Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen, nå begynner jeg og bli irritert! Det skal alltid være noe tull med BF3...

Har prøvd og google, og prøvd flere sånn fix-tips greier på nettet uten noe hjelp. Kommer ikke inn på en eneste sverer. Bruker trådløst nett med utmerket signal.

Vet ikke hvilke sånne fix-tips greier du har prøvd men når jeg bruker å få problemer med BF3, så gjør jeg en eller flere av følgende:

- Høyreklikk på spillet i Origin og velger 'Repair game'

- Oppdaterer PB manuelt

- Restart nettleser (Chrome)

- Reboot PC

Lenke til kommentar

Kjøpte og installerte Close Quarters nettopp, men det er jo fullstendig uspelbart. Latterleg låg FPS, noko som aldri har vore eit problem før.

Samme her :p Så jeg endte opp med å spille med 800x600 oppløsning, funker egentlig mye bedre for meg.

Lenke til kommentar

Kjøpte og installerte Close Quarters nettopp, men det er jo fullstendig uspelbart. Latterleg låg FPS, noko som aldri har vore eit problem før.

Er muligens mer krevende en originalen. Jeg merket ikke noe forskjell, men så kjører jeg ikke på max heller.
Lenke til kommentar

Har ikkje så lett for å godta at det skal vere meir krevande med knøttsmå 24-mannskart enn dei store 64-mannskarta.

Skrudde av AA så funka det betre. Dette til tross for at auto-instillingane som spelet foreslår vil ha max (både deferred og post).

Server laggen er der framleis, men den veit iallefall Dice om.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Tja, prøvde eit anna, ikkje-CQ-kart òg. Var betre framerate der, men framleis mykje dårlegare enn før siste patch. Er uansett framleis ikkje mogleg å spele nokon stad før alle latency-problema er vekke. Døyr fem sekund før folk kjem gåande rundt hjørnet, liksom. Trur eg går tilbake til Crusader Kings fram til Dice slutter å dille rundt.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ellers må jeg si meg veldig fornøyd med "Premium" opplegget. Var veldig kritisk i starten, hadde mer eller mindre gitt meg med BF3 og hadde ikke tenkt å kjøpe verken CQ eller "Premium". Men da jeg faktisk satt meg helt inn i hva "Premium" innebar og i tillegg kom over "India trikset" da slo jeg til. Har siden hatt mye moro med det og kan trygt si at det var en frisk ny start igjen på BF3. Hovedfordelen med CQ er jo selvsagt at man slipper all ubalanse og dritt mellom kjøretøy og infanteri som Dice aldri klarer å fikse :( Det er mye mindre frustrasjon i CQ, alle stiller likt og det er enkel og grei morro!

Har pr. idag egentlig ingenting å utsette på ubalanse eller bugs på CQ maps. Eneste man av og til må slite med der er juksemakere, men slik er det jo overalt.

En ting som virket rimelig teit i begynnelsen var "Random spawn points" på CQ kartene, men det fungerer faktisk helt fint. Både fordi kartene er såpass små, flagcap tar mye kortere tid og man kan uansett spawne på squadmates.

Så for å si det enkelt: Om du spilte hovedsakelig infanteri i BF3,hadde passe grei aim, likte å cappe men gikk til slutt lei pga. all ubalanse og bugs som er i vanlig vanilla, så tror jeg du kan få mye moro ut av CQ.

Lenke til kommentar

Ziba Tower er det mapet som krever minst, har ingen drops der. men de andre 3 krever ganske mye visse plasser

Operation 925, både ved flagg A og innover der alle pc'ene står så dropper mine to 7970 30-40fps.

Scrapmetal er stort sett grei, men nede på gulvet ved trappa opp til helikopteret/flagg A dropper det litt, + et par andre steder.

Og Donya Fortress er også krevende visse plasser, mest i midten ute der det er vann, her dropper det ganske mye, men her løper jeg sjelden midt på uansett..

Ødeleggelser+mye folk = fps drops, dette ser man igjen på andre map også..

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Er alltid hyggelig å sette hagla rett opp i trynet på en motstander på kloss hold, fyre av så du ser blodspruten står, for så å dø selv i neste øyeblikk mens motstanderen løper videre med svært lite eller ikke noe tap av helse. :(

Men seriøst, kjør ned oppløsning og alt annet av settings dersom det er ren grafikkytelse som er problemet. Spillet ser svært bra ut, selv med alt på low og det er like morsomt. (Selv om det alltid er litt nederlag å måtte justere ned ;) )

Det verste problemet for meg er og blir den fæle nettkoden som er implementert. Den vil alltid være like ille uansett hvor bra maskin man har. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det har også vært nevnt før her i tråden, men jeg nevner det igjen for evt. de som ikke har det ennå: Better Battlelog Addon til Chrome & Firefox. En kjempefin addon til Battlelog som gir deg mye mer info i browseren, integrert i den vanlige Battlelogen. Bare det at man kan lagre egne filtersett i serverbowseren er grunn nok i seg selv til å installere denne.

http://getbblog.com/en/download

Lenke til kommentar

Tja, prøvde eit anna, ikkje-CQ-kart òg. Var betre framerate der, men framleis mykje dårlegare enn før siste patch. Er uansett framleis ikkje mogleg å spele nokon stad før alle latency-problema er vekke. Døyr fem sekund før folk kjem gåande rundt hjørnet, liksom. Trur eg går tilbake til Crusader Kings fram til Dice slutter å dille rundt.

denne guiden ga meg og noen av mine BF3 brødre lavere ping.

Jeg gikk ned fra 60-95 til 20-75 ish i ping.

Treffer mye mere enn før.

Verdt å ta en titt på i allefall: http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html

Lenke til kommentar

Skeptisk til tredjeparts-ting. Latency-problema er eit PB-problem, det er stadfesta. Lite anna å gjere enn å vente, eller spele på non-PB-servarar. Får håpe FPS-dropsa berre er dårleg shader-koding oder etwas, så eg kan skru på igjen AA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...