Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Heller motsatt. De dårligste/de som har spilte det minst får førsterett....

 

Det er ikke noe god spillmorro for lagkamerater eller fiendelag at et par jævler som rocker i fly alltid skal få lov å kjøre fly (og blir igjen da ENDA bedre). God blanding av noobs og bedre er det som er morsomt, og det som er mest rettferdig. Er dere så blodseriøse at man ikke takler at en ikke har 100 % kontroll på helikopteret, eller ikke klarer å spille med noobs, så får man neimen klare seg med å spille clan-matcher.

 

 

 

 

Det sier jo også seg selv at om noobs hadde lettere fått tak på fly, så hadde de blitt bedre, og hadde dermed økt "minimumkvaliteten" på spillerene. De vil også hjelpe med å holde på nybegynnere, slik at de ikke slutter å spille spillet.

 

 

 

Selv spiller jeg ikke fly/heli så altfor ofte. Prøver så godt jeg kan, men er jo ikke alltid like vellykket. Noe som dog plager meg, er de som bestandig skal fly. (noobsa går det greit med, for de dør jo som regel rimelig kajpt uansett...) SÅ om jeg en gang i mellom får lyst å fly, så kan du banne på at noen Pro folk camper i helien langt oppe i skogen for å reparere etc.. Svært irriterende, og hjelper i hvertfall ikke om de skal få særbehandling!

 

Syns ikke noen, hverken gode eller dårlige, burde få noen fordel på hvem som får kjøretøyet. Er man som meg og er generelt sett kun interessert i å fly så burde jeg stille likt med samtlige andre som ønsker det samme. Det at jeg utnytter spillets spawne-mekanisme til min fordel mtp. å få flyet foran andre er greit siden det er noe jeg har "trent" på, og kan på den måten kalles skills eller erfaring.

Når jeg joiner en server for å fly så hadde jeg blitt utrolig irritert om dårlige spillere skulle fått flyet foran meg hver gang fordi de er prioritert. Da hadde jeg fått følelsen av at DICE favoriserer nybegynner og driter i de som faktisk spiller spillet seriøst og ønsker å gjøre en skikkelig innsats for laget.

Når det kommer til fly i BF serien er det den grenen av kjøretøy som har størst skille mellom dårlige og gode spillere. En god pilot kan på mange måter vinne kampen for laget sitt, selv om en god bakkestyrke er nødvendig for å ta flagg. Derfor tror jeg på ingen måte det gagner laget at de dårligste pilotene skal få fordel av flyet.

 

Et kø-system kunne fungert, men det er flere variabler der som må fikses på. For eksempel: Hvem skal beskytte hangarskipet dersom det blir base-rapet av fiendens fly? Dersom alle som venter på fly / helikopter står i "meny kø" så er det ingen som manner AA-gunnen.

 

Personlig syns jeg måten det fungerte i BF2 på var OK. Det var sjeldent mer enn 3 spillere som ventet på flyet, noe det samme på helikopteret. Majoriteten av spillerne holdt til der moroa skjedde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg måten det fungerte i BF2 på var OK. Det var sjeldent mer enn 3 spillere som ventet på flyet, noe det samme på helikopteret. Majoriteten av spillerne holdt til der moroa skjedde.

Var vel spesielt to-tre maps der det var ille. Wake hvert fall, hadde vel bare ett spawn-point, på hangarskipet når runden startet.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg måten det fungerte i BF2 på var OK. Det var sjeldent mer enn 3 spillere som ventet på flyet, noe det samme på helikopteret. Majoriteten av spillerne holdt til der moroa skjedde.

Var vel spesielt to-tre maps der det var ille. Wake hvert fall, hadde vel bare ett spawn-point, på hangarskipet når runden startet.

