Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, utrolig hvor mye jeg erger meg over hvor ødelagt BF3 er. Finner ikke noe glede i spillet lengre! :nei:

Fem steg Dice kan ta for å gjøre BF3 til et mye bedre spill:

1. Remove Mortar, ikke prøv å fiks den en gang, bare ta den bort.

2. Remove FRAG fra autoshotguns. Ikke vits å prøve å fikse de heller, gjør det enkelt å ta den bort.

3. Nerf alle explosives utenom nade og C4 mot infanteri som faen.

4. Oneshot/kill med snipers innen 10 meter, både i softcore og hardcore.

5. Gi Supports med LMG en speed-debuff og nerf LMG i CQC bigtime.

Tipper 80% av BF3 communityet hadde satt pris på dette, og at Dice/EA ikke da hører på spillerne sier litt om hvordan de gir faen...

1. Mortar blir nerfet nå slik at de ikke kan skytes ut fra uncaps og spawn. I tillegg til nerfen de fikk forrige patch er dette ett ikke problem.

2 og 3. Spill BF3 som battlefield skal spilles, på store maps og ikke som en corridor shooter på Metro. Dog skal det sies at både RPG og Frag blir nerfet i patchen.

4. Dette kommer i patchen.

5. LMG blir endret slik at de blir fokusert for stasjonært bruk i patchen.

Kanskje du burde lese patch notes som ble postet her i tråden før du rager om hvor lite DICE elsker deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg nesten i ferd med å legge fra meg bf3... Elsker spillet, men jeg får disconnect hver jævla gang jeg skal joine et game... Noen ganger kommer jeg meg inn, bare for å disconnecte midt i runde.... Tapte netopp flere 10k poeng medaljer og veldig god score, blir så lei

Lenke til kommentar

Heh, har lest patchnotsa. Poenget mitt er at istedenfor å bruke tid på å prøve å fikse frag ammo og mortar (som er en lost cause) så burde de heller bare ta det bort fra spillet.

Glanseksempel: IRNV scopet. Det var vanvittig ubalansert og urealistisk så Dice bestemte seg for å gjøre noe med det. Istedenfor å ta det bort, så gjør de det 100% ubrukelig, ja 100%, og lar det være i spillet helt ødelagt og ubrukelig.

Har ikke fått med meg at mortars blir slik som du sier, men det lover nok bra, men fortsatt. Hva faen tenkte Dice når de lagde mortar? Det værste, med mortar så har man unlimited ammo. Noe som hadde vært smart hadde vært å sette mortar på samme slotten som ammo-kit, og hatt 20 mortars. Det er de små enkle tingene som Dice ikke gidder å fikse som ødelegger spillet for mange.

"Spill BF3 som battlefield skal spilles" Da må Dice lage spillet på nytt først, for det går faen ikke sånn som det er nå. Om du tenker på BF2-style da ofc. Og 2. og 3. gjelder ikke bare metro. På metro er allt greit, ingen joiner en 64 HC metro server uten å forvente at det er latterlig, men sadly så gjelder 2. og 3. på alle maps som er noe mindre (de fleste rush stagene er ganske små) på alle HC servere.

FYI, Dice slapp ikke ut patchnotsa før store deler av communityet sa at nå var de leie, og truet med boikott av servere, fansider osv. :) For alt vi vet er det ikke sikket patchen komme før om 3 måneder heller...

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor ting ikke kan være i spillet så lenge de ikke ødelegger noe. Greit at de kanskje ikke ble like bra som ideen i utgangspunktet, men ved å nerfe det så kan det jo bare være igjen i spillet som en kuriositet. Spillet blir ihvertfall ikke bedre av mindre innhold i mine øyne.

Personlig synes jeg mortars er både ett kult konsept og en morsom greie som kan være nyttig i visse situasjoner. Dog skal det sies at jeg synes de er alt for kjedelig å brukse så jeg rører det aldri selv.

Det at DICE ikke har levd opp til forventningene til community er vel bare noe man må lære seg å leve med. Ingen selskaper klarer å leve opp til det. For min del ser det ut til at de aller fleste problemene jeg har hatt med gameplay vil bli løst med neste patch.

Lenke til kommentar

Bruker ikke folk sidearm?

Det er flere våpen som snipers, som egentlig bør kalles recon med tanke på andre våpen de kan bruke, som er greie å bruke i cqc.

Både automatvåpen og hagler, så om man ønsker å løpe veldig tett på, har man muligheten.

Evt kan man kjøre på med 3-4x zoom på sniper riflene og leke seg mid range, og bytte til sidearm om man må gå close.

Er ikke enig i at alle våpen må fungere på alle felt.

Det sagt, så har jeg 1k+ kills med magnum, så mulig jeg har fokusert mer på sidearms enn andre.

Lenke til kommentar

Bruker ikke folk sidearm?

Det er flere våpen som snipers, som egentlig bør kalles recon med tanke på andre våpen de kan bruke, som er greie å bruke i cqc.

Både automatvåpen og hagler, så om man ønsker å løpe veldig tett på, har man muligheten.

Evt kan man kjøre på med 3-4x zoom på sniper riflene og leke seg mid range, og bytte til sidearm om man må gå close.

Er ikke enig i at alle våpen må fungere på alle felt.

Det sagt, så har jeg 1k+ kills med magnum, så mulig jeg har fokusert mer på sidearms enn andre.

Bruker G18 som sidearm, men noen ganger er man ikke rask nok til å skifte før du blir pumpet full av bly. Synes det er bedre at man kan bruke snipere på flere avstander så man ikke blir stuck som en feig camper bare fordi man velger sniper med et ok long range sikte. Som ofte når jeg møter på folk med sniper så rekker jeg å treffe et skudd, men rekker nesten aldri å reloade og skyte på nytt eller skifte til sidearm før jeg er død.

