Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanksene har jo blitt ekstremt svake med alle nerfene... Nesten nytteløst å prøve å reparere med repair tool siden den har blitt så treg, javelins/jets/stationary har blitt buffet mot tanks, og tanksene tåler

Enig.. rett og slett umulig og reparere ferdig en tanks før du blir sprengt i fillebiter.

Det er ikke meningen at du skal kunne reparere deg vekk fra at noen står og skyter på deg med rpg eller en annen tanks - da må du komme deg ut av skuddlinjen og reparere, det er sånn det skal være.

Jeg er enig i at repair toolen trengte en nerf og at den reparerte for fort i kamp, men nå har det blitt dratt en smule langt synes jeg. Jeg vant en tanks duell og reparerte tanksen etterpå mens den var ganske lav på helse, uten umiddelbare fiender i nærheten, (ingen poeng å flykte hvis den er disabled uansett) etter en halv evighet med reparering blir jeg angrepet av en jet og helsa synker igjen ned til nesten null. jeg reparerer til den store gullmedalje og rekker å bli angrepet av samme fly igjen, da bare gir jeg opp og drar til fots. Verdt å merke at det var ganske god tid mellom angrepene, og at jeg hadde endt opp med å reparere til fanden sjøl hadde tatt meg.

Denne repair nerfen, kombinert med Jav buff og mindre tank helse gjør tanks rimelig ubrukelige i mine øyne. Har flerfoldige timer med tankskjøring på samvittigheten, så dette er noe jeg legger veldig godt merke til. Rimelig kjipt å legge fra seg det man liker best med BF3 pga en nerf som ikke trengtes.

Jeg brukte AA istad, og jeg er enig i att de har dratt det vel langt, du bør virkelig ha god til skal du reparere..

Lenke til kommentar

Hva faen er galt russisk SAM nå? Må jo nesten sitte oppå jet/heli for å låse target, jo.

IGLA og Stinger har fått rekkevidden og lock-on timeren sin redusert samt at de disabler ett fly/chopper på ett treff. Dette er så de ikke skal være så dominerende (noe jeg ikke har lagt mye merke til) i hele luftrommet, men heller kontrollere ett mindre område.

Stinger

Så hvis vi ser bort fra enkelte game closing bugs, a85 recoil og battlelog så... Er vi fornøyd? :)

Det pluss at tankser er laget av papir for tiden. Tynt papir.

Lenke til kommentar

Merker ikke forskjell på suppressionen i det hele, og synes med andre ord det fungerer helt greit. Har heller ikke under 300 i spm og 10% accuracy.

Edit: Men nå når jeg leser reddit-posten, kan jeg se problemet det skaper med mer suppression.

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Er ikke Oman en del av Karkand? Spilte nettopp en time på Oman og fikk ikke assignement-tid. Får det på Wake Island.

En del av Back to Karkand pakken, ja. Men man må spille på selve "Strike at Karkand" i 2 timer for å oppfylle de kriteriene.

Lenke til kommentar

Link til Reddit.

Link til Reddit.

SPM = skill, public = shit

Saklig-bilde.jpg

Det er ikke noe saklig her. Det eneste saklige argumentet jeg har sett mot den nye, kraftig økte suppression, er den siste videoen som Nerowulf postet, og det ser ut til å være en bug. Ordlyden i patchlogen tilsier at accuracy skulle bli redusert og recoil økt dersom man var "fully suppressed", men det vi ser nå minner ikke om dette i det hele tatt. Det ser ut som effekten slår inn med en gang man blir litt suppressed.

Men det er det eneste dårlige med suppression etter den nye patchen, spør du meg. Ja, det har blitt vanskeligere å treffe folk som skyter mot deg, og det er kanskje litt vel blurry til tider, men dette går ikke ut over gameplay tvert i mot. Hva slags gameplay har blitt ødelagt? Twitch gameplay?

Spillet har blitt bedre og mer taktisk siden folk ikke lengre bare kan stole på god aim og hoppe rundt som Duracell-kaniner mens de skyter alle fra hofta, og det er heller ikke lengre mulig å bare snu seg 180 grader og skyte tilbake på sniperen som nettopp sendte en kule forbi øret på deg.

Suppressive fire er nå en feature som man faktisk aktivt kan benytte seg av og bruke for å hjelpe laget. Før patchen var det bare å løpe rundt hushjørnene og gjennom kuleregnet mens man skøt tilbake på de som sto og la ned dekningsild for å beskytte teammates og objective - det funket ikke i det hele tatt. Nå bør man tenke seg om før man stikker hodet fram for å se om det er mulig å skyte tilbake. Kanskje det beste er å gå finne en annen vei til målet?

Snipere som skyter etter hverandre fra 1200 meter (og bommer) bør nå finne seg noe annet å gjøre, og siden bipod har fått en kraftig buff er det nå mange fine mål mid-range som man kan ta ut både for sin egen og laget sin del.

Spillet er mye bedre nå, men jeg kan selvsagt være enig i at suppression ikke er optimalt per dags dato. Som den videoen beskriver er det vel drøyt når man bare er litt suppressed, og -accuracy og +recoil bør heller øke eksponensielt etter hvert som man blir mer og mer suppressed, samtidig som det bør ta 2-2.5 sekunder lengre tid før man blir "fully suppression (etter litt mer spilling, føler jeg at det faktisk er fint som det er) samtidig som deler av blurry-effekten bør erstattes med f. eks. mindre desaturation/fargemetning.

Dersom Reddit-whinerne får viljen sin og suppression blir stilt helt tilbake til pre-patch, vet jeg ikke om jeg orker å fortsette med BF3. Dette, samt bipod-buff og MAV-fix var stort sett det eneste jeg "krevde" av den siste patchen. Vil man ha et FPS der aim er alt som teller og det å løpe rundt som en gal ikke får konsekvenser, så finnes det mange bedre alternativer. BF3 kan aldri bli helt ARMA, men det bør holde god avstand fra COD, Quake, CS og så videre.

Økt suppression har ikke ødelagt gameplay - man har bare fått en ekstra ting å ta hensyn til. Gode spillere vil fortsatt dominere dårligere spillere. Adapt or die.

Endret av Sencured
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...