Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Spill er til for å ha det moro som du sier! Men å baserape et helt lag igjennom en hel runde er alt annet en gøy, bortsett fra de ytterst få som faktisk syns det da. Har ingenting med at laget er for dårlige og har skyld i det selv å gjøre. Mitt syn på saken i hvert fall :)

Såklart kan man bli utsatt for baserape selv når man spiller på et drevent lag, men dette vil stort sett fremstå som sporadisk. Det skal derimot mye til for at man opplever å alle mann alle bli slaktet ned gang på gang, hvis man spiller med balanserte lag. Uhåndterlige angrep på no-cap basen forekommer stort sett når alle andre command posts er tatt. Under forutsetning av balanserte lag vil angriperne som regel bli slått tilbake. Skulle man være uheldig og få et dårlig lag, får man takle det modent eller forlate serveren!

Det er en grunn til at no-cap baser ofte settes opp med forsvarselementer, de kan bli utsatt for angrep.

Dette blir like tåpelig som å banne D3/AU-1 eller skjold i CS. Er det i spillet, så er det i spillet, en kill er en kill og en død er en død, enten det er snakk om n00btubing, knivdrap eller baseraping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMO bør det være lov til å angripe hovedbasen om alle andre basene er tatt i Conquest. Rush er en annen sak. Der ødelegger det bare morroa om defender rusher for hardt på attacker.

Det som er verst mtp baseraping er når noen jævler på motsatte laget setter seg i en bil/chopper, kjører over hele mappet for å komme til uncap for deretter å sette seg i en busk med GOL/CG og ødelegge. Selv med et oppegående lag er dette nesten ikke til å unngå om noen på det motsatte laget setter seg som mål og angripe uncap.

Lenke til kommentar

Syns det også er teit når man i Conquest har tatt alle 3/4 basene fordi man enten a) har spilt bra og rett og slett kriget seg til det, eller b) det andre laget har en haug med passive recons som ikke spiller for objective. Da skal man bli straffet og ikke ha lov til å angripe basen til motstanderlaget fordi det er "baserape". Har blitt kicka mang en gang fordi jeg tar igjen på dem som skyter fra basen sin, som oftest admins som syns at den typen "baserape" er gyldig grunn til å kicke.

Enig med deg Skrujernet

Lenke til kommentar

Spill er til for å ha det moro som du sier! Men å baserape et helt lag igjennom en hel runde er alt annet en gøy, bortsett fra de ytterst få som faktisk syns det da. Har ingenting med at laget er for dårlige og har skyld i det selv å gjøre. Mitt syn på saken i hvert fall :)

Såklart kan man bli utsatt for baserape selv når man spiller på et drevent lag, men dette vil stort sett fremstå som sporadisk. Det skal derimot mye til for at man opplever å alle mann alle bli slaktet ned gang på gang, hvis man spiller med balanserte lag. Uhåndterlige angrep på no-cap basen forekommer stort sett når alle andre command posts er tatt. Under forutsetning av balanserte lag vil angriperne som regel bli slått tilbake. Skulle man være uheldig og få et dårlig lag, får man takle det modent eller forlate serveren!

Det er en grunn til at no-cap baser ofte settes opp med forsvarselementer, de kan bli utsatt for angrep.

Dette blir like tåpelig som å banne D3/AU-1 eller skjold i CS. Er det i spillet, så er det i spillet, en kill er en kill og en død er en død, enten det er snakk om n00btubing, knivdrap eller baseraping.

Det finnes flere kart der det forsvarende laget starter med samtlige tagbare baser og det angripende laget skal ta over disse. I slike tilfeller er baserape så godt som uhåndterlig. Spesielt Dragon Valley (32) var forferdelig som clan dersom motstanderene faktisk valgte å baserape deg som USA. Man kunne ikke gjøre noe for å forsvare seg, og man kom ikke ut av basen engang.

Non-cap baser kan bli angrepet, men det betyr ikke at de burde det. De settes opp med forsvarselementer for å holde fienden unna, desverre var det alt for lett å ødelegge disse (bf2). Hva kan DICE gjøre med dette? Ubulig-gjøre å drepe fienden dersom de er i basen sin? Det vil føre til flere problemer enn det løser, tenk over det.

Baserape kan på ingen måte sammenlignes med banning av spesifikk content i et spill. Baserape er ikke noe Dice har implementert i spillet, men noe spillere selv utnytter. Det er et stort "STOPP" tegn over basen, om du tolker dette som "utagbar" eller "keep away" er vel opp til hver enkelt, men det er på ingen måte lagt opp til at baserape skal brukes.

Lenke til kommentar

Av ren sportslighet står jeg ofte på sidelinjen og ser på hvis det ene laget er pushet helt tilbake i uncap basen sin. Det er 100 ganger mer gøy om det faktisk er litt konkurranse i det og ikke er som å skyte fisk i tønne. Hvis en av dem mot formodning skulle klare å snike seg til ett annet flagg og cappe det, stopper jeg ham ikke før endel av dem har spawnet der slik at de får etablert seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ubulig-gjøre å drepe fienden dersom de er i basen sin?

*grøss*

Bush wookie heaven

Jeg går aldri nærmere det andre lagets base enn det nærmeste flagget. Unntaket må være dersom de ikke er all cap'ed og en camper sitter i basen sin.

Mitt inntrykk er at baseraping ikke skjer så ofte,og derfor ikke er et så altfor stort problem, men at det er irriterende da det skjer skal være både snickers og twist. :)

Endret av mortensol
Lenke til kommentar

ChristerLeruVad Christer Leru Vad

@zh1nt0 When will we get some new Back to

Karkand info? Today? :)

Daniel Matros

@ChristerLeruVad Tomorrow

my friend

5 hours ago

Blir vel rundt klokka 17 tenker jeg

Lenke til kommentar

Det gjir rom for mer taktisk krigføring ja, og sett at det er mange squads som flytter seg fra hus til hus blir det organisert kaos, og det er DIGG :dribble:

Ser forresten bedre med litt cover på bakken mellom byggningene, men byggningene selv står helt perfekt :)

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

Legg merke til hvor stor avstand det er mellom bygningene i BF2 bildene over. Jeg liker dette bedre enn at alt står tett i tett med hverandre. Gjør urbanfighting morsommere og mindre kaotisk.

Får håpe de avgrenser bruken av 'smug', bakgater og butikker/inne i hus da. Så kanskje den litt tettere modellen funker som BF2 sin spredning av byggene.

Alt i alt trur jeg vi skal vente på litt mer av kartet og unngå å trekke konklusjoner ang. kartet allerede nå :p

Lenke til kommentar

BF3_B2_K_Gulf_of_Oman_Concept_Copy.png

Selv om det er consept art, levner det vel liten tvil om at det blir STOR skala. Se no bare på hvor "mye" det er på det ene bildet :p Og det er jo bare en liten del av hele banen.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...