Lenke til kommentar

Joda, men på medium til lang avstand bør du være en stor trussel med sniper, og så fort du merker de kommer nærmere enn det, bytte til sidearm og komme deg helt close for å ta dem ut.

Høres litt ut som at folk løper rundt med sniper i trange ganger og forventer å kunne ta ut alt og alle med et skudd.

Lenke til kommentar

Heh, har lest patchnotsa. Poenget mitt er at istedenfor å bruke tid på å prøve å fikse frag ammo og mortar (som er en lost cause) så burde de heller bare ta det bort fra spillet.

Glanseksempel: IRNV scopet. Det var vanvittig ubalansert og urealistisk så Dice bestemte seg for å gjøre noe med det. Istedenfor å ta det bort, så gjør de det 100% ubrukelig, ja 100%, og lar det være i spillet helt ødelagt og ubrukelig.

Har ikke fått med meg at mortars blir slik som du sier, men det lover nok bra, men fortsatt. Hva faen tenkte Dice når de lagde mortar? Det værste, med mortar så har man unlimited ammo. Noe som hadde vært smart hadde vært å sette mortar på samme slotten som ammo-kit, og hatt 20 mortars. Det er de små enkle tingene som Dice ikke gidder å fikse som ødelegger spillet for mange.

"Spill BF3 som battlefield skal spilles" Da må Dice lage spillet på nytt først, for det går faen ikke sånn som det er nå. Om du tenker på BF2-style da ofc. Og 2. og 3. gjelder ikke bare metro. På metro er allt greit, ingen joiner en 64 HC metro server uten å forvente at det er latterlig, men sadly så gjelder 2. og 3. på alle maps som er noe mindre (de fleste rush stagene er ganske små) på alle HC servere.

FYI, Dice slapp ikke ut patchnotsa før store deler av communityet sa at nå var de leie, og truet med boikott av servere, fansider osv. :) For alt vi vet er det ikke sikket patchen komme før om 3 måneder heller...

IRNV-scopet er det jeg bruker mest i bykart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men på medium til lang avstand bør du være en stor trussel med sniper, og så fort du merker de kommer nærmere enn det, bytte til sidearm og komme deg helt close for å ta dem ut.

Høres litt ut som at folk løper rundt med sniper i trange ganger og forventer å kunne ta ut alt og alle med et skudd.

Folk har spilt for mye CoD

• Liker 2
Lenke til kommentar

Neida, men hadde jo vært greit at om man traff noen med et 50 kaliber skudd rett i brystet fra 10 meters avstand så burde de jo dø relativt fort.

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig med den Mr.A, men da må det også være vanskeligere enn det er i dag å treffe med 50kaliber ifra hofta.

Er vel litt av hva income er inne på, at de ikke ønsker at det blir cod av det, at folk løper rundt med sniperrifle og oneshoter hele verden i nærkamp.

Jeg personlig føler det fungerer bra i dag, og nå skal de jo forandre litt på det i neste patch, så får vi nesten bare se om det blir nærmere hva du ønsker etter den.

Lenke til kommentar

Ja, er enig i den. Er en grunn til at jeg spiller Battlefield og ikke cod. Er mye som kan forbedres. Til tider kan man jo undres om EA teamet faktisk har prøvd battlefield 3 selv.

Noen andre som synes at buggyene lett kunne vært byttet ut med feks en Hummer H1 eller ligndende. Kan ikke huske å ha sett buggyer vært brukt særlig mye i militæret, iverfall ikke i mere moderne tid der Battlefield 3 hører til. De er jo ikke akkurat godt pansret for krigføring.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det er ingen 50 kaliber rifler i spillet.

Men jeg leste at den neste patch skulle ha 99% damage en eller annen plass ikke 100%. Og i patchen står det bare at det er en sjanse for instantkill. men ikke vet jeg...

Det er korrekt. M98B er .338 Magnum (og .338 er ganske likt 7,62mm som alle de andre er). Dog er M98B ganske lik f.eks M82 i utseendet, og derfor er det en vanlig misforståelse at dette er en .50cal.

Lenke til kommentar

For å virkelig pirke, det skal ikke være noen forskjell i skade på f.eks L96 og M39 EMR. De bruker samme ammunisjon.

L96'en FØLES bare bedre fordi den ikke er semiauto slik at man spammer skudd i hytt og gevær.

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er enig i den. Er en grunn til at jeg spiller Battlefield og ikke cod. Er mye som kan forbedres. Til tider kan man jo undres om EA teamet faktisk har prøvd battlefield 3 selv.

Noen andre som synes at buggyene lett kunne vært byttet ut med feks en Hummer H1 eller ligndende. Kan ikke huske å ha sett buggyer vært brukt særlig mye i militæret, iverfall ikke i mere moderne tid der Battlefield 3 hører til. De er jo ikke akkurat godt pansret for krigføring.

Hummer H1 Er ett sivilt kjøretøy og er ikke egnet for militært bruk.

HMMWV er i bruk i militæret men skal man tro aktive tjenestemenn, så er den også i stor grad bytta ut med andre kjøretøy, i allefall i stridssoner.

Growlerene ble laget for USMC for å kunne transporteres i Ospreyene deres, så de er absolutt på sin plass.

De mindre buggyene som ble introdusert i B2K er brukt av spec-ops hvis jeg ikke husker feil. Delta, Navy Seals o.s.v.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å virkelig pirke, det skal ikke være noen forskjell i skade på f.eks L96 og M39 EMR. De bruker samme ammunisjon.

L96'en FØLES bare bedre fordi den ikke er semiauto slik at man spammer skudd i hytt og gevær.

Bullet dropp er annerledes. Med m39 så detter kulen mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...