 

Sant nok, men da hadde alle samme utgangspunkt. Når spillet startet så var det førstemann til mølla. En stakk av med flyet, og det stod kanskje en 5-6 stk igjen for å vente på det andre flyet. Når en stakk av med det andre flyet stakk de fleste som stod å ventet på flyet til en blackhawk som stod å ventet. Iallefall slik jeg følte det når jeg ventet på fly. Var vanligvis bare de beste pilotene som stod å ventet på flyet hver gang :)

Lenke til kommentar

Heller motsatt. De dårligste/de som har spilte det minst får førsterett....

 

De som er noobs (De som er virkelig dårlige) får stikke å spille singelplayer eller på en tom server å trene. Å bruke verdifullt hardware på idioter er idiotisk :)

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de som er så hardcore og tror de har rett på alt av "tech" kan spille clanmatch, eller tolerere at nybegynnere vil prøve seg :) Mye verre med spiller som faktisk har erfaring, men kaprer helikoptere og kjøretøy kun for å vrake de når de har fløyet/kjørt dit de skal(for å campe med sniperen sin).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, de som er så hardcore og tror de har rett på alt av "tech" kan spille clanmatch, eller tolerere at nybegynnere vil prøve seg :) Mye verre med spiller som faktisk har erfaring, men kaprer helikoptere og kjøretøy kun for å vrake de når de har fløyet/kjørt dit de skal(for å campe med sniperen sin).

På Battlefield.no sine server var slik at du ble kicket dersom du brukte hardware som taxi. Nå er jo Bf.no kjent for å gjøre alt de kan for at det skal bli mest mulig fairplay på serverne sine. Mange admins, no baserape osv. De har senere også alliert seg meg andre nettsamfunn hvor de deler en felles ban-list for å forhindre juksemakere. Hadde jeg vært admin selv, hadde jeg definitivt kicka folk som bruker hardware som taxi.

Lenke til kommentar

Hva med vanlige biler som "skal" brukes som transportmiddel?

 

Biler er en annen ting, men når jeg gjør det, så pleier jeg å sprenge dem om jeg kan. Både for å førge for at FI ikke tar dem, evt. skjule sporene mine og få dem til å spawne raskere ved at de ikke står der på "timeout" til de sprenger.

 

Og jeg stikker SELVSAGT ikke ut med en helt alene ved første spawn når alle andre skal ut fra main spawn samtidig!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Blir så glad av å se Modern Warfare 3 trailern at jeg nesten må poste her, bare fordi jeg vet at BF3 kommer til å være så totalt overlegent at det ikke er måte på :D

 

Da foreslår jeg at du legger fanboismen igjen i den posten, så slipper du å trekke ned BF3- communityet når spillet er kommet ut. Det blir nok av de uansett.

Takk for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de som er så hardcore og tror de har rett på alt av "tech" kan spille clanmatch, eller tolerere at nybegynnere vil prøve seg :) Mye verre med spiller som faktisk har erfaring, men kaprer helikoptere og kjøretøy kun for å vrake de når de har fløyet/kjørt dit de skal(for å campe med sniperen sin).

På Battlefield.no sine server var slik at du ble kicket dersom du brukte hardware som taxi. Nå er jo Bf.no kjent for å gjøre alt de kan for at det skal bli mest mulig fairplay på serverne sine. Mange admins, no baserape osv. De har senere også alliert seg meg andre nettsamfunn hvor de deler en felles ban-list for å forhindre juksemakere. Hadde jeg vært admin selv, hadde jeg definitivt kicka folk som bruker hardware som taxi.

Synes ikke det skal være noe som helst av regler ut over banning for cheats. Holder meg gjerne langt unna servere som har regler for noe som helst.

 

Når man spiller skal man ha det gøy og regler er for meg alt annet enn gøy. Spiller man bra nok som lag blir man ikke baseraped og ender man opp med bare noobs får man akseptere det. Selv spiller jeg da ofte som medic for å dra opp laget. Av og til liker jeg også å lefle med en Carl Gustav (BC2) uten å bli bannet for dette.

