Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil alltid være marked for spill som COD, med eller uten BF. Jeg kommer ihvertfall til å spille begge også i fremtiden. COD når jeg vil skill game og bruke reaksjoner og ha et lite adrenalin kick. BF spiller jeg når jeg vil gå milevis oppe i en ås med en ghillie suit, eller stå i 20 min og vente på et nytt fly skal spawne :p

 

skill? CoD er bygd opp på tilfeldigheter. BF er bygd opp på at du må spille strategisk og gjøre strategiske move for å vinne eller bli best, hvor også teamwork er en super-viktig faktor, som den ikke er i CoD.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil alltid være marked for spill som COD, med eller uten BF. Jeg kommer ihvertfall til å spille begge også i fremtiden. COD når jeg vil skill game og bruke reaksjoner og ha et lite adrenalin kick. BF spiller jeg når jeg vil gå milevis oppe i en ås med en ghillie suit, eller stå i 20 min og vente på et nytt fly skal spawne :p

 

Is this a joke? haha, seriøst: Please, hold deg til CoD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men du skjønner jo at CoD går mer ut på individuelle skills som aim osv... Er nok kulere å briljere med syk aim på CoD enn på BF.

 

CoD går ikke mer ut på individuelle skills. Cod og MW har kun aim som element av avgjørende faktor. I Battlefield har du lagarbeid, taktiske posisjoner og bevegelse - samtidig som du selvfølgelig burde ha en god aim skulle du skyte med maskingevær, pistol, RPG, tanks eller UAV. De individuelle ferdighetene må flettes sammen med samarbeidet i Battlefield. Og nei, det er nok ca like kult å briljere med god aim i begge spillene... det sier jo seg selv. Har man god aim kommer man langt i Battlefield også, men møter man på et godt strukturert lag merker man bare at lagarbeid vinner over enkeltprestasjoner.

Lenke til kommentar

Ja. I hvert fall når "360 dragshot's" regnes som enorme skills.

CoD er et helt OK spill, etter min mening. Det er spillerne som er problemet, og det er de som irriterer. Alt det tullsnakket om noscoping, "quickscoping", osv.

Huff.

 

Noscoping og quickscoping er noe av det mest idiotiske som noensinne er kommet ut av et FPS og jeg anser det hele som en bieffekt av dårlig planlegging/programmering som gjør det mulig.

Lenke til kommentar

Noscoping og quickscoping er jo ikke et fenomen som oppstod med COD, mener at det var noe man drev utstrakt med i CS. Og jeg vil si at CS er et av de bedre FPS noensinne laget.

 

Men jeg foretrekker heller leet kids som løper rund og prøver å noscope i COD fremfor slik det ble i BC2. Der kunne man jo observere 10-12 recons på et par kvadratmeter på de fleste maps.

Lenke til kommentar

Meh, det fikser man jo med et velretta M1 skudd eller to (eller T90 om du foretrekker). ;)

 

Men, hovedproblemet med "wookietullingene" er igjen spillerene. Det er dårlige spillere som ikke helt har forstått at de ikke hjelper laget sitt på den måten. Det er folk som tenker mer på Kill/death ratio enn å vinne. (Jeg liker å tro det er tullinger som kommer fra COD/CS miljøene :p - ja det var en spøk)

 

Og de trange map'ene på BC2 hjelper heller ikke. Ja, i Battlefield målestokk er de TRANGE. Det er derfor jeg gleder meg så veldig til returen av et skikkelig Battlefield spill, designet for å spille på PC, med skikkelig målestokk på maps og med nok spillere til at det blir gøy.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper det IKKE blir slikt kjøp-deg-til-annerledes-uniform greier de har med BF:H og BF:P4F (4:28) men ellers er jeg enig med det meste annet i filmen :D

DICE har jo hørt på community mtp oppdateringene til BC2, dog kansje nerfet/boostet noen våpen/perks litt feil. Tenker da spesielt på tracergun som gikk fra vannvittig tregt, til latterlig fort. Samme skjedde med AT4, latterlig lett å skyte ned heli hvis du har litt skills eller piloten ikke har peil på hvordan man styrer ett heli (som jeg har følelsen av at mange IKKE har).

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...