Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg skal si det for sikkert, er vel 2000 meter ca avstanden fra RU-spawn til US-spawn på Firestorm. Hvis du er heldig med medvind og ligger på toppen av fjellet nærmest spawn og får fri sikt ned i motsatt spawn så KANSKJE du får oppmot 2000 meter.

 

Nå er vel ikke akkurat vind, jordas rotasjon og diverse andre faktorer noen faktor i bf3, eneste faktoren du har å forholde deg til er avstanden til målet.

 

Men nå veit ikke jeg hva maks distanse på noe map er, 2000m var bare ett fantasi tall for å bare komme med ett gitt tall, men jeg syns 2000m er veldig langt ifra RU til US spawn, har sett noen på youtube som skyter på 1300-1500m+ og de ligger nokså langt bak i mapet bare RU spawn, men hva veit vel jeg og ikke har jeg tenkt å undersøke det så nøye heller.

 

Og hvis dere lurer på noe angående våpnene, f.eks hvilke klasser som får hva, så er det enkleste å bare trykke dere inn på "weapons" taben i din battlelog også bare holde musa over.

Men alle pistoler, hagler(utenom m26) og smg, eller pdw våpen som det heter i bf3 er alle all kits våpen.

Men våpnene som er til alle kits står under "general" helt nederst på høyre siden der hvor alle klassene er.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

tror man bruker heli til og komme seg langt utfor den egentlige banen for så og sette seg i setenr 4 ... da kan man ta lange skudd

Tja, godt mulig, men du vil uansett møte på en red zone, både i fly og heli, så du kommer liksom ikke så fryktelig mye lenger.

Eller tar jeg feil nå?

Veit at det fins red zone på fly, så da regnet jeg med at det var det i heli også, orker liksom ikke å fly idiotisk langt i en retning for å finne det ut.

 

Er eneste måte å spille BF3 igjennom Origin?

 

Tror det ja, det gjelder vel både online og single player tror jeg, men mulig det fins noen andre som veit det bedre enn meg.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Tja, godt mulig, men du vil uansett møte på en red zone, både i fly og heli, så du kommer liksom ikke så fryktelig mye lenger.

Eller tar jeg feil nå?

Veit at det fins red zone på fly, så da regnet jeg med at det var det i heli også, orker liksom ikke å fly idiotisk langt i en retning for å finne det ut.

Jo man får en red zone, men poenget er vel at man da blir sittende et godt stykke utenfor det som er tilgjeneglig for flesteparten. Det burde uansett vært slik at det som er redzone for infanteri/kjøretøy burde ikke vært mulig å lande i. Gikk egentlig utifra at det var slik men det høres altså ikke slik ut.
Lenke til kommentar

Ok. Har fått skikkelig dilla på jetfly, men opp mot gutta som har mye tid bak spakene er jeg sjangseløs og et jævla null. Jeg klarer rett og slett ikke å følge etter dem i en dogfight, de rister meg av og jeg mister dem ut av synet hver jævla gang. Enden på visa er at jeg blir skutt i fillebiter få sekunder etterpå og nærmest ender opp som

mentalt. Er så helvetes frustrerende og ikke vite hva en skal gjøre. Spiller disse med joystick eller noe? Jeg forstår mekanikken bak å gjøre brå avskjæringer, med gass og brems, men disse gutta tar det til en nytt nivå. Teknikken de også bruker med å komme bak en er helt forvirrende for meg, det virker som de gjøre skarpe ned -og oppstigninger, samtidig som de plutselig svinger hardt til sidene. Når de først forsvinner ut av synet har jeg null mulighet til å visuelt se de igjen før jeg er hundemat, uansett om radaren viser at de er der. Noe med erfaring som kan gi gode råd? Jeg spiller feks med piltastene, er dette dumt?
Lenke til kommentar

Vil dere dele noen tips med meg til f.eks hvordan få flere kills enn normalt (strategi og taktik)? Eller andre tips?

