Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og btw, hvilke store fordeler? Range? Du kan godt smelle på et 8x scope på assault rifla di.

Uhh, om du så smeller på et 1000x scope på en assault rifle, så blir ikke range lengre av den grunn.

 

I praksis så vil et bedre "kraftigere" scope gi deg bedre range. Er fulstendig klar over at kula ikke flyr noe lengre, men å treffe et objekt på 300m med ironsights er nærme umulig, men med 6x scope går det fint.

 

De fleste assault riflene har ca 900m i range, de fleste sniper riflene har 3000m i range. Dette er mer eller mindre ubetydelig da 99.9% av alle kills vil være under ~500m.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

 

M416 har lavere random spread (1 når man ligger i prone) på første skudd enn SV98 (3 når man ligger i prone).

Recoil and spread are a bit confusing, but basically the lower values are, more accurate weapon is.

 

Meaning assault rifles har mye lavere spread enn sniperrifles på første skudd.

 

Skjønner ikke det helt selv, men det er det statsa sier. :p

Lenke til kommentar

Til dere som har lest gjennom changelogen for den kommende patchen: Har dere funnet noe dere er uenig i? Jevnt over gleder jeg meg stort, men det er noe jeg mener er idiotisk.

 

 

-Laser Guided missiles can now be distracted by Flares.

 

Er ikke dette urealistisk og idiotisk? Er ganske vanskelig å painte+locke javelin på helikopter, og nå blir den et par hakk dårligere. ECM-jammer holder lenge

 

-AA Missiles are more difficult to dodge in Jets, this was unintended behavior that created an imbalance against skilled pilots.

 

Greit nok, men jeg synes det er helt greit at dyktige folk har fordeler over andre.

 

SMAW/RPG skulle vært enda svarkere mot infanteri, og heller mer effektive mot armor og bygninger.

 

Frag-rounds kunne du egentlig bare fjerna for min del.

Endret av bobbo_
Lenke til kommentar

Tenker aldri slik, jeg tenker hvem har størst magasin, kort ladetid og bra treffsikkerhet, da jeg bare bruker ett skudd for å drepe.

 

 

Han er sikkert bedre enn meg. Det er over en måned siden sist jeg har spilt FPS, følte at det gikk greit nå etter en lang pause :)

 

Heltgreit.jpg

Lenke til kommentar

Ble rimelig overrasket da jeg så profilen din på Battlelog. Hadde forventet høyere SPM og til dels W/L med en slik K/D. Ikke ment negativt, da min er svakere på begge punkter. (Jeg er ikke en spesielt god spiller og jeg veit det. :))

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Det er jo meninga da... Ser ikke helt problemet her jeg. Sniper rifler skal slå alle andre våpen på lange avstander, men vil jo så klart funke close også.

 

Problemet er at en bolt action allerede gjør 75 i skade point blank. Nå vil de gjøre dem 1 hk i "upper chest" området.Jeg sier bytt til sidearm og fullfør jobben som en mann.

 

Det gjenstår å se, men poenget mange her prøver å få frem er at alle våpen har fordeler og ulemper. Sniper rifler er ubestritte "kings of long range". Blir feil om de da også plutselig skal kunne være like brukenes i CQC som andre våpen som er spesialisert for det... det blir feil. Imho som sniper må man bare være mer avhenging av flittig bruk av sidearm for close quarters. Don't like it? Equip en AR, carbine, PDW eller shotty som den fyren du ble jumpa av og sloss i nærkamp... :ph34r:

 

 

Og hvis du som sniper klager på at du ikke har kjangs når fi sniker seg innpå deg der du camper så har du virkelig misforstått noe.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har lest gjennom changelogen for den kommende patchen: Har dere funnet noe dere er uenig i? Jevnt over gleder jeg meg stort, men det er noe jeg mener er idiotisk.

 

 

-Laser Guided missiles can now be distracted by Flares.

 

Er ikke dette urealistisk og idiotisk? Er ganske vanskelig å painte+locke javelin på helikopter, og nå blir den et par hakk dårligere. ECM-jammer holder lenge

 

-AA Missiles are more difficult to dodge in Jets, this was unintended behavior that created an imbalance against skilled pilots.

 

Greit nok, men jeg synes det er helt greit at dyktige folk har fordeler over andre.

 

SMAW/RPG skulle vært enda svarkere mot infanteri, og heller mer effektive mot armor og bygninger.

 

Frag-rounds kunne du egentlig bare fjerna for min del.

 

Javs vil heldigvis fremdeles ikke gi audio warning når incoming, så forhåpentligvis vil det føre til mer grunnløs popping av flares. Når flares i tillegg ikke lengre bryter lock, så ser jeg ikke det stoore problemet. Kan føre til mer stinger hits også når piloter ikke vet om en jav er incoming eller ei. Man må bare bli litt mer taktisk på når man fyrer av jav.

 

Eneste er mot fly det kan bli ett problem ettersom jav. er litt vel treig...

 

 

Hele greia med at de går bort i fra rekyl og over på spread er latterlig i mine øyne. Det er bare for å tekkes n00bs som ikke klarer å kontrollere rekyl. (Sier ikke at jeg ikke er n00b, men poenget er at jeg liker skill based mekanik fremfor tilfeldighet.)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Synes javelin ser litt merkelig ut også. :p "Sporet" bak raketten ser jo helt merkelig ut når den tar kjappe svinger. Ødelegger en del da man ikke får den smoothe movementen til rocketsa som man hadde med tracer i BC2. Er mulig det står noe om det i patchnotsa, men har bare lest balanse delen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...