Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Simpelthen nei.

 

Kniving kill bakfra er humiliation kill. De bruker tid og eksponerer seg for ild uten å ha mulighet til å skyte tilbake eller avbryte knivingen når de går for knife kill, så det burde absolutt ikke være mulig å avbryte for andre enn teammates som skyter fyren som knifer. Blir man tatt med kniv, så fortjener motstander killen. Enkelt og greit.

 

Ligger du og camper og blir sur for at du ikke oppdager knife fyren p.g.a. lyd. Deploy TUGS eller MAV. Eller snu deg med jevne mellomrom for å se deg om! Camping på eget ansvar.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simpelthen nei.

 

Kniving kill bakfra er humiliation kill. De bruker tid og eksponerer seg for ild uten å ha mulighet til å skyte tilbake eller avbryte knivingen når de går for knife kill, så det burde absolutt ikke være mulig å avbryte for andre enn teammates som skyter fyren som knifer. Blir man tatt med kniv, så fortjener motstander killen. Enkelt og greit.

 

Ligger du og camper og blir sur for at du ikke oppdager knife fyren p.g.a. lyd. Deploy TUGS eller MAV. Eller snu deg med jevne mellomrom for å se deg om! Camping på eget ansvar.

Jeg synest bare det er teit at de har fokusert så mye på lyd i spillet, men likevell ikke klarer og få frem lyden av en fyr som kommer springende bak meg. :p

Har ikke dette problemet i BC2. Det er heller ikke når jeg ligger og camper som sniper, for da ligger jeg som regel veldig langt ifra der det er folk.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om det egentlig er realistisk at du skal høre løpeføtter med 2-3 helikoptere og 2-4 jetfly og 6 tanks og X antall skuddvekslinger rundt deg.

 

En kamerat av meg påstod at han hørte skritt bedre hvis han skrudde på "dynamisk kompresjon" i lydkortet.

(tviler på at alle lydkort har dette)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget til folk er vel ikke at de skal høre fotskrittene midt i kampens hete, men hvis det er stille rundt deg, bør det være mer hørbart enn det er nå. Det har jo ofte skjedd jeg har blitt knivet på et stille sted uten å høre en dritt, ikke nødvendigvis fordi jeg har campet, men det har vært stille der jeg har oppholdt meg.

Lenke til kommentar

Hvordan aktiverer jeg battle feed til ps3?

Har prøvd å logge inn på battlelog.battlefield.com, men blir avist fordi jeg ikke har kjøpt BF3 (har det på ps3)

 

Du logger på med en EA/Origin-login eller med PSN-login ?

 

Jeg er usikker på hvordan disse to forskjellige kontoene kobles sammen. Jeg vet at jeg har koblet min PSN til EA-kontoen, men dette gjorde jeg fro lenge siden. (og ikke har jeg BF3 til PS3 heller så vet ikke om det er noen kobling mot EA der.)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve Coop online. Fikk gjort de to første oppdragene, så var det duket for krasj, restarts, disconnects, freezes, misson bugs osv osv. Jadda, fikk oppleve dem alle. Herlich!

 

Har omtrent ikke spilt en eneste runde coop uten heftige bugs. Fiender som kniver deg når du holder på å breache (altså; breach->nesten fått opp våpenet etter breach->død), 5 minutter uten en eneste fiende for så å få alle fiendene på mappet løpende mot deg, fiender som svever, fiender som kommer opp av bakken...

Lenke til kommentar

Poenget til folk er vel ikke at de skal høre fotskrittene midt i kampens hete, men hvis det er stille rundt deg, bør det være mer hørbart enn det er nå. Det har jo ofte skjedd jeg har blitt knivet på et stille sted uten å høre en dritt, ikke nødvendigvis fordi jeg har campet, men det har vært stille der jeg har oppholdt meg.

Og du er helt sikker på at angriper ikke crouchet seg bort til deg? Som tross alt er spillversjonen av å liste seg på tå?

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at hvis man har riktig headset på PC, f.eks. G35 eller andre 5.1 eller 7.1 headset, så skal man klare å høre dette tidsnok hvis man vet at det kan skje og er obs på det.. Ihvertfall hvis man ligger og sniper opp i fjellet og noen prøver å flanke deg bakfra. Om han løper i det minste, eller så hører du kanskje små fotskritt hvis han går mot deg, mens hvis han lister på kne bort så skal du ikke klare å høre han. Vet ikke, har ikke prøvd med et surround headset. Bruker et jalla ACE headset.

Lenke til kommentar

Det skal jo være fullt mulig å plassere retningen en lyd kommer fra uten surroundheadset.

CS klarte det for 11 år siden, musikere har gjort det i 50 år.

Jeg ble litt overrasket da jeg etter litt spilletid fant ut at jeg faktisk syntes lyden i BF3 er ganske unøyaktig, "grøtete", ustabil og dårlig komprimert.

 

Edit: Pokker heller, Duke klarte det i '96 også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan virke ut som Dice har fokusert litt for mye på realisme og god lyd.

Bare synd at de har lagt en lang kabel på dem som faktisk bruker lyden som et verktøy, en ting er å høre fienden, den andre er jo det latterlige Commo Rose systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...