med hagle. Spessielt på slugs.

Så å si alle matchene er full enveiskjøring.

Men det verste er jo å tape i colse quarters mot våpen du ikke kan få tak i fordi at du må betale 500 kr ekstra for ting du nesten forventet når du kjøpte limmited edition.

Lenke til kommentar

Mener du close quarter som i close quarter dlc?

Greia er at de våpnene som kom med den dlcen ikke er noe bedre enn de andre sånn egentlig.

Eneste bra våpnet der var mtar-21, men det er bare i nær kamp.

Men du kan prøve f.eks mp7, men du burde spille såpass lenge så du får extended mag og laser, den er rå.

Må skuffe deg ved å si at de nye dlcene er ikke pay to win med tanke på våpen, du må bare finne riktig våpen for jobben, som kommer i form av sånn ca alle pdw våpen, hva angår nær strid.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedproblemet i bf3 er jo ikke de nye våpnene, men de gamle som folk ikke klarer å legge fra seg. Blir litt ensformig når alle springer rundt med samme class og våpen.

En annen ting som plager meg litt er hvor lite fokus det er på infanteri+store maps så langt

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Hovedproblemet i bf3 er jo ikke de nye våpnene, men de gamle som folk ikke klarer å legge fra seg. Blir litt ensformig når alle springer rundt med samme class og våpen.

En annen ting som plager meg litt er hvor lite fokus det er på infanteri+store maps så langt

Det er ekstremt mye klaging på at alle spiller med samme våpen osv. her inne på forumet. Det er faktisk ekstremt sjeldent at jeg blir drept av m16 og ser faktisk veldig mange forskjellige våpen i bruk i rundene jeg spiller. Hvis det er ett våpen jeg ser litt oftere og som det er vanskelig å møte på så er det AEK.

Ja, jeg spiller på XBOX, så da er vel jeg og alle andre noobs i deres øyne...

Lenke til kommentar

Jeg møter nå på mange forskjellige våpen både på inf og hw servere, så akkurat der kjenner jeg meg ikke igjen og hvorfor må folk bruke nye/bytte på alle våpnene hele tiden?

Det er bare naturlig å bruke det du selv er komfortabel med, noe anna ville vært rart, selv om enkelte eksprimenterer av og til.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Finnes det en server med følgende kriterier:

-Back to Karkand

-64 player size

-Conquest Large

-40 eller mer spillere store deler av døgnet

-Hardcore

-Map Rotation

Kom med navn på servere! På forhånd takk.

Etter at Webhallen skiftet sin ENESTE HC server fra B2K til AK så finner jeg ikke en eneste en :(

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Uff det er det som er så vanskelig.

Jeg vil så gjerne ha tips!

Det nytter ikke å snakke om søk og porter.

Kan vi snakke om navn på servere som har B2K Conquest Large map rotation med HC og 80% populated store deler av døgnet?

Finnes det ikke lenger brukbare B2K servere? Kjipt å kjøpe noe som man ikke lenger kan spille.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

.

Eneste bra våpnet der var mtar-21, men det er bare i nær kamp.

Fungerer faktisk bra på range. Den er også ganske presis med riktig utstyr på.

Edit: Fra irl så er effektiv rekkevidde

M16 rundt 500 m

mtar rundt 400m

--------------------------

En ting som jeg synes gjorde spillet veldig bra(alle Bf spillene), var å spille sammen med noen/mange på samme server. Finne en server og en Teamspeak/Mumble og samle folk - bruke stedet fast og møtes på samme server nesten hver gang man spilte. Etterhvert så kom taktikk og lagspill og man lærte seg å kjenne ulike andre spilleres taktikk, bakdeler og fordeler. Det ble kule lag sammensetninger og veldig jevne runder etterhvert. Sånn at man fighter over 20-30 tickets hele veien. Intenst. Strategi og måter å takle kartene kom også via en felles kanal og server man brukte fast + at det var mye morro i å "drepe" folk man visste hvem var fra forum og Teamspeak. Var mange morsomme videoer og bilder fra situasjoner man husket felles, kamper alle var med på og høre folk ropte lit på voip. Gjør spillet mye bedre enn å random spille rundt om, vel... synes jeg da.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...