Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

How to be a noob in BF3: Kjøp en konsoll.

-1

 

Ikke skrik nå, alle vet og det er en fact at konsoll krever mindre skill en PC.

Og hvorfor krever det mindre skill egentlig?

 

Først av alt blir spill noobifisert for å gjøre det enklere for konsolekidsa. Eksempel på dette er BF3 som er lagd for konsoles. Hardware er slowa ned for at det ikke skal bli for vanskelig, mange spill har autoaim og pretty much alle spill har "aim grid" som hjelper deg navigere og sikte.

 

Inb4 CSGO med PC og konsollspillere på samme server, konsollspillerne kommer til å bli gruseid så lenge de ikke legger inn killstreaks som CoD serien ble ødelagt med. Killstreaks rewarder camping og krever 0 skill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med å spille FPS på konsoll, aller mest pga. manglende erfaring. Har alltid sverget til mus og tastatur. Når det er sagt, er det ikke umulig. Jeg så Black Ops og Halo Reach på MLG Providence hvor topplag spilte mot hverandre. De hadde virkelig aim som man nærmest kunne sammenlignes med relativt gode spillere med mus og tastatur. Ekstremt imponerende med tanke på at de brukte kontrollere og ikke mus og tastatur!

 

Dette du tenker på? Minner om en helt vanlig match på BO.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rmAG65_0uPo¨

 

Finnes det slike arrangemang for BF?

Endret av Thitorkin
Lenke til kommentar

Ærlig talt så synes jeg at med mindre det står spesifisert i server-reglene, så må det være lov å utnytte alle styrker og svakheter med spillet. Baserape, jet-ramming osv. Ikke at jeg gjør noe av dette selv med vilje, men det må være lov. Ramming er forsåvidt en dårlig måte å få poeng på. Bedre å faktisk kunne fortsette å fly.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å spille FPS på konsoll, aller mest pga. manglende erfaring. Har alltid sverget til mus og tastatur. Når det er sagt, er det ikke umulig. Jeg så Black Ops og Halo Reach på MLG Providence hvor topplag spilte mot hverandre. De hadde virkelig aim som man nærmest kunne sammenlignes med relativt gode spillere med mus og tastatur. Ekstremt imponerende med tanke på at de brukte kontrollere og ikke mus og tastatur!

 

Dette du tenker på? Minner om en helt vanlig match på BO.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rmAG65_0uPo¨

 

Finnes det slike arrangemang for BF?

Enig. Hvis disse folka er de beste på BO så er nivået lavt. de sprayer jo nesten bare. Lite headshots, mest mot torso, mye mot beina og ( :hmm: ). Synes denne viser veldig godt at du har lite kontroll på console i forhold til PC. Disse folka virker som de er gode fordi de klarer å spille mappet mer enn nøyaktighet o.s.v.

 

Forøvrig, Hvorfor bruker alle folka nøyaktig samme våpen? match rules eller er FAMAS OP? :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg har spilt MW1 og det er ingen rekyl, man kan spraye så mye man vil :)

Da har du ikke spilt BF3 på konsoll. Det finnes bare rekyl.

 

n00b! Det er mer rekyl, ja, men det er ikke så overdrevent som du skal ha det til.. Prøv AN-91, sykt nice spray for de som ikke kan tappe. F2000 er nice når du får til tappinga, skyter så mange kuler på en gang, uten veldig mye rekyl. Seff er det mye rekyl på LMG's osv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Herregud, blir så JÆVLA forbanna. 80% av gangene jeg joiner server holder mitt lag på å tape....har faen så mange tap nå...

:mad: :mad:

 

Det er jo egentlig ikke så rart. Det er jo mye større sjanse for ragequit på det laget som holder på å tape, noe som fører til at det blir ujevn team balance. Når du da joiner en server, så havner du selfølgelig på den siden med minst folk.

Lenke til kommentar

Inb4 CSGO med PC og konsollspillere på samme server, konsollspillerne kommer til å bli gruseid så lenge de ikke legger inn killstreaks som CoD serien ble ødelagt med. Killstreaks rewarder camping og krever 0 skill.

Jeg har alltid hatt lyst til å teste det faktisk. Meg på konsoll mot en på PC. Jeg vil tro det hadde blitt jevnt ;)

 

Selve aimen er jo en ting, og der har du selvsagt mer kontroll på PC, men det funker faktisk å sikte med tomelene, og vurderinger du gjør på mapet, orientering, timing, hvor god du er taktisk osv er mye viktigere hvis du skal spille godt, og da er det opp til personen som spiller.

Lenke til kommentar

Inb4 CSGO med PC og konsollspillere på samme server, konsollspillerne kommer til å bli gruseid så lenge de ikke legger inn killstreaks som CoD serien ble ødelagt med. Killstreaks rewarder camping og krever 0 skill.

Jeg har alltid hatt lyst til å teste det faktisk. Meg på konsoll mot en på PC. Jeg vil tro det hadde blitt jevnt ;)

Dette har blitt prøvd før. Gjett én gang hvem som alltid vinner..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...