Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke dumt nei. Spørs hvordan det er gjennomførbart hvis man antar at de skal ha like rikt utvalg som i BC2 når det gjelder unlocks..

Forøvrig, er det noen som vet om alle factions får like våpen i starten eller det blir som i BF2?

Lenke til kommentar

Selvom det er et litt omstridt tema, jeg syns vår svenske bror Carl Gustav gjør en utmerket jobb mot snipers, du får ofte double og triple kills da wookiene står tett samlet(spesielt som attackers). Ekstra morsomt når da attacker teamet kaller meg for "noob tuber","cg noob", når jeg egentlig prøver å få attacker teamet til å angripe litt, istedenfor at 12 stk av dem står som recon oppe i skauen.

Og en ting, hvorfor er så mange mot CG på infanteri? Det blir da brukt mot infanteri i ordentlig krig, spesielt når de skjuler seg i bygninger og lignende. Men om jeg spiller som engineer og jeg ser 2 stk på langt hold, så bruker jeg da CG'en min istedenfor puttegæveret UMP, for det ville jo vært en fiasko hver gang.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

BF2 hadde ikke hardcore(om jeg ikke blingser helt nå). Det var noe de inførte med Bad company (2) for å tekkes CoD spillere.

Jeg tipper de viderefører det. Det skader ingen om de har det med...kan jo bare velge å ikke bruke det for dem som ikke vil.

Selvom det er et litt omstridt tema, jeg syns vår svenske bror Carl Gustav gjør en utmerket jobb mot snipers, du får ofte double og triple kills da wookiene står tett samlet(spesielt som attackers). Ekstra morsomt når da attacker teamet kaller meg for "noob tuber","cg noob", når jeg egentlig prøver å få attacker teamet til å angripe litt, istedenfor at 12 stk av dem står som recon oppe i skauen.

Og en ting, hvorfor er så mange mot CG på infanteri? Det blir da brukt mot infanteri i ordentlig krig, spesielt når de skjuler seg i bygninger og lignende. Men om jeg spiller som engineer og jeg ser 2 stk på langt hold, så bruker jeg da CG'en min istedenfor puttegæveret UMP, for det ville jo vært en fiasko hver gang.

slikt bruk av den er ikke problemet. Problemet var/er når folk sprang rundt med CG/tube som primærvåpen og brukte den før de i det heletatt prøvde seg med rifle/SMG.

CG/tube i nærkamp var/er aldri poenget og det er derfor folk klaget. Det ble en "noob" løsning for å få raske kills..

Men det var primært ett problem før de nerfet begge, i alle fall mer utstrakt enn nå.

Å blåse ut en vegg/drepe fyren bak veggen med CG/40mm er det ingen med vettet i behold som klager på.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

. Men om jeg spiller som engineer og jeg ser 2 stk på langt hold, så bruker jeg da CG'en min istedenfor puttegæveret UMP, for det ville jo vært en fiasko hver gang.

Tipset mitt er å helle ta i bruk SMG'en. Rimelig effektiv på Long Range.

Fienden skjønner ikke driten hvor kulene kommer fra, og dreper på noen få treff. (gjelder HC) Funker hver gang. :thumbup:

CG'en avslører hvor du er, + du må reloade, og da er du stein dau. Med mindre du treffer såklart. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

CG'en avslører hvor du er, + du må reloade, og da er du stein dau. Med mindre du treffer såklart. :p

Med mindre du treffer alle som ser en rakett fly fra A til B...

Lenke til kommentar

SMG'en funker epic på hardcore.

Men jeg bruker omtrent bare G3'en som Engineer. Større slagkraft og meget effektiv med jernsiktet. (som frigjør den perken til ekstra engi ammo eller Lightweight, alt etter hva du liker.

Lenke til kommentar

BF2 hadde ikke hardcore(om jeg ikke blingser helt nå). Det var noe de inførte med Bad company (2) for å tekkes CoD spillere.

