Gyr0 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Helt enig med deg Vertical^ Jeg må bare si at jeg hylte ved den scena der Seppia var i ferd med å ta livet av Glaber, men så kom Ilithya til unsetning. Herregud for noen intriger! Og blodet ! Ved det punktet måtte jeg pause episoden for å roe meg, trodde jeg hadde nådd høydepunktet ved scena. Men fordømra meg så måtte de ha sex innsmørt i blod mens liket til Seppia lå å fløt i vannet. Den scena kommer jeg aldri til å glemme Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Yikes for en seriefinale. Gleder meg til neste sesong, men hva kan egentlig toppe dette ? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 De er i alle fall ikke redd for å drepe av hovedkarakterer, selv om de selvsagt ikke har noe valg om de skal holde seg til den ekte historien. Men jeg trodde ikke Oenomaus døde så tidlig i krigen, men mulig jeg har lest feil. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hoho, detta var rett og slett vilt ! Situasjonen med Lucretia hadde jeg ikke sett komme. Og heller ikke med Ashur, han trodde jeg kom til å leve lenge. Jeg trodde ærlig talt han kom til å ta Naevia som gissel og så komme seg ned fra fjellet. Han hadde jo den perfekte sjangsen. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Ikke les om du ikke har sett season final: Helt vanvittig bra serie. At de ''drepte'' mange hovedkarakterer gjør meg forsåvidt ikke så mye. Litt surt av Oenomaus døde, men de har vel en historie å følge. Må si den sykeste scenen var når Lythia dro seg bortover gulvet etter fødselen, sammens med at Lucretia(slik det skrives?) tippet over kanten. De hele føltes så virkelig. Helt fantastiske skuespillere, rette kameravinkler osv. .. og så mye adrenalin! Endret 31. mars 2012 av MrPr0 2 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Rå sesongavslutning ja. Synd at Ashur skulle bli drept, sleip jævel, men spiller utrolig bra, så hadde håpet å få sett mer. Det med Lucretia tok meg på senga også, tanke som aldri hadde slått meg. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Rå sesongavslutning ja. Synd at Ashur skulle bli drept, sleip jævel, men spiller utrolig bra, så hadde håpet å få sett mer. Det med Lucretia tok meg på senga også, tanke som aldri hadde slått meg. Samme her, jeg begynte også å like Ashur i løpet av Vengance. Synd han måtte dø. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Ashur spilte meget bra som sleip jævel, men for min del så er jeg glad han er død. At Oenomaus døde, var på den andre siden utrolig trist. Lucreatia overrasket noe enormt. Så heller aldri dette komme. Fantastisk scene som nevnt over her hvor Ilithya dro seg bortover gulvet og sanden. Blir spennende å se hvordan sesong 3 blir, eller hva som skjer videre. Redd for at hele Spartacus-serien vil miste litt punch nå som Glaber er død. Hva skal skje videre? Bare enda mer nådeløs og unødvendig slakting? Har mine tvil. Men for en fantastisk sesong dette har vært! Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Toppet ikke avslutningen fra første sesong, men fortsatt veldig bra! Nå som Glaber er død kommer selveste Julius Cæsar inn i spillet, sammen med sønnen Augustus som nye superskurker. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Enig i det. Sesongavslutningen av sesong 1 var utrolig rå. Bedre en avslutningen på sesong 2, men sesong 2 har overall etter min mening vært enda bedre en sesong 1. Endret 1. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Litt feil, Julius Cæsar får en liten rolle, men hovudskurken er generalen Marcus Crassus som er sendt av Senatet. Dette stemmer også overens med den ekte historien. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) De er i alle fall ikke redd for å drepe av hovedkarakterer, selv om de selvsagt ikke har noe valg om de skal holde seg til den ekte historien. Men jeg trodde ikke Oenomaus døde så tidlig i krigen, men mulig jeg har lest feil. Jo han døde relativt tidlig, men ikke under slaget mot Glaber. I virkeligheten var han også en Gaul. Det er nå det store Spartacusopprøret begynner hvor Spartacus mønstrer nesten 100 000 slaver under sin kommando. Lurer på hvordan de vil takle det i neste sesong. Endret 2. april 2012 av Myagos Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Forventet ikke at Oenomaus ville stryke med, her tok de seg noen friheter i forhold til historien. Men det er greit nok. Det vanskelige blir jo hvor de går fra dette, spesielt med tanke på det narrative. I ettertid kan vel Crassus være glad for eksistensen til Spartacus, men det blir kanskje litt vanskelig å selge i en historie som dette. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Varinius som ble drept under det første slaget i Tempelet skulle egentlig være den neste utfordreren som skulle gå mot Spartacus etter Glaber ble beseiret. Her har de også tatt seg noen friheter, men direktøreren forklarer årsaken slik: http://tv.ign.com/ar.../1221974p2.html IGN: What can you tell me about the next season of Spartacus? DeKnight: It will pick up about six months after the finale. Spartacus' army has grown more to the size that history tells. So instead of a hundred people, he has thousands of people now. And he has inflicted a lot of injury to the Republic. The interesting thing about trying to tell the story of Spartacus is that I realize from reading the history -- which is fascinating and I highly recommend it for everyone -- is that to tell every single aspect of the history, starting with Glaber, would be too much. Because after Glaber, Varinius went after Spartacus. So you can already tell we altered history when we blew Varinius up with a fireball. That was our first tip that things weren't going to play out exactly the same. And then after Varinius came Cassinius, and then Furius. And then Lentilus and Gelius. So there were these waves of people that went after him. And my original plan was to cover every single phase of that. And then once I started looking closer at that I realized that it would become extremely repetitious. It would be like, "And here's the next two guys who went after him." And so on. And the actual history of what Spartacus and his band of rebels did was that they went north and then they went south. Then east. Then west. Then they went back north. They were all over the place with no real plan that you could see. And they broke apart and came back together several times too. So I had to streamline it and cut out a section of people who went after him and give those storylines to one villain, which is Crassus. And to have Crassus be the driving force pursuing Spartacus. Along with Julius Caesar. Which I also read some hilarious comments about, with people writing, "But Julius Caesar was in Gaul at the time! You're ruining history!" And I have to keep telling people, "I don't know what history books you're reading but the one's I'm reading say that Caesar was a tribune in Rome during this time period." And not a lot was known about what he did during this time period so there's high probability he was involved in the battle against Spartacus. Especially since he has a strong connection to Crassus. So I'd like to say we're "historically adjacent." We're definitely in the neighborhood of history. Endret 2. april 2012 av Myagos 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Holder på med Vengeance marathon, og fy feite, episode fem må være noe av det mest episke jeg noen gang har sett uansett serie Regner med det blir vanskelig å toppe denne episoden for de resterende, men jeg må bare si Spartacus er helt fantastisk, alle tre sesongene har levert så det holder. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Over og ut for serien nå. Kanskje like greit, fremfor å hale det ut? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Ikke så rart.. Siste sesong var jo ræva. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Synes siste sesong var bra. Men greit at de avslutter det. Er få serier som fortjener å få det dradd ut i det uendelige. Virker som de prøver å planlegge en skikkelig avsluttning. Og akkurat det fortjener spartacus. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Tror det vil være for seriens beste, ja. Gleder meg! Endret 4. juni 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
bas Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Ikke så rart.. Siste sesong var jo ræva. Siste sesong ræva!? Jeg synes den var knallbra, og du skal leite lenge etter en mer episk episode enn nummer 5 Libertus (tror jeg det var) hvor det tok fullstendig av i Capuas arena. Dessuten synes jeg det var forfriskende at de var på rømmen og utenfor murene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå