Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Syns 12v12 - 16v16 var perfekt skalert for BF2 mapsene. Mer enn det ble for mye for min smake. 64 spillere gjorde at det stod 5-6 folk å ventet på at neste fly og helikopter skulle spawne. Hvorfor er det nødvendig da å ha så mange spillere når man har 20ish spillere på begge lag til sammen som bare står å venter? Er unødvendig bruk av plass.

 

Mapsene må jo selvsagt vere lagt opp til så mange spillere, flere kjøretøy for flere spillere. Det sier seg selv at 128p på 64p maps ikke fungerer. Selv synes eg store kamper med mange folk er det gøyeste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns 12v12 - 16v16 var perfekt skalert for BF2 mapsene. Mer enn det ble for mye for min smake. 64 spillere gjorde at det stod 5-6 folk å ventet på at neste fly og helikopter skulle spawne. Hvorfor er det nødvendig da å ha så mange spillere når man har 20ish spillere på begge lag til sammen som bare står å venter? Er unødvendig bruk av plass.

 

Mapsene må jo selvsagt vere lagt opp til så mange spillere, flere kjøretøy for flere spillere. Det sier seg selv at 128p på 64p maps ikke fungerer. Selv synes eg store kamper med mange folk er det gøyeste :)

 

Jeg ser poenget ditt, og er enig i at kartene må være store nok og tilby nok kjøretøy til alle spillerne. Desverre fungerer det ikke like bra på kart der folk kan fly helikopter og fly. Det vil alltid stå mange i kø for å vente på dette, noe som både fremmer baserape og teamkilling. På kart som Karkand derimot er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar

http://www.ea.com/uk/news/battlefield-3-limited-edition-physical-warfare-pack-available?utm_source=twitter&utm_medium=feed&utm_campaign=socialflow&utm_content=Twitter

 

Sitat fra Demize99 (utvikler) via twitter

Before the forums goes all "omg magnum ammo" Armor Piercing comes at the expense of lowering damage. It's also unique to flechettes.

 

And no, there's still no Body Armor spec.

Lenke til kommentar

Ren tipping i fra min side dette. Mulig panserbrytende ammunisjon har et hardere skall, mulig lengre og tynnere slik at det penetrerer mer enn det "sprenger" seg fram slik som vanlig ammunisjon gjør pga bløtere konstruksjon(bly osv)? Jeg er virkelig ikke noen ammunisjonsekspert, bare synser :D

 

Altså vil du få et fint hull i kroppen istedenfor et stort hull pga vanlig ammunisjon har en tendens til og utvide seg når det treffer, og dermed lager større skade.

Lenke til kommentar

Problemet med helo og jet-camping kunne for eksempel blitt løst ved å trekke en spiller i poeng over tid dersom spilleren står mer enn 5 minutter (eller et annet tall) i løpet av en runde og venter på fly/heli. Dette kunne la seg løses ved å lage en passelig stor sone rundt fly/heli-spawnpoints og så registrere hvor lenge en spiller står her. Hadde effektivt satt en stopper for slik camping, og ville ført til en større grad av mobilitet blant spillerne.

 

Husker godt hvor irriterende det var når halve laget stod å ventet på å få tak i fly og helikopter. Skjønt, dette var ikke et like stort problem på for eksempel Battlefield.no-serverene som enkelte andre public servere. Jeg håper og tror at Dice finner en god løsning på dette. For det var tidvis et litt for stort problem i Battlefield 2, (ikke at det var veldig mye bedre i 1942 eller Vietnam).

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Hvis kartene blir noe særlig større i BF3 enn hva som var tilfelle i BF2, blir 64 spillere for lite. Husker selv hvor gørr kjedelig enkelte kart var fordi det gikk evigheter før man møtte på motstandere. Sure, kart som Karkand passer nok fint med 64 spillere, men alt større enn det blir for stort iforhold til antall spillere. 96 maks spillere please!

 

Gørr kjedelig? Plz. Løpe rundt i 10 minutter uten å se fiender er jo LIVET <3.

 

btw.

 

2rdbxv9.png

bf3-pwp-pc.jpg

bf3-pwp-360.jpg

bf3-pwp-ps3.jpg

Lenke til kommentar

Riktig det Hyd sier, AP ammo er mye hardere fordi det skal bryte gjennom metall og går derfor bare rett gjennom kroppen. Vanlig ammo er beregnet på "vanlig" bruk, og gjør derfor mer skade da det treffer. :thumbup:

 

For å kverulere litt, så er vel forskjellen på dette irl "død" eller "veldig død". Blir teit å snakke om damage i den sammenhengen. Og ja; jeg vet at man kan overleve et "fint skuddsår" dersom man er heldig, men en 7.62mm dør du av dersom du blir truffet i overkroppen, armor piercing eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...