Jeg tipper de viderefører det. Det skader ingen om de har det med...kan jo bare velge å ikke bruke det for dem som ikke vil.

Hvorfor tror du HC er for å tekkes CoD- spillerne? (Jeg lurer, altså. Jeg er ikke provosert/forbanna CoD- gamer!)

Jeg foretrekker absolutt HC på BC2, mens på CoD spilte jeg soft.

Ellers håper jeg de viderefører HC- modus. Gjerne gjør den enda mer "realistisk" mtp hvor mye (lite) man tåler. Men da må det bli vanskeligere å snipe og kanskje SMG må ha kraftigere fallkurve?

Angående unlocks håper jeg ikke det blir slik som i BC2. Det var utrolig nedtur, etter 10 timers spilling, å ha åpna alt på level 26.

Jeg liker å ha gulrøtter å strekke meg etter, så jeg tar gjerne kortere vei til maxlevel men unlocks spredd mer utover. så kan jeg heller nullstille når jeg er lei av max.

Ellers håper jeg at jeg få oppgradert PC'en min innen release slik at jeg kan spille på den fremfor på 360! Hadde vært morro å fått den gode gamle Desert Combat- følelsen igjen!

Lenke til kommentar

Enkelt:

Først: AT4 og RPG mot inf er helt ok, jeg bruker det selv til å snipe wookies ol. Du dreper ikke med mindre du treffer rett på, som er balanced. (derfor er det også ikke et problem) Derimot er jo the good 'ol gustav slik at det bare er å sikte sånn roughly i nærheten av en person (exp perk i tillegg ofc) så går han/dem til gokk. Den er rask (umulig å dodge med mindre du er langt unna), enorm splash damage og no aim required. Rett og slett for lett, da det krever så lite av den som bruker det. DET er problemet. Mange springer rundt med CG og bruker den minst like mye som SMG som primærvåpen.

CG er selvsagt slik det fungerer i RL, men det passer ikke i battlefield. Alt må balanseres med tanke på fun gameplay. Eksplosiv håndvåpen som CG (som har inf som primærtarget) er generelt en uting, og de bør derfor være balansert. 40mm er for eksempel blitt ganske bra etter siste patch. Grenades er også ok (må bare gjøre noe mot grenade spam, som alltid har plaget BF serien)

Men derfor er jo også CG ute av BF3, heldigvis :)

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Gulrøtter er definitivt greit å ha, her var jo COD ganske bra i sin tid. Ang. HC er det også en foretrekker modus for min del i BC2, men ja takk begge deler :)

Jeg syntes dog Blops sin variant var elendig igjen. Det ble for enkelt. Etter man hadde tilgang på Famas på level 20-ish trengte man jo ikke tenke mer på det. Ikke noe under- unlocks.

Ellers håper jeg på varmesøkende missiler i BF3, som Javelin og Stinger. Har savna det i BC2.

----

Er det noe liv i BF2, eller evt 2142 for tida?

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du HC er for å tekkes CoD- spillerne? (Jeg lurer, altså. Jeg er ikke provosert/forbanna CoD- gamer!)

Jeg personlig mener/trodde at de introduserte Hardcore i BC2 fordi de konkurrerte med CoD4/ MW som hadde Hardcore mode.

Lenke til kommentar

Hvis kartene blir noe særlig større i BF3 enn hva som var tilfelle i BF2, blir 64 spillere for lite. Husker selv hvor gørr kjedelig enkelte kart var fordi det gikk evigheter før man møtte på motstandere. Sure, kart som Karkand passer nok fint med 64 spillere, men alt større enn det blir for stort iforhold til antall spillere. 96 maks spillere please!

Lenke til kommentar

Jeg personlig mener/trodde at de introduserte Hardcore i BC2 fordi de konkurrerte med CoD4/ MW som hadde Hardcore mode.

Ah ok. Jeg tenkte ikke på at det var der HC modus begynte. Trodde det var heller få som spilte HC på MW1/2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...