Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Jeg ha et spørsmål, som oftest når jeg ser en Sniper så ser du ut som h*n bruker flashlight.

Min bror er helt sikker på at det er stupdummefolk som ikke skjønner at de blir sett lett med Flash.

Jeg har tenkt det kan være refleksjoner eller noe fra kikkert siktet. Siden det kan da ikke være så sinnysykt mange "dumme" folk (no offense)...

Flash og dumme folk eller refleksjoner?

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er lagt inn som "balanse". funker relativt greit, for hvis du faktisk sitter der og stirrer i 2-3 minutter sammenhengende etter noen å skyte, så fortjener du faen ta meg en kniv i nakken!

Edit: Merk at det "skrus" på utelukkende etter X sekunder og bare hvis du er prone, IIRC.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Når man bruker et sikte med zoom som er større enn 4X så vil andre se en refleksjon i siktet ditt når du sikter inn. Dette er en mekanisme som Dice har lagt til for å forhindre campere. Det blir lettere å finne ut hvor fiendlige snipere gjemmer seg.

Gjennskinnet i siktet skjer uavhengig om du er inne eller ute, eller om det er lys eller ikke.

Lenke til kommentar

YESSS, da hadde jeg rett.. kjipt at jeg ikke kan si det til min bror som dro idag tidlig til Madla.. Han skal i real life battlefield :p neida..

Mens vi snakker om det, noen som liker AG3 i BF3? Jeg digger den, men den har litt slow firerate da.

åhh, AG3 heter G3A3 i BF3...

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Slow firerate er delvis ekte, delvis for balancing purposes siden G3A3 har større prosjektil enn de andre assault-riflene. Jeg liker den. Den blir buffa litt på longrange i patchen, noe som gjør at den kan bli helt konge med Heavy Barrel og enten ACOG eller 6x scope.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om det, noen som liker AG3 i BF3? Jeg digger den, men den har litt slow firerate da.

AG3 er den norske utgaven av G3 som forvaret bestilte og så modifisert av Kongsberg Våpenfabrikk..

Greit, men jeg liker å kalle den AG3. Fordi den ligner :) Er ikke så nøye!

Eneste som bruker AG3 nå er vel de som er på Madla. Alle de andre har vel skiftet til HK416?

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Har lagt min kjærlighet for FAMAS :love:

GA3A brukes en del under CO-OP, men synes den ikke duger noe særlig ellers. FAMAS duger til alt!

Har ikke brukt Famas særlig mye, men den skal prøves ut nå :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Famas duger bare på grand bazaar for min del. Til alt annet finnes det bedre rifler. Det er i aller høyeste grad ett nærkampsvåpen.

AG3, G3A3...kjært barn og alt det derre...

G3'ern er digg på avstand, men jeg har lagt min elsk på L85'ern også.

Og forøvrig, scope glint kommer uansett om du står og eller ligger, og er synlig fra første øyeblikk du setter øyet til scopet. D.v.s. det er ikke synlig om du ikke er innzooma.

Vinkelen det er synlig på er ca 90 grader hver side, med økende styrke jo mer rett på scopet du ser. (i.e. det blir svakere om sniperen gradvis snur seg bort i fra din retning)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

AG3 er den norske utgaven av G3 som forvaret bestilte og så modifisert av Kongsberg Våpenfabrikk..

Men det er vel ingen forskjeller på AG3 og G3A3? Samme prosjektil, samme utforming og lignende.

Lenke til kommentar

Eneste som bruker AG3 nå er vel de som er på Madla. Alle de andre har vel skiftet til HK416?

Det stemmer! AG3 for rekruttene på Madla og en del av Haakonsvern, selv om de skulle starte overgangen til HK416 i starten av 2012, så vidt jeg forstod.

Ellers i marinen (og forsvaret) blir det brukt HK416, og noen steder G36, MP5 og MP7.

Lenke til kommentar

Men det er vel ingen forskjeller på AG3 og G3A3? Samme prosjektil, samme utforming og lignende.

Den norske versjonen av G3 har noen forskjeller fra den tyske originalen: Kolben er 2 cm lenger, sluttstykkebæreren har frest ut et serratert tommelfingergrep for å forenkle fremføring av sluttstykkebæreren ved ufullstendig ladegrep og ladearmen og bajonettfestet har litt annerledes utførelse. Sluttstykket på et norsk gevær går fram i låst posisjon med tomt magasin. Man kan se at det er et norskprodusert våpen på at Kongsberg-symbolet (en K med krone) slått inn forskjellige steder. Riksvåpenet er slått inn på glidekassen sammen med produksjonsmåned/-år, samt serienummer.
Lenke til kommentar

Det er bare minimale forskjeller på AG3 og G3A3. En AG3 er strengt tatt en G3A5 produsert på lisens av Kongsberg Våpenfabrikk. Lengre skulderstokk (unikt for AG3) og muligheten til å lukke sluttstykket stille/fullføre ladegrep dersom det er ufullstendig (forskjellen på A3 og A5) er hovedforskjellene.

(ufullstendig ladegrep er forsåvidt den vanligste funksjonsfeilen på AG3, eneste jeg opplevde på 2500 skudd på den, hvertfall. Og selv da opplevde jeg det bare 4-5 ganger)

Edit: Nerowulf var før meg :(

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...