Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er killstreak'n til folk?

 

Jeg ble litt overrasket over hva jeg har, for jeg kan aldri huske å tatt så mange etterhverandre. Samt jeg er ikke opptatt av å ha en god killstreak. Ikke missforstå, jeg prøver å holde meg i livet, men er ikke redd for å "ofre meg".

Lenke til kommentar

De fleste assault riflene har ca 900m i range, de fleste sniper riflene har 3000m i range. Dette er mer eller mindre ubetydelig da 99.9% av alle kills vil være under ~500m.

Om de fleste av dine sniper kills er på under 500m hvorfor bruker du da ikke vanlig assault rifle dersom du mener at de er så mye bedre?

Og hvis en vanlig assault rifle blir like bra som en sniper rifle dersom man setter på bedre scope, hvorfor er det da haugevis av recon folk som ligger med sniper rifle på alle servere?

Som tidligere sagt: Sniper skal ikke være noen CQC klasse. Recon klassen har derimot mulighet til å være en svært effektiv CQC klasse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

24. Er sannsynligvis fra den tida jeg og en kompis hora MBT som noen helter.

 

 

 

Ene kompisen min har en 48-49 killstreak med mortar :p Han unlocka den grytidlig og spamma den på diverse rush maps før folk lærte seg counter-mortar.

Lenke til kommentar

Kjip den ene lossen der...

 

post-214581-0-04924900-1330653523_thumb.png

 

Kjenner til det..

 

 

 

 

Flere enn meg som merker at veldig ofte så er det høy rank folk mot lavrankfolk på servere. Iallefall så skjer dette titt og ofte. "høyrankfolka" skifter lag når de ser muligheten hvis laget de er på er dårligere enn det andre. En standard er jo at en av de rutinerte på det tapende laget som har veldig høy score plutselig bytter over på "vinnerlaget".

 

 

Dette skjedde ofte i BF2 også. Selv mener jeg dette er svært feigt, men men.

 

 

Lenke til kommentar

Unlocket akkurat mortar selv igår og har testet det i et par timer. Balansen virker til å være rimelig perfekt. Den er selvsagt massivt underpowered, men det er forståelig, da man enkelt ville eliminere det aller meste dersom den var i nærheten av en ekte mortar. Slik den er nå egner den seg best til å forstyrre fienden i det den foretar seg, noe som kan være svært nyttig i mange situasjoner. En ting som den fungerte svært bra til var å kontre baserape attacks. Spilte på Seine igår på et lag som var rimelig greit, men ved en tilfeldighet ble laget presset opp mot uncap. Det andre laget stormet så på og begynte å baserape. Da var vi to-tre stykker som fyrte opp et mortar regn mot fienden og baserapen deres gikk fullstendig i oppløsning og laget fikk cappet igjen.

 

Det som er litt bekymringsverdig er at man trolig også kan bruke mortars til å baserape.

Leste noen rykter tifdligere i tråden hvor noen sa at mortar ikke skulle kunne plasseres i uncap området i neste patch. Isåfall høres dette ut som en gigantisk balansefeil. Det vil da si at mortar vil være svært nyttig som baserape våpen, men at man ikke kan kontre baserape med dem. Så lenge fiendens mortar kan skyte inn i uncap er det veldig lett å kontre andre mortars, uansett, så det er overhodet ikke noe behov for å endre balansen der.

Lenke til kommentar

Hva er killstreak'n til folk?

 

Jeg ble litt overrasket over hva jeg har, for jeg kan aldri huske å tatt så mange etterhverandre. Samt jeg er ikke opptatt av å ha en god killstreak. Ikke missforstå, jeg prøver å holde meg i livet, men er ikke redd for å "ofre meg".

 

51. Fikk 51-0 med AS VAL på Metro.

Lenke til kommentar

Kjip den ene lossen der...

 

post-214581-0-04924900-1330653523_thumb.png

 

Kjenner til det..

 

 

 

 

Flere enn meg som merker at veldig ofte så er det høy rank folk mot lavrankfolk på servere. Iallefall så skjer dette titt og ofte. "høyrankfolka" skifter lag når de ser muligheten hvis laget de er på er dårligere enn det andre. En standard er jo at en av de rutinerte på det tapende laget som har veldig høy score plutselig bytter over på "vinnerlaget".

 

 

Dette skjedde ofte i BF2 også. Selv mener jeg dette er svært feigt, men men.