Tror ikke det er noen spesielt "magiske" metoder som gir deg mer kills en normalt. Er stort sett kun økt spilltid som hjelper. Det viktigste i mine øyne er å kjenne kartet veldig godt. Du bør alltid vite hvor fienden typisk sett kommer fra, hvor de camper, hvor det er trygt å stoppe, hvor claymores/miner kan ligge, bottlenecks etc. Spesialisér deg gjerne på ett bestemt kart slik at du kjenner det ut og inn. Ellers er det også viktig å finne et våpen som passer din spillestil. Her er det mye prøv og feil, men et godt ugangspunkt til å få enkle kills er å bruke de våpen som er kjent som OP. For tiden er det vel M16A3 som gjelder der. Erfaringsmessig er det også lettere å få raske kills dersom du bruker kjøretøy. Helst helikopter, men også Tanks/APC evt. fly kan funke bra, men det er veldig avhengig av hvilke våpen fienden har. Om halvparten har soflam og den andre halvparten har javelins blir det lite tid til å få raske kills.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil dere dele noen tips med meg til f.eks hvordan få flere kills enn normalt (strategi og taktik)? Eller andre tips?

Spill i squad, beveg deg hele tiden (helst med squad), sats på nærkamp / middels hold (red dot/holo), løp de ekstra 20 meterne for å flanke fienden (blir du god på dette bør suppressor anbefales) og hold deg godt unna tankser med mindre du sitter i en selv. Av kjøretøy er ofte en IFV å foretrekke foran tanks dersom det er et bykart med trange gater og ellers få kjøretøy (f. eks. Strike at Karkand).

 

Lær deg å skifte mellom single fire, burst og full auto og gjør dette aktivt. På litt lengre avstand tar du ut en fiende mye fortere med single fire, og det er veldig god trening og ikke minst det desidert morsomste og mest realistiske. Burst fire er overlegent på 20-50 meter, har du et våpen med burst så bruk det for det som det er verdt. Fullauto bruker du når du beveger deg (i fall fienden plutselig dukker opp) og på kort hold som for eksempel innendørs. Bruker du fullauto på over 15 meters hold bør du skyte i salver og ikke bare holde inne museknappen.

 

Når det gjelder våpen må du tenke deg litt om før du velger... FAMAS er et møkkavåpen på litt avstand, men med det så kan man eie det meste dersom man ikke skal skyte lengre enn 10 meter likevel. G3A3, for eksempel, er håpløs å løpe gjennom hus med, men på litt avstand er den overlegen. Velg våpen etter hvordan du spiller, eller velg spillestil etter våpenet du ønsker å bruke, begge deler funker fint.

 

Bli også venn med pistolen din. Her vil det være litt smak og behag, men generelt sett er pistolene med fullauto for de som ikke er flinkest til å sikte og som gjerne bare bruker pistolen som siste utvei og på kloss hold. Semiautomatiske pistoler er veldig allsidige og fungerer både i nærkamp og på litt hold. Pistoler med lommelykt er veldig nyttige å ha dersom man løper igjennom hus og har et gevær e.l. som ikke duger på kloss hold. De tyngre pistolene (.44 Magnum++) er utrolig nyttige å bruke dersom man er god til å sikte, og kan fungere veldig godt også på litt avstand, dog de kan være vanskelige på kloss hold. Prøv å velg main gun + pistol som passer sammen (G3A3 m/6x Rifle Scope + .44 Magnum m/3.14x scope fungerer egentlig dårlig).

 

Og ikke bry deg med å skyte fra hofta med mindre det er snakk om <6 meters hold. Man kan selvsagt være heldig, men i lengden vil du tjene på å bruke siktet. Jo mindre forstørrelse du bruker, jo kortere tid tar det å løfte opp våpenet og sikte. Jo mindre forstørrelse, jo mer aktiv bør du være.

 

Men uansett hva du gjør - PTFO. Løp rundt og ta flagg, spreng MCOMS eller hva enn det er objective er. Du får poeng, laget ditt vinner og som regel vil du ende opp med å få langt flere kills enn du ville gjort dersom du bare camper eller horer.

 

 

I tillegg kan du jo sjekke ut f. eks. denne guiden, øke FOV osv.

 

 

tl;dr: løp rundt som en gal, ta flagg, bruk red dot og fullauto, skyt alt du ser og gjør det helst fra flanken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...