 

Ellers er jeg også av den oppfatning at de mest seriøse spillerene ikke sliter med å tilpasse seg hvis de ikke får favorittkjøretøyet (Hvilket de derimot stort sett er ganske drevne på).

Lenke til kommentar

Baseraping er muligens det i BF jeg forbanner meg mest over. I klansammenheng blir det sett på som en usportlighet siden det i brunn og grunn fjerner det lagets mulighet til å i det hele tatt komme tilbake i kampen. Heldigvis var de fleste skikkelige klaner (12v12 / 15v15) profesjonelle der :)

 

I public likte jeg definitivt BF.no sine servere akkurat pga. reglene de hadde. På Tv2 sine servere derimot var majoriteten av kampene ratt over hangarskipet eller i hovedbasen til fienden. Nye spillere som joiner for å teste ut fly / helikoptre har ikke mulighet til å sette seg inn engang fordi jagerpilotene ødelegger kjøretøyene når de spawner. Man har ingen måte å forsvare seg på da samtlige AA gunner kan tas på stor avstand. No baserape ftw :) Gi motstander laget muligheten til å komme tilbake i spillet :)

 

Selv kunne jeg som jagerpilot basically holde hele motstanderlaget på hangarskipet uten mulighet til å komme seg bort bare ved bruk av et fly. Hvor ligger gleden i det fra deres side? Jeg sluttet med det etter å ha prøvd en kamp..

Lenke til kommentar

Synes ikke det skal være noe som helst av regler ut over banning for cheats. Holder meg gjerne langt unna servere som har regler for noe som helst.

 

Når man spiller skal man ha det gøy og regler er for meg alt annet enn gøy. Spiller man bra nok som lag blir man ikke baseraped og ender man opp med bare noobs får man akseptere det. Selv spiller jeg da ofte som medic for å dra opp laget.

Kunne ikke vært mindre enig... Var reglene våre som gjorde at vi hadde en av de høyest rankede serverne, Wake uten regler er søren ikke mye gøy.

Vil si det er en selvfølge at man kan lage sine egne regler på servere man selv betaler for...

At det kanskje ikke blir 100% likt grunnlag for alle pga forskjellige gameplay på serverne kunne ikke vært mindre interessant, så gir det jo også rom for variasjon i gameplay = lengre levetid.

 

 

Tro det eller ei, men det også regler i krig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke det skal være noe som helst av regler ut over banning for cheats. Holder meg gjerne langt unna servere som har regler for noe som helst.

 

Når man spiller skal man ha det gøy og regler er for meg alt annet enn gøy. Spiller man bra nok som lag blir man ikke baseraped og ender man opp med bare noobs får man akseptere det. Selv spiller jeg da ofte som medic for å dra opp laget.

Kunne ikke vært mindre enig... Var reglene våre som gjorde at vi hadde en av de høyest rankede serverne, Wake uten regler er søren ikke mye gøy.

Vil si det er en selvfølge at man kan lage sine egne regler på servere man selv betaler for...

At det kanskje ikke blir 100% likt grunnlag for alle pga forskjellige gameplay på serverne kunne ikke vært mindre interessant, så gir det jo også rom for variasjon i gameplay = lengre levetid.

 

 

Tro det eller ei, men det også regler i krig.

Det som ikke er gøy er folk som ikke skjønner at det ikke er noen krig, men et spill.

 

Opplever for min del TV2 serverene i BC2 som svært lett regulert i praksis og det er sjeldent dette skjærer seg. Såklart kan dette skje i blant (selv med regler), men å hisse seg opp som om det var snakk om død og liv er best forebeholdt de som fremdeles trenger noen år på å modne.

Lenke til kommentar

Spill er til for å ha det moro som du sier! Men å baserape et helt lag igjennom en hel runde er alt annet en gøy, bortsett fra de ytterst få som faktisk syns det da. Har ingenting med at laget er for dårlige og har skyld i det selv å gjøre. Mitt syn på saken i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...