Jeg hadde motsatt erfaring i BF2. Det var mye mer selvbalansering der, gode folk gikk oftere til taperlaget for å få mest mulig jevne kamper. Noe jeg ikke har sett i BF3 i det heletatt. Savner "fairplay" mentaliteten fra tidligere tittler... men sånn er den nye generasjonen gamers..

 

Unlocket akkurat mortar selv igår og har testet det i et par timer. Balansen virker til å være rimelig perfekt. Den er selvsagt massivt underpowered, men det er forståelig, da man enkelt ville eliminere det aller meste dersom den var i nærheten av en ekte mortar. Slik den er nå egner den seg best til å forstyrre fienden i det den foretar seg, noe som kan være svært nyttig i mange situasjoner. En ting som den fungerte svært bra til var å kontre baserape attacks. Spilte på Seine igår på et lag som var rimelig greit, men ved en tilfeldighet ble laget presset opp mot uncap. Det andre laget stormet så på og begynte å baserape. Da var vi to-tre stykker som fyrte opp et mortar regn mot fienden og baserapen deres gikk fullstendig i oppløsning og laget fikk cappet igjen.

 

Det som er litt bekymringsverdig er at man trolig også kan bruke mortars til å baserape.

Leste noen rykter tifdligere i tråden hvor noen sa at mortar ikke skulle kunne plasseres i uncap området i neste patch. Isåfall høres dette ut som en gigantisk balansefeil. Det vil da si at mortar vil være svært nyttig som baserape våpen, men at man ikke kan kontre baserape med dem. Så lenge fiendens mortar kan skyte inn i uncap er det veldig lett å kontre andre mortars, uansett, så det er overhodet ikke noe behov for å endre balansen der.

Enig. DICE gjør knefall for n00bs som ikke kan spillet. Mortar og counter-mortar fungerer helt fint. og er bra balansert. Du har valget mellom å få inn noen gode treff og så bli counter mortera til hel, eller kjøre shoot'n scoot for å unngå counter-mortar, med det resultat at du får inn mye færre skudd og er mindre effektiv. Så få at folk flest driter i å bruke mortar til annet en counter-mortar mot newbs som ikke flytter seg mellom hver skudd.

 

Å ikke få deploye i uncap vil bare føre til at man kan spawnrape deluxe og være "untouchable" fordi det ikke er direkte LOS og ingen måte å ta dem på ellers.

 

Mortar er ikke ett stort problem. Deployet noen i uncap og kunne skyte på FI, ja så er jo FI så nær at de kan skyte med mortar tilbake... Og mortar er bare veldig effektivt om man får stå i fred og skyte kontinuerlig. Noe en smart motstander ikke tillater. det er vel forøvrig veldig få maps der det er relevant å stå i uncap og skyte med mortar. Seine Crossing er det eneste jeg kommer på...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Åh, deilighet! Var US på Noshahar Canals, og havnet i den klassiske situasjonen der: US har ingen flagg, må spawne på carrieren, mens RU har et heli som hovrer rundt og stjeler Little Bird'ene når de spawner. Skulle akkurat hoppe inn i en, men en RU kom før meg. I irritasjon slengte jeg ivei en SMAW etter ham.

 

Og treffer.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som merker at veldig ofte så er det høy rank folk mot lavrankfolk på servere. Iallefall så skjer dette titt og ofte. "høyrankfolka" skifter lag når de ser muligheten hvis laget de er på er dårligere enn det andre. En standard er jo at en av de rutinerte på det tapende laget som har veldig høy score plutselig bytter over på "vinnerlaget".

 

Dette skjedde ofte i BF2 også. Selv mener jeg dette er svært feigt, men men.

Lamejoining er rimelig taperaktig og feig oppførsel ja. Når man underkaster seg det andre laget fordi man ligger under da har man i praksis tapt så mye som det går an på personlig nivå.

Om serveren i tillegg ikke har autobalance så har ofte også det vinnende laget(som består hovedsaklig av highranks) også mange fler spillere. :(

Lenke til kommentar

Mortar er ikke ett stort problem. Deployet noen i uncap og kunne skyte på FI, ja så er jo FI så nær at de kan skyte med mortar tilbake... Og mortar er bare veldig effektivt om man får stå i fred og skyte kontinuerlig. Noe en smart motstander ikke tillater. det er vel forøvrig veldig få maps der det er relevant å stå i uncap og skyte med mortar. Seine Crossing er det eneste jeg kommer på...

Stemmer, Mortar blir jo for svingende merket av på kartet slik at alle kan se ham. Er det i det hele tatt mulig å tilrettelegge bedre for at fienden skal kontre?? Hva om vi feks. begynte å kreve at snipere også ble merket av på kartet automatisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...