Gå til innhold

Spartacus: Blood and Sand - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Ikke så rart.. Siste sesong var jo ræva.

 

Siste sesong ræva!? Jeg synes den var knallbra, og du skal leite lenge etter en mer episk episode enn nummer 5 Libertus (tror jeg det var) hvor det tok fullstendig av i Capuas arena. Dessuten synes jeg det var forfriskende at de var på rømmen og utenfor murene.

 

Alle sesongene har vært ganske bra, men første var uten tvil den beste!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Sesong 3 er godt i gang, og jeg må bare få sagt at Naevia irriterer meg noe voldsomt. Hvorfor må nesten alle tv-serien ha med en person som folk irriterer seg over.

 

 

Hvorfor det, rasist..?

 

Hvor historisk correkt er egentlig serien?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hvorfor det, rasist..? Syns hun og Crixus er drittkult par. Og likte måten hun tok han ene der for noen ep. siden og hvordan Cannicus så på henne etterpå da :cool:

 

Hvordan klarer du å dra en sammenheng mellom at jeg ikke liker Naevia til at jeg skulle vært rasist? Spesielt siden jeg i samme setning tar med at alle serier har denne type karakter.

 

Jeg misliker henne av flere grunner. Den ene er at jeg synes den nye skuespilleren er dårligere enn den som spilte hun før. Rett og slett måten hun spiller på er irriterende. Dumt at jeg ikke klarer å beskrive det bedre, men det er bare noe ved henne som irriterer.

 

I tillegg føler jeg at hun ødelegger for resten med å gjøre merkelige ting. Drepe kompisen til Gannicus f.eks. Jeg har også et lite problem med at hun skal være (prøve, for føler ikke hun klarer det) så badass i serien. Jeg kan aldri tenke med at hun ville klart å være "en av dem" og det ødelegger litt av realismen i det.

 

Og som Zarfax skrev. Hun syter, og det funker dårlig når nesten ingen andre gjør det.

 

Det siste delen følte jeg også litt på hun som spilte dama til Spartacus i forrige sesong. Saxa klarer det litt bedre.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De endte serien imens leken var god, noe jeg liker svært godt. Da kan jeg tenke tilbake på Spartacus og tenke "For en konge serie!", og ikke tenke på det som en serie de dro alt, alt for langt.

At de i tillegg klarte å holde meget god kvalitet selv etter Whitfield's død er fantastisk.

 

All hail Spartacus, the bringer of rain!

post-128368-0-93352900-1366045325_thumb.png

Lenke til kommentar

Mens leken var god? Denne serien er jo basert på en virkelig hendelse som endte sånn. Så da var det vel opplagt det skulle ende der.

Helt historisk riktig var det vel ikke, men hvertfall mer riktig slutt enn i Kubrick flmen der Spartcus var blant de 6000 korsfestede, han falt i slaget.

Lenke til kommentar

Mens leken var god? Denne serien er jo basert på en virkelig hendelse som endte sånn. Så da var det vel opplagt det skulle ende der.

Helt historisk riktig var det vel ikke, men hvertfall mer riktig slutt enn i Kubrick flmen der Spartcus var blant de 6000 korsfestede, han falt i slaget.

 

De kunne vel lett ha kjørt serien lengre, selvom spartacus måtte